2025-04-06, 19:20
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Har av förklarliga skäl inte sett er match då jag befann mig i en annan del av gnagetland. Men att en usel domarinsats på något sätt skulle försvara att man kastar in saker på linjedomaren, det tror jag inte ens du är korkad nog för att tycka.
Jag tycker det måste få bli slut på alla jävla metrosexuella domarteam som ska stoppa matchen och gråta ut så fort någon liten jävla skitsak händer. Man the fuck up. Detta är fotboll. Sen tycker jag det är extremt tråkigt att vi ska behöva sitta och diskutera denna skitsaken i typ sådär 3 veckor samtidigt som fjanten med pipan kommer undan all kritik trots att han står för kanske den sämsta domarinsatsen i Allsvensk historia.
Citera
2025-04-06, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Den tjocke snubblar in ett mål och helt plötsligt är han en världsstjärna i sitt egna huvud igen.

Hade Thomassen varit mindre inriktad på säkra defensivt så borde han faktiskt använda Guidetti som 10:a och bänka eller dra ner Hove i banan. Kakogulis eller hur man stavar hans namn saknar helt klart att någon hjälper honom längst fram. De försöker använda honom precis som de gjorde med Pittas, skillnaden är att det är två helt olika spelartyper så man får inte honom att prestera optimalt. Därför in med Guidetti som kan faktiskt stångas och ge bättre understöd till cyprioten.
Citera
2025-04-06, 19:26
Moderator
easy_dans avatar
Måste kolla på fel fotboll om det är fotboll att kasta saker på linjedomaren.

Ingen vidare insats idag men bra nog för seger, kan nog bli en helt ok säsong ändå.
Citera
2025-04-06, 19:29
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Måste kolla på fel fotboll om det är fotboll att kasta saker på linjedomaren.

Ingen vidare insats idag men bra nog för seger, kan nog bli en helt ok säsong ändå.
Styrkebeskedet idag är att vi får med oss tre poäng även när vi gör en sämre match. Tounekti kan mycket väl vara årets värvning.
Citera
2025-04-06, 19:35
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Har du sett mig försvara det? De idioterna självsanerades av våra egna dessutom. Gnagarna utser sin idiot till matchens lirare eftersom de fick en taktisk timeout.

Nej men blir lite genomskinligt när du klankar satan på de andra Stockholmsklubbarna när Bajen är lika stora rötägg. Det är skräp oavsett klubb som gör det.

Sen såg du inte matchen om du tror AIK skapade någon fördel, riskerade vara en rejäl momentumdödare bara då AIK tryckte på ordentligt innan.
Citera
2025-04-06, 19:36
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Styrkebeskedet idag är att vi får med oss tre poäng även när vi gör en sämre match. Tounekti kan mycket väl vara årets värvning.
Ja jävlar vad bra han är, man saknar ju knappt Toure och Abraham får finna sig i att vänsteryttern är tagen iaf för tillfället. Ska bli kul att se duellen mot Ståhl härnäst och vad han kan hitta på.
Citera
2025-04-06, 19:39
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Solna släpper in 3 mål och firar!

Du menar att man inte ska fira att man vänder underläge?
Liverpool borde inte fira sin Champions League-seger 2005?

Galen dag, men jävlar så skönt. Detta galna AIK har lett 4 minuter i Allsvenskan och har 6 poäng. Är det stolpe in? Sånt man behöver om man ska vinna.
Citera
2025-04-06, 19:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Helt jävla overkligt att vi vinner idag. Stod och spydde galla över vår insats i runt 90% av matchen och det helt befogat. Sotte går bort sig och tappar boll och gör självmål, bollar som passas ut till inkast helt i onödan och ett anfall som känns otroligt harmlöst.

Men det blir skillnad när Guidetti är på plan, en helt annan dimension och jisses vad det finns fotboll i den mannen när han är hel å ren. Man blir försiktigt optimistisk.

Att va här med 6 poäng på två matcher när man verkligen inte förtjänar det är skönt
Citera
2025-04-06, 20:26
Medlem
Enterprises avatar
Jag måste säga att det var grisigt av AIK-publiken att bua ut linjedomaren som hade fått saker kastade på sig när han kom in på planen igen. Sponsorerna var säkert överlyckliga 👍
Citera
2025-04-06, 20:32
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
. Detta galna AIK har lett 4 minuter i Allsvenskan och har 6 poäng. Är det stolpe in? Sånt man behöver om man ska vinna.
Sånt brukar jämna ut sig. Svårt att ha maxflyt en hel säsong.
Citera
2025-04-06, 20:51
Medlem
Commissarys avatar
Sjuk match. I första halvan har man faktiskt riktigt svårt att förstå vad spelidén är.
JG är riktigt jobbig för försvarare att tampas med. Han behöver extremt lite yta och tid för att komma till farliga avslut. Viktor Andersson kanske får sitt genombrott i år. Hans fart får försvarslinjer att skaka.

Edh saknas väldigt mycket. Sotte är skakig utan sina kamrater från förra året.
Stort att vända och vinna en sådan match när inget klaffar. Ren jävla skalle.

Sjukt trist med Redkins skada. Alltid horribelt när unga killar som precis fått chansen går sönder.

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Sånt brukar jämna ut sig. Svårt att ha maxflyt en hel säsong.

De två uteblivna straffarna är kanske inte vad man kallar maxflyt.
Men jag tycker faktiskt inte att det var värst med domarinsatsen. Det var att han blåste sönder matchen. Är väl så man känner igen en kass (alibi) domare. Vågar inte ta större beslut men blåser på varenda oviktig skitgrej som händer.
Citera
2025-04-06, 20:54
Medlem
Skarparattarns avatar
Tramsigt att gnälla på att vi vände matchen när vi skulle haft 2 straffar domaren var en sån jävla katastrof i klass med Barcelona 99…

Trist med Redkin förövrigt.
Senast redigerad av Skarparattarn 2025-04-06 kl. 21:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in