2011-02-03, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Jo kanske. Hon har dessutom ett väldigt instabilt och impulsivt förhållningssätt till människor. Det svängde till min favör under några dagar, men sedan gick det uppenbarligen åt andra hållet. Dörren öppnades lite på glänt och ljus sken fram, men sedan drogs dörren snabbt igen, och allt blev mörkt.
Hon fick den bekräftelse hon sökte, känslor är inte statiska. Antagligen skiftade de igen eftersom hon nu visste att hon hade dig där hon ville igen. Jag har varit med om precis samma sak tidigare, fast de då tog ett par månader innan hon skiftade igen. Det är nog bara positivt att det inte gått så lång tid, jag tycker att du gett henne 2 chanser nu. Det räcker mer än väl. Det är dags för dig att hitta en annan tjej som uppskattar dig istället.

Citat:
Här hänger jag inte med riktigt... Om du menar att jag började tänka mycket kring henne och möjligheten till en återuppväckt relation, när hon hörde av sig, så är det naturligtvis sant. Skulle du kunna utveckla din fråga?

Jag kanske formulerade mig dåligt. Jag menar att efter ett uppbrott tänker man väldigt mycket, det är otroligt mycket tankar som snurrar i ens huvud. Vid en återförening så finns dessa tankar kvar, man litar inte på sin partner till 100% och för en sak som egentligen är en bagatellsak börjar man i sitt eget huvud bygga upp egna scenarion, innan uppbrottet hade man inte brytt sig. Exempelvis att partnern inte svarat på ett sms, innan kanske man inte brydde sig alls eftersom man visste att hon antagligen var upptagen. När tilliten försvinner så börjar man istället fundera på varför den andre inte hör av sig.
Citera
2011-02-03, 13:34
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkejober
Hon fick den bekräftelse hon sökte, känslor är inte statiska. Antagligen skiftade de igen eftersom hon nu visste att hon hade dig där hon ville igen. Jag har varit med om precis samma sak tidigare, fast de då tog ett par månader innan hon skiftade igen.
Särskilt hennes känslor är väldigt svajiga, och antagligen skiftade de. Okej, hon fick bekräftelse, eftersom jag sa till henne att jag älskade henne och ville försöka på nytt. Hon sa samma sak. Men vilken tillfredsställelse får hon ut av att se mig i den här positionen? Varför ville hon att jag skulle hamna där? Är det något slags manipulation eller "mind games" hon håller på med?

Själv skulle jag aldrig höra av mig till en tjej jag gjort slut med men som fortfarande älskar mig, väcka hoppet hos henne om en återförening och sedan direkt bara bryta kontakten. Det låter väldigt sadistiskt.

Citat:
Det är nog bara positivt att det inte gått så lång tid, jag tycker att du gett henne 2 chanser nu. Det räcker mer än väl. Det är dags för dig att hitta en annan tjej som uppskattar dig istället.
Fysiskt sett är hon den tjej som jag drömt om hela livet. Vissa delar av hennes psyke uppskattar jag inte, men det finns många andra positiva egenskaper som överväger, så att att jag gillar totalen. Hon kan vara oerhört trevlig, charmfull, förtjusande etc. Kort och gott, jag har svårt att släppa tanken på henne och att det ska vara vi två.

Visst är det bra att det inte gått så lång tid. Och visst borde jag hitta en ny tjej. Blir jag förälskad, så kommer minnet av den gamla att trängas undan och blekna.

Citat:
Jag menar att efter ett uppbrott tänker man väldigt mycket, det är otroligt mycket tankar som snurrar i ens huvud. Vid en återförening så finns dessa tankar kvar, man litar inte på sin partner till 100% och för en sak som egentligen är en bagatellsak börjar man i sitt eget huvud bygga upp egna scenarion, innan uppbrottet hade man inte brytt sig. Exempelvis att partnern inte svarat på ett sms, innan kanske man inte brydde sig alls eftersom man visste att hon antagligen var upptagen. När tilliten försvinner så börjar man istället fundera på varför den andre inte hör av sig.
Nu förstår jag, och det du skriver stämmer in på min situation. Jag kunde faktiskt inte lita på henne fullt ut vid återföreningen, och därför kändes varje kontakttillfälle i rätt riktning viktigt. Tilliten växte något, men sedan började den försvinna. Och nu undrar jag alltså varför hon inte hör av sig. Jag kan inte veta varför, bara gissa. Men egentligen behöver jag inte gissa heller. Jag kan leva med den ovissheten. Hon har avslutat kontakten och that's that!
Citera
2011-02-03, 13:49
Medlem
Citat:
Särskilt hennes känslor är väldigt svajiga, och antagligen skiftade de. Okej, hon fick bekräftelse, eftersom jag sa till henne att jag älskade henne och ville försöka på nytt. Hon sa samma sak. Men vilken tillfredsställelse får hon ut av att se mig i den här positionen? Varför ville hon att jag skulle hamna där? Är det något slags manipulation eller "mind games" hon håller på med?

