Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Man ska inte ens få påbörja en utbildning hos polisen med nära släktingar eller vänner i den kriminella världen. Kontroll av vänners vänner bör också göras.
Gör att vi inte kommer ha babbar i poliskåren då de kriminella alltid finns någonstans i deras närhet.

Så om det inom familjen finns ett "svart får" oavsett hur nära familjemässigt så ska inte någon i nämnda familj kunna bli polis?.
Citera
2024-11-29, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gange
Så om det inom familjen finns ett "svart får" oavsett hur nära familjemässigt så ska inte någon i nämnda familj kunna bli polis?.

Om personen inte har fullt ut tagit avstånd från en karriärkriminell närstående, så ja. Då bör man inte vara polis.
Citera
2024-11-29, 18:10
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Vi behöver kanske inte överdriva😀

Allt beror på vilka kretsar man rör sig i men absolut så skulle det bli knepigare att fylla utbildningsplatserna. Eller så gör vi som vanligt, vi sänker kraven till noll så även kvinnor, utvecklingsstörda och rullstolsburna får ut på gatorna och jaga bus.

Nåja lite sunt tänkande sitter inte i vägen. Självklart ska det ställas höga krav på de som anställs som poliser. Ingen tvekan om den saken. Dock kan jag inte varken som polis eller annat ha någon koll på vad mina vänners vänner har för sig. Så där får vi nog sätta en gräns ändå. Sedan har även jag såklart vissa "fördomar" och tycker nog att det är större risk för felrekryteringar när det gäller personer som kommer från "vissa kretsar" om jag säger så. Då tänker jag inte på de rullstolsburnas förening, det kan nog finnas en och annan duktig krimmare bland dem
Citera
2024-11-29, 18:25
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Nåja lite sunt tänkande sitter inte i vägen. Självklart ska det ställas höga krav på de som anställs som poliser. Ingen tvekan om den saken. Dock kan jag inte varken som polis eller annat ha någon koll på vad mina vänners vänner har för sig. Så där får vi nog sätta en gräns ändå. Sedan har även jag såklart vissa "fördomar" och tycker nog att det är större risk för felrekryteringar när det gäller personer som kommer från "vissa kretsar" om jag säger så. Då tänker jag inte på de rullstolsburnas förening, det kan nog finnas en och annan duktig krimmare bland dem

Jag förstår hur du tänker. 👍👍
Citera
2024-11-29, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gange
Har du ens läst vad han gjort? Tagit med närstående/familj in på skyddade områden där sekretessbelagd information funnits. Han har även gjort ärenden åt andra för att få ut regskyltar som blivit tagna av sina kollegor.
https://www.arbetsdomstolen.se/media/0sffcxhn/95-24.pdf

Läs där... A.Z. är polisen son ärendet gäller. Växjö.
Citera
2024-11-29, 18:56
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Där har du fel!
Som jag skrev i en annan tråd är det så du umgås eller har familj eller flickvänner så kan du räkna med att du blir av med jobbet.
Jag på den tiden umgicks med lite kriminella varelser och fick beskedet från mitt företag att antagligen bytte jag umgänge eller fick jag se mig om efter annat skyddsklassat arbete.

Vilket jag så klart lydde och idag kan jag inte förstå hur jag ens kunde tycka det var galet förslag. Men man får välja. Skall man leka Polis enbart på arbetstid och gangster resten av tiden så får man låta bli jobbet som Polis!

Samma sak som jag och fler skrev i tråden om Åkesson och hans umgänge med kriminella mc presidenter. Att man kan inte välja fritt som Åkesson tycktes tro. Antagligen är man partiledare för ett parti och är seriös 24 timmar om dygnet eller så får man väl leka mc gäng istället.

Finns inget som helst konstigt med detta beslut. Polis är du 24 timmar om dygnet och inget som slutar när du hänger av dig uniformen.
Att ni ens i tråden tycker beslutet känns konstigt tyder på ni är ungdomar och inte riktigt fattar hela bilden.

Nu fick ni äntligen ett rättsfall så ni slapp böla om man ljög eller far med osanning. Är man på ett skyddsobjekt så är det lite andra regler där om man har sin anställning där än om man
är på "Bengans bygg och riv".
Om du läst vad jag skrivit har jag ingenting emot beslutet i det här fallet, som det framställs så har polisen haft problematiska kontakter och inte åtgärdat problemet trots chanser att tänka till lite.

Men det faktum ATT man har en kriminell brorsa, det skall inte vara diskvalificerande. Att du hänger med din kriminelle brorsa och tar med den att spela padel med dina kolleger, det är en helt annan grej.
Citera
2024-11-29, 19:00
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
Om du läst vad jag skrivit har jag ingenting emot beslutet i det här fallet, som det framställs så har polisen haft problematiska kontakter och inte åtgärdat problemet trots chanser att tänka till lite.

Men det faktum ATT man har en kriminell brorsa, det skall inte vara diskvalificerande. Att du hänger med din kriminelle brorsa och tar med den att spela padel med dina kolleger, det är en helt annan grej.

Men nu är det så.
Har du kriminella anhöriga så får du helt enkelt inte jobbet så kan du tycka vad du vill. Detta är vad som gäller och det fick du nu svart på vitt stämmer.

Om du har sådan familj,. trist. Du får då leta annat jobb.
Citera
2024-11-29, 19:01
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Men nu är det så.
Har du kriminella anhöriga så får du helt enkelt inte jobbet så kan du tycka vad du vill. Detta är vad som gäller och det fick du nu svart på vitt stämmer.

Om du har sådan familj,. trist. Du får då leta annat jobb.
Var har jag fått svart och vitt på det..? Tror du att polisen tråden gäller fått sparken bara för att hans brorsa är kriminell?

Jag jobbar som polis. Jag vet flera kolleger som har kriminella i familjen. Dom gör ett bra jobb alldeles oavsett, och tar inte med den kriminelle in på polisstationen.
Citera
2024-11-29, 19:12
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
Var har jag fått svart och vitt på det..? Tror du att polisen tråden gäller fått sparken bara för att hans brorsa är kriminell?

Jag jobbar som polis. Jag vet flera kolleger som har kriminella i familjen. Dom gör ett bra jobb alldeles oavsett, och tar inte med den kriminelle in på polisstationen.

Okej.
Du har kriminella arbetskamrater i Polisen ja det vet jag också om finns gott om. Men när de högre upp för veta det så åker ni ut.
Jag har också lite bekanta som är poliser i Malmö samt haft samarbete med polisen genom mitt gamla jobb så jag vet också lite hur reglerna går hos er. Ja om du nu verkligen var polis alltså
Citera
2024-11-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Om personen inte har fullt ut tagit avstånd från en karriärkriminell närstående, så ja. Då bör man inte vara polis.
Hur ska man göra om man blivit polis först och släktingen blivit kriminell efteråt?
Citera
2024-11-29, 19:16
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur ska man göra om man blivit polis först och släktingen blivit kriminell efteråt?

Då får man beskedet att ej umgås med den personen.
Precis det beskedet jag fick.

Jag fick välja på mina bekanta eller jobbet på ett skyddsobjekt.
Citera
2024-11-29, 19:17
Medlem
ZPOZZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har du väl fått en anställning så sitter du mycket säker(omplacering). Det gäller även annat och som kan dyka upp efter du fått en anställning som polis. Det är gallringen före anställning som gäller mest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in