2025-04-06, 20:57
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunka
John Guidetti verkar sikta på att bli AIKs version av Kennedy Bakircioglu frisyrmässigt
"Han är 18 år, han har inget hår"?
Citera
2025-04-06, 20:58
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag tycker det måste få bli slut på alla jävla metrosexuella domarteam som ska stoppa matchen och gråta ut så fort någon liten jävla skitsak händer. Man the fuck up. Detta är fotboll. Sen tycker jag det är extremt tråkigt att vi ska behöva sitta och diskutera denna skitsaken i typ sådär 3 veckor samtidigt som fjanten med pipan kommer undan all kritik trots att han står för kanske den sämsta domarinsatsen i Allsvensk historia.
Lät du såhär när "vi" gjorde något?
Citera
2025-04-06, 21:01
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Följer inte Allsvenskan i särskilt stor grad nuförtiden. Men med en farsa som är lite över genomsnittet fan av Blåvitt, så blev jag smittad som liten knatte.

Dock så är jag säkert 10x större fan av Arsenal än vad jag är av Göteborg.

Vad tror du själv om Göteborgs säsong?
Citera
2025-04-06, 21:17
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Varför vill du dra in honom? Har du så tråkigt så kan du PM:a mig!
Citera
2025-04-06, 21:32
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Lät du såhär när "vi" gjorde något?
Ja, det tror jag bestämt att jag gjorde. Även om det naturligtvis är kul att sola sig i er ilska så är det i slutändan äckligt när matcher ska tvingas brytas för det minsta lilla. Vill minnas att jag även försvarat vraken för en liknande incident förra eller förrförra säsongen efter att någon kastat in en plastmugg. Nog för att vi inte ska gå tillbaka till tiden där det kastades in mynt, kaktusar, dartpilar, och annat skit, men någon jävla gräns får det faktiskt finnas. Kan man inte brösta att få en mugg kastad på sig får man fan stanna hemma resten av livet. Hur jävla känslig får man vara? Tror det till och med var en pappersmugg denna gången.
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag måste säga att det var grisigt av AIK-publiken att bua ut linjedomaren som hade fått saker kastade på sig när han kom in på planen igen. Sponsorerna var säkert överlyckliga 👍
Både han och huvuddomaren ska buas ut. Riktiga jävla sopor båda två.
Senast redigerad av Teu 2025-04-06 kl. 21:36.
Citera
2025-04-06, 21:54
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Så vitt jag kunnat se befann sig aik-supportrar kvar på arenan. Man har alltså misslyckats med att få ut dem och då borde matchen ha spelats klart inför tomma läktare imorgon?

Regelverket säger

. Enligt huvudregeln ska alltså den förening vars supportrar har orsakat att en match avbrutits, förlora matchen

Men den gäller inte alla lag.
Citera
2025-04-06, 22:06
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Styrkebeskedet idag är att vi får med oss tre poäng även när vi gör en sämre match. Tounekti kan mycket väl vara årets värvning.
Ja, verkligen viktigt att kunna vinna även när man gör en sämre match.

Trodde aldrig man skulle säga det, men Tounekti känns fan som en uppgradering från Touré. Där den sistnämnde hade speeden som sin främsta usp så har ju Tounekti typ hela paketet: fart, teknik, spelsinne, fantastisk inläggsfot och bollkontroll.
Citera
2025-04-06, 22:28
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Skönt förövrigt att domaröverfallet lönade sig. Hade varit trist om våld mot domare inte gav frukt.

Sluta vara så bitter nu. Skönt att båda dina klubbar vann igår va?
Citera
2025-04-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag tycker det måste få bli slut på alla jävla metrosexuella domarteam som ska stoppa matchen och gråta ut så fort någon liten jävla skitsak händer. Man the fuck up. Detta är fotboll. Sen tycker jag det är extremt tråkigt att vi ska behöva sitta och diskutera denna skitsaken i typ sådär 3 veckor samtidigt som fjanten med pipan kommer undan all kritik trots att han står för kanske den sämsta domarinsatsen i Allsvensk historia.
Även om göteborgaren Granit Maqedonci gör sin sämsta match som domare. Både att han missar 1 (2?) straffar, och blåser sönder matchen i övrigt (förutom när det faktiskt var farligt spel) så ska vi inte kasta öl och tifopapper på domarna.

Nu försvinner dessutom den konstruktiva kritiken, för att istället prata kastade papperglas med Norrlands. Vilket någonstans blir rimligt.

Hade inte avbrottet kommit, så hade AIK vänt matchen långt tidigare.
Citera
2025-04-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Regelverket säger

. Enligt huvudregeln ska alltså den förening vars supportrar har orsakat att en match avbrutits, förlora matchen

Men den gäller inte alla lag.

Ånej vad synd..
Citera
2025-04-07, 02:08
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Fast sen så mötte ni inte AC Milan i en CL-final heller...
Så man får enbart fira en vändning om det är en stormatch som en CL-final? Annars ska man skämmas?
Gotcha.
Citera
2025-04-07, 05:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vet ej.

Har inte följt Blåvtt (och Allsvenskan i övrigt) på närmare 15 år nu, dock så var jag på en hemmamatch på Ullevi med han gamlefar i 2023.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in