Citat:
Ursprungligen postat av
Warheart
Det görs av Säpo.
Absolut, men tydligen så tycks de missa saker titt som tätt med tanke på att systemet är som ett såll.
Citat:
Ursprungligen postat av
LosPadres
Jag är tudelad, du har på sätt och vis rätt men å andra sidan har närstående till kriminella en bättre insyn i hur kriminella agerar vilket kan gagna polisiär verksamhet.
Glöm inte heller att det varje år examineras tusentals jurister som kan stötta kriminella utan att ha behövt uppvisa något belastningsregister över huvud taget. Man får ändå ha i beaktning att den kriminella världen drar till sig sådana som lockas av kriminalitet men som ändå vill upprätthålla en legal fasad utåt.
Jo, samma sak borde gälla jurister, advokater och många fler där man faktiskt kan få fram information eller läcka vidare information till fel personer. Det är ett enormt arbete och givetvis kommer det bli problem även för svenskar men alla svenskar är heller inte hederliga ska tilläggas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Caimen
Så du tänker att om vi tittar på dina vänner och deras vänner, då kommer man inte hitta någon kriminell? Alla har någon vissen kvist i släkt- eller kamratsträdet.
Men den här polisen verkar ju ha gjort upprepade dåliga val och inte visat någon insikt eller bättring.
Skulle man se över mitt träd så finns det någon "vissen kvist" också som skulle ställa till det för mig men samtidigt så är det små saker men dock så finns det där. Skulle absolut inte räkna några av mina släktingar och vänner som kriminell på något sätt men det finns personer i registret.
Som tur är så har jag inga planer på att arbeta inom någon sån arbetsplats som kräver kontroller men man vet aldrig i framtiden.
Men som man ser här så pratar vi om personer som jobbar som poliser och umgås med kriminella människor och det är hästlängder från mitt liv.