Jag tror inte att hon utstuderat vill se dig i den positionen utan det är känslorna som skiftat. Hon fick den bekräftelse hon sökte och därmed skiftade hennes känslor.

Citat:
Själv skulle jag aldrig höra av mig till en tjej jag gjort slut med men som fortfarande älskar mig, väcka hoppet hos henne om en återförening och sedan direkt bara bryta kontakten. Det låter väldigt sadistiskt.

Men skulle du fortsätta träffa en tjej som du trodde du hade känslor för men som du upptäckte ganska snabbt att de inte fanns kvar? Vi alla hanterar konflikter på olika sätt, vissa drar sig undan, hon verkar vara den typen.

Citat:
Fysiskt sett är hon den tjej som jag drömt om hela livet. Vissa delar av hennes psyke uppskattar jag inte, men det finns många andra positiva egenskaper som överväger, så att att jag gillar totalen. Hon kan vara oerhört trevlig, charmfull, förtjusande etc. Kort och gott, jag har svårt att släppa tanken på henne och att det ska vara vi två.

Visst är det bra att det inte gått så lång tid. Och visst borde jag hitta en ny tjej. Blir jag förälskad, så kommer minnet av den gamla att trängas undan och blekna.

Jag undrar lite vad du/ni rent konkret gjort för att förbättra förhållandet och för att förhindra att det inte sker igen? Det är lätt att prata om att nu ska det bli så mycket bättre men det är trots allt viljan och handlingarna som är det viktiga. Det är ditt liv och ditt val. Vill du försöka få det att fungera igen så önskar jag dig lycka till.

Citat:
Nu förstår jag, och det du skriver stämmer in på min situation. Jag kunde faktiskt inte lita på henne fullt ut vid återföreningen, och därför kändes varje kontakttillfälle i rätt riktning viktigt. Tilliten växte något, men sedan började den försvinna. Och nu undrar jag alltså varför hon inte hör av sig. Jag kan inte veta varför, bara gissa. Men egentligen behöver jag inte gissa heller. Jag kan leva med den ovissheten. Hon har avslutat kontakten och that's that!

Det är nog ett scenario som utspelar sig i 99,9% av fallen. Tillit är den viktigaste byggstenen i ett förhållande, den tilliten försvinner när man blir sviken. Det går att bygga upp tilliten igen men då måste båda två vara med på det och även vara beredd på en svajig färd framåt. Även i de allra dystraste perioderna och konfliktstinna tillfällena måste man tillsammans tro på att man kan lösa det tillsammans. Å Rom byggdes ju inte på en dag...
Citera
2011-02-03, 20:15
Medlem
Tryckvagens avatar
Nu behöver jag hjälp och kommentarer på en sms tolkning!

För er som inte vet min tidigare historia kan läsa inlägget här https://www.flashback.org/t1422399p7 .

Jag bestämde för exakt 1 1/2 sen att inte höra av mig alls. sen igår kom smset igår: Hej! Hur mår du? de va längesen, ville bara kolla så du lever..

Vilket jag inte svarade på och så ringde hon ca 30 min senare, svarar inte, en timme senare ringer hon igen, svarar inte. Dagen efter så svarar jag på smset, svarar väl lite kallt men ändå inte så jag låter bitter. Hon svarar och frågar om det är bra med min mor och far, vad jag gör om dagarna osv (DET HAR GÅTT 1 1/2 VECKA). Hon verkar allmänt glad i alla sms med små smileisar som finns i iPhone osv.

Vill hon bara höra hur det är med mig eller börjar det ge effekt nu att jag slutade höra av mig?

Vill göra det bästa för att få tillbaka henne..
Citera
2011-02-03, 22:24
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Jag tror inte att hon utstuderat vill se dig i den positionen utan det är känslorna som skiftat. Hon fick den bekräftelse hon sökte och därmed skiftade hennes känslor.
Ändå var det hon som kom till mig först och uttryckte sina varma känslor för mig. Då fick jag ett slags bekräftelse (eftersom jag fortsatt gilla henne efter att hon dumpade mig) och mina känslor för henne stegrades. Kanske min rätt så häftiga känslomässiga respons påverkade henne på något sätt.

Citat:
Men skulle du fortsätta träffa en tjej som du trodde du hade känslor för men som du upptäckte ganska snabbt att de inte fanns kvar? Vi alla hanterar konflikter på olika sätt, vissa drar sig undan, hon verkar vara den typen.
Jag skulle träffa henne några gånger åtminstone för att ge det hela en chans. Om jag då upptäckte att jag inte hade kvar några känslor för henne eller att relationen inte tycktes funka, skulle jag berätta det och göra ett avslut. Hennes stil är att inte bara tystna eller försvinna utan först tydligt tala om varför hon inte vill ha någon kontakt längre.

