Citat:
Ursprungligen postat av
Bevisatsmartast
Där har du fel!
Som jag skrev i en annan tråd är det så du umgås eller har familj eller flickvänner så kan du räkna med att du blir av med jobbet.
Jag på den tiden umgicks med lite kriminella varelser och fick beskedet från mitt företag att antagligen bytte jag umgänge eller fick jag se mig om efter annat skyddsklassat arbete.
Vilket jag så klart lydde och idag kan jag inte förstå hur jag ens kunde tycka det var galet förslag. Men man får välja. Skall man leka Polis enbart på arbetstid och gangster resten av tiden så får man låta bli jobbet som Polis!
Samma sak som jag och fler skrev i tråden om Åkesson och hans umgänge med kriminella mc presidenter. Att man kan inte välja fritt som Åkesson tycktes tro. Antagligen är man partiledare för ett parti och är seriös 24 timmar om dygnet eller så får man väl leka mc gäng istället.
Finns inget som helst konstigt med detta beslut. Polis är du 24 timmar om dygnet och inget som slutar när du hänger av dig uniformen.
Att ni ens i tråden tycker beslutet känns konstigt tyder på ni är ungdomar och inte riktigt fattar hela bilden.
Nu fick ni äntligen ett rättsfall så ni slapp böla om man ljög eller far med osanning. Är man på ett skyddsobjekt så är det lite andra regler där om man har sin anställning där än om man
är på "Bengans bygg och riv".
Om du läst vad jag skrivit har jag ingenting emot beslutet i det här fallet, som det framställs så har polisen haft problematiska kontakter och inte åtgärdat problemet trots chanser att tänka till lite.
Men det faktum ATT man har en kriminell brorsa, det skall inte vara diskvalificerande. Att du hänger med din kriminelle brorsa och tar med den att spela padel med dina kolleger, det är en helt annan grej.