Citat:
Ursprungligen postat av
Warheart
Det grs av Spo.
Absolut, men tydligen s tycks de missa saker titt som ttt med tanke p att systemet r som ett sll.
Citat:
Ursprungligen postat av
LosPadres
Jag r tudelad, du har p stt och vis rtt men andra sidan har nrstende till kriminella en bttre insyn i hur kriminella agerar vilket kan gagna polisir verksamhet.
Glm inte heller att det varje r examineras tusentals jurister som kan sttta kriminella utan att ha behvt uppvisa ngot belastningsregister ver huvud taget. Man fr nd ha i beaktning att den kriminella vrlden drar till sig sdana som lockas av kriminalitet men som nd vill upprtthlla en legal fasad utt.
Jo, samma sak borde glla jurister, advokater och mnga fler dr man faktiskt kan f fram information eller lcka vidare information till fel personer. Det r ett enormt arbete och givetvis kommer det bli problem ven fr svenskar men alla svenskar r heller inte hederliga ska tillggas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Caimen
S du tnker att om vi tittar p dina vnner och deras vnner, d kommer man inte hitta ngon kriminell? Alla har ngon vissen kvist i slkt- eller kamratstrdet.
Men den hr polisen verkar ju ha gjort upprepade dliga val och inte visat ngon insikt eller bttring.
Skulle man se ver mitt trd s finns det ngon "vissen kvist" ocks som skulle stlla till det fr mig men samtidigt s r det sm saker men dock s finns det dr. Skulle absolut inte rkna ngra av mina slktingar och vnner som kriminell p ngot stt men det finns personer i registret.
Som tur r s har jag inga planer p att arbeta inom ngon sn arbetsplats som krver kontroller men man vet aldrig i framtiden.
Men som man ser hr s pratar vi om personer som jobbar som poliser och umgs med kriminella mnniskor och det r hstlngder frn mitt liv.