Citat:
Jag undrar lite vad du/ni rent konkret gjort för att förbättra förhållandet och för att förhindra att det inte sker igen? Det är lätt att prata om att nu ska det bli så mycket bättre men det är trots allt viljan och handlingarna som är det viktiga. Det är ditt liv och ditt val. Vill du försöka få det att fungera igen så önskar jag dig lycka till.
Jag var helt inställd på att reda ut saker och ting samt komma fram till lösningar på problem som funnits tidigare, men vi hann tyvärr inte komma så långt... Tack för lyckönskningen. Vill hon träffas igen för att få till en fungerande relation är jag öppen för det, men då behövs att både hon och jag ändrar en smula på våra sätt att förhålla oss till varandra, för naturligtvis bidrog vi båda till att det inte funkade förra gången.

Citat:
Det är nog ett scenario som utspelar sig i 99,9% av fallen. Tillit är den viktigaste byggstenen i ett förhållande, den tilliten försvinner när man blir sviken. Det går att bygga upp tilliten igen men då måste båda två vara med på det och även vara beredd på en svajig färd framåt. Även i de allra dystraste perioderna och konfliktstinna tillfällena måste man tillsammans tro på att man kan lösa det tillsammans. Å Rom byggdes ju inte på en dag...
Ja jonkejober, du talar klokt. Jag känner mig (be)sviken och tilliten sipprar bort. Nu går jag in i en ny period av kärlekssorg. Faktiskt känns det mycket tyngre den här gången. När hon dumpade mig förra gången, hade jag en tid känt viss irritation och frustration, så då var det mer som en befrielse att hon avslutade relationen.
Citera
2011-02-03, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckvagen
Nu behöver jag hjälp och kommentarer på en sms tolkning!

För er som inte vet min tidigare historia kan läsa inlägget här https://www.flashback.org/t1422399p7 .

Jag bestämde för exakt 1 1/2 sen att inte höra av mig alls. sen igår kom smset igår: Hej! Hur mår du? de va längesen, ville bara kolla så du lever..

Vilket jag inte svarade på och så ringde hon ca 30 min senare, svarar inte, en timme senare ringer hon igen, svarar inte. Dagen efter så svarar jag på smset, svarar väl lite kallt men ändå inte så jag låter bitter. Hon svarar och frågar om det är bra med min mor och far, vad jag gör om dagarna osv (DET HAR GÅTT 1 1/2 VECKA). Hon verkar allmänt glad i alla sms med små smileisar som finns i iPhone osv.

Vill hon bara höra hur det är med mig eller börjar det ge effekt nu att jag slutade höra av mig?

Vill göra det bästa för att få tillbaka henne..

Haha! Det har börjat ge effekt på att du inte hört av dig! Lita inte på dom smile gubbarna, nu är hon i ett tillstånd där hon vill ha bekräftelse och låtsas därför vara glad, men i själva verket flyger tankarna runt i huvudet på henne. Fortsätt göra det du gör. Det är DU som ska ha kontroll över situationerna/ smsen och samtalen. Du som bestämmer när du ska svara och inte svara. När ni pratar ska du vara totalt neutral mot henne, visa inga känslor som kan betyda positiva egenskaper för henne som höjer hennes ego bekräftelser. Va inte för på!
Senast redigerad av l33t 2011-02-03 kl. 23:35.
Citera
2011-02-03, 23:48
Medlem
Tryckvagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l33t
Haha! Det har börjat ge effekt på att du inte hört av dig! Lita inte på dom smile gubbarna, nu är hon i ett tillstånd där hon vill ha bekräftelse och låtsas därför vara glad, men i själva verket flyger tankarna runt i huvudet på henne. Fortsätt göra det du gör. Det är DU som ska ha kontroll över situationerna/ smsen och samtalen. Du som bestämmer när du ska svara och inte svara. När ni pratar ska du vara totalt neutral mot henne, visa inga känslor som kan betyda positiva egenskaper för henne som höjer hennes ego bekräftelser. Va inte för på!
ja det börjar ju faktiskt det! Det svåra är ju att svara fast inte verka bitter/sur, att inte svara alls är väl ingen bra ide för hon vet ju att jag får smsen. Precis innan du skrev nu så kom det enbart en glad smiley på sms
Citera
2011-02-04, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckvagen
ja det börjar ju faktiskt det! Det svåra är ju att svara fast inte verka bitter/sur, att inte svara alls är väl ingen bra ide för hon vet ju att jag får smsen. Precis innan du skrev nu så kom det enbart en glad smiley på sms

Exakt, det dåliga med sms, men ett tips kan vara att skriva "Heh" istället för en smilie. Men svara får man ju göra, men behöver man svara direkt alltid? nån timme väntetid nångång kan vara bra.
Det smset vill hon visa med att hon har dig tankarna, men gå inte i fällan och vänd så hon har maken! Ett sms som bara innehåller: "" skall inte svaras på. (Om nu inte det varit minst 12/h senast ni snackade senast!)
Lycka till!
Senast redigerad av l33t 2011-02-04 kl. 00:32.
Citera
2011-02-04, 11:11
Medlem
Citat:
Ändå var det hon som kom till mig först och uttryckte sina varma känslor för mig. Då fick jag ett slags bekräftelse (eftersom jag fortsatt gilla henne efter att hon dumpade mig) och mina känslor för henne stegrades. Kanske min rätt så häftiga känslomässiga respons påverkade henne på något sätt.

Jag skulle träffa henne några gånger åtminstone för att ge det hela en chans. Om jag då upptäckte att jag inte hade kvar några känslor för henne eller att relationen inte tycktes funka, skulle jag berätta det och göra ett avslut. Hennes stil är att inte bara tystna eller försvinna utan först tydligt tala om varför hon inte vill ha någon kontakt längre.

Jag var helt inställd på att reda ut saker och ting samt komma fram till lösningar på problem som funnits tidigare, men vi hann tyvärr inte komma så långt... Tack för lyckönskningen. Vill hon träffas igen för att få till en fungerande relation är jag öppen för det, men då behövs att både hon och jag ändrar en smula på våra sätt att förhålla oss till varandra, för naturligtvis bidrog vi båda till att det inte funkade förra gången.

Ja jonkejober, du talar klokt. Jag känner mig (be)sviken och tilliten sipprar bort. Nu går jag in i en ny period av kärlekssorg. Faktiskt känns det mycket tyngre den här gången. När hon dumpade mig förra gången, hade jag en tid känt viss irritation och frustration, så då var det mer som en befrielse att hon avslutade relationen.

Jag vill bara ditt bästa. Jag tror inte du kan göra så mycket mer än att säga hur du känner, att du till 100% är villig att försöka igen och sedan sätta dig ner och lyssna på hennes behov, vad hon behöver för att må bra. Är inte hon redo att göra samma sak är det helt enkelt inte en tjej värd att satsa på.
Då gör du bara dig själv illa.

Jag säger det bara för att jag känner igen scenariot väldigt väl även fast varje fall självklart är unikt.
Citera
2011-02-04, 11:52
Medlem
Tryckvagens avatar
Citat:
Exakt, det dåliga med sms, men ett tips kan vara att skriva "Heh" istället för en smilie. Men svara får man ju göra, men behöver man svara direkt alltid? nån timme väntetid nångång kan vara bra.
Det smset vill hon visa med att hon har dig tankarna, men gå inte i fällan och vänd så hon har maken! Ett sms som bara innehåller: "" skall inte svaras på. (Om nu inte det varit minst 12/h senast ni snackade senast!)
Lycka till!
Jag försöker verkligen hålla det på nivån där det är jag som styr, men jag kan fan inte vara för kall heller, går inte, fan va jag mår dåligt då...
Citera
2011-02-04, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epicedium
Vänder mig återigen hit, inte just för att få hjälp och medlidande som innan, utan snarare för att höra en och en annan åsikt.

Jag och mitt nu så kallade ex hade slutat prata när vi gjort slut. Här om dagen hörde hon av sig, och jag svarar och vi pratar lite. Det känns mycket lättare när jag pratar med henne, känner mig inte lika ledsen, då jag inte vill förlora både en bästa vän och en kärlek samtidigt. Men samtidigt förstår jag ju själv att det kommer bli svårare att komma över henne om jag fortfarande har kontakt med henne.

Har ni själva behållit kontakten med era flickvänner efter att ni gjort slut, tror ni jag klarar det ändå?
De flesta brukar ju i princip vilja säga upp kontakten efteråt, men vi gick inte ifrån förhållandet som ovänner, så tror ni att jag kan komma över henne trots att jag ännu pratar med henne?

Har inte läst dina tidigare inlägg tyvärr, så vet inte hur dina känslor för henne är. Jag och mitt ex gjorde slut för 2½ år sen, vi hade kontakt i början men det slutade i att vi började bli intima varje gång, vi "avslutade" vårt förhållande flera gånger, sista gången var det jag som inte ville, för rädslan att bli sårad. Efter det har vi inte pratat speciellt mycket, men jag tänker ändå på henne ibland, hur länge sen var det ni gjorde slut?
Drömde om mitt ex inatt, så nu är jag helt depp och lyssnar på böl-musik. Fan. Har ny flickvän och haft flera kortare förhållanden efter mitt ex. