2025-04-16, 17:23
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Solnas spelidé är puts väck.
Projicering?
Tycker Gnaget har en gedigen spelidé. Ganska trist och försvarsinriktat spel, men gediget.
Citera
2025-04-16, 17:51
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Projicering?
Tycker Gnaget har en gedigen spelidé. Ganska trist och försvarsinriktat spel, men gediget.
Låter kanske lite löjligt att säga det igen nu när vi ändå spelat 3 matcher, men jag tror ingen av matcherna som spelats är särskilt rättvisande för hur vi tänkt spela. Både GAIS och MFF är unika motståndare av väldigt olika anledningar, och Norrköpingsmatchen blev förstörd av domarinsatsen.

Tanken och spelidén är ju lite att spela med väldigt hög press och vinna boll högt i banan, vilket vi lyckas ganska bra med mot MFF nu sist, men att det i övrigt ska gå betydligt snabbare i anfallet. Det finns iaf. ett läge mot MFF där en snabbare spelare än JG hade kommit helt fri med deras målvakt. No es bueno, men så blir det ju lite när halva offensiven springer sönder sig innan seriestart.

Jag tycker det för övrigt är lite kul att hyenan sitter och snackar skit om Storebror nu när DIF inte har visat några som helst indikationer på att dom kommer klara av vår press. Känns i skrivande stund som ganska låga odds på att glappkäften kommer få käka upp det han skriver nu.
Citera
2025-04-16, 17:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Solna 5 mål, Bosse & Honkavara 1 mål… vad är eran anfallsidé?
DIF har innoverat en helt ny spelidé som kallas för Grab your ankles and think of England. Med detta sagt tror jag nog fan att dom kan få bollen att studsa rätt mot Rapid imorgon.
Citera
2025-04-16, 18:02
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Låter kanske lite löjligt att säga det igen nu när vi ändå spelat 3 matcher, men jag tror ingen av matcherna som spelats är särskilt rättvisande för hur vi tänkt spela. Både GAIS och MFF är unika motståndare av väldigt olika anledningar, och Norrköpingsmatchen blev förstörd av domarinsatsen.

Tanken och spelidén är ju lite att spela med väldigt hög press och vinna boll högt i banan, vilket vi lyckas ganska bra med mot MFF nu sist, men att det i övrigt ska gå betydligt snabbare i anfallet. Det finns iaf. ett läge mot MFF där en snabbare spelare än JG hade kommit helt fri med deras målvakt. No es bueno, men så blir det ju lite när halva offensiven springer sönder sig innan seriestart.

Jag tycker det för övrigt är lite kul att hyenan sitter och snackar skit om Storebror nu när DIF inte har visat några som helst indikationer på att dom kommer klara av vår press. Känns i skrivande stund som ganska låga odds på att glappkäften kommer få käka upp det han skriver nu.
Blir otroligt spännande att se om ni skall förverkliga denna idé eller om det blir 5-3-2. Borgar för ett spännande derby. säga vad man vill men man torskade inte pga dåliga psyken sist. Man hade en bra plan och följde den. Jag ser det som icke troligt att ni skulle försöka spela ut Djurgården utan ni kommer ligga lågt och kontra, inte helt olikt hur det sett ut hitintills och hösten 2024. Nåväl, spännande derby!
Citera
2025-04-16, 18:11
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Blir otroligt spännande att se om ni skall förverkliga denna idé eller om det blir 5-3-2. Borgar för ett spännande derby. säga vad man vill men man torskade inte pga dåliga psyken sist. Man hade en bra plan och följde den. Jag ser det som icke troligt att ni skulle försöka spela ut Djurgården utan ni kommer ligga lågt och kontra, inte helt olikt hur det sett ut hitintills och hösten 2024. Nåväl, spännande derby!
Mycket kommer bero på om dom har ett nytt dubbelmöte i ECL eller om dom blir utslagna imorgon. Har dom stenhårt spelschema igen så tror jag nog fan att vi kan springa ut och köra på alla cylindrar och försöka vara det spelförande laget. Men ja, annars är det ju hårt defensivt arbete och försöka käka upp dom i duellerna.

Jag tror för övrigt inte det blir 433 innan Danilo är helt återställd iaf.
Citera
2025-04-16, 18:15
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Mycket kommer bero på om dom har ett nytt dubbelmöte i ECL eller om dom blir utslagna imorgon. Har dom stenhårt spelschema igen så tror jag nog fan att vi kan springa ut och köra på alla cylindrar och försöka vara det spelförande laget. Men ja, annars är det ju hårt defensivt arbete och försöka käka upp dom i duellerna.
Dif är väl uppe i 10 timmar utan mål i allsvenska derbyn så tror inte ni behöver oroa er jättemycket direkt.
Citera
2025-04-16, 18:29
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Dif är väl uppe i 10 timmar utan mål i allsvenska derbyn så tror inte ni behöver oroa er jättemycket direkt.
Aa, I wish, men det blir dessvärre inget lugn innan matchen är 100% avklarad. Lustigt nog är jag alltid mest avslappnad mot typ MFF borta eftersom jag vet redan på förhand att det är halvdansk pQlse på menyn.
Citera
2025-04-16, 19:36
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Aha, så ni har en offensiv spelidé som ej hunnit blomma ut? 🤔

Bluffen synas när ni måste föra matcher.
Senast redigerad av cokehyena 2025-04-16 kl. 19:58.
Citera
2025-04-16, 20:02
Medlem
Teus avatar
Citat:
Aha, så ni har en offensiv spelidé som ej hunnit blomma ut? 🤔

Bluffen synas när ni måste föra matcher.
Du känner inte själv att det är lite väl bajsnödigt och aningen patetiskt att sitta och prata om vår spelidé när ni själva spelar den sista och avgörande matchen i en kvartsfinal i ECL imorgon?
Citera
2025-04-16, 21:40
Medlem
Halmstad fortsätter att "imponera" administrativt. Nu riskerar man 0-3 mot Öster pga att man spelat med en spelare som inte var anmäld till matchtruppen. Man har två spelare i klubben med samma namn som förresten båda är pojklandslagsspelare - Ludvig född 2008 och Ludwig född 2009 (båda Arvidsson). Man skrev in Ludwig till matchen men den som satt på bänken och även byttes in var Ludvig. Kanske man kommer undan med det som ett "acceptabelt misstag", men vad sysslar de med egentligen?..
Senast redigerad av Burkgurka 2025-04-16 kl. 21:51.
Citera
2025-04-16, 22:08
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Diffen har iaf en spelidé även om den inte realiseras i mål. Effektiviteten kan ifrågasättas, men inte själva spelet. Det finns utrymme för förbättring.

Åt andra hållet har du Bajen vars truppbygge påminner om Guidettis frisyr. Det finns en startelva, men ingen bänk att tala om. De kommer inte klara av att dubbla i Europa.

Sen finns ju även S*lna. Vars anfallsidé går att hitta i Rydströms frisör. Dvs totalt icke-existerande. De kommer få problem med målproduktionen i matcher de förväntas föra.
Vad är er spelidé menar du? Ställa sig på alla fyra och bita i kudden? Ett mål på de senaste fyra tävlingsmatcherna och en sällan skådad utskåpning där våra killar avslutade med att rulla runt den till publikens olé istället för att försöka göra 3-0.

Ni har en jävla hockeytränare utan plan. Ni ska brunka och hoppas på det bästa på sin höjd. Era drömmar om topp 5 dog i samma stund som ni skyllde derbysviten på naziduon som fick foten. Ni blir sämst i Stockholm återigen både i den allsvenska tabellen och naturligtvis i derbytabellen. Klarar ni ens övre halvan? Jag är tveksam.
Citera
2025-04-16, 22:10
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Halmstad fortsätter att "imponera" administrativt. Nu riskerar man 0-3 mot Öster pga att man spelat med en spelare som inte var anmäld till matchtruppen. Man har två spelare i klubben med samma namn som förresten båda är pojklandslagsspelare - Ludvig född 2008 och Ludwig född 2009 (båda Arvidsson). Man skrev in Ludwig till matchen men den som satt på bänken och även byttes in var Ludvig. Kanske man kommer undan med det som ett "acceptabelt misstag", men vad sysslar de med egentligen?..
Ja, vad fan ska man säga egentligen? Är det diversity hires i farten eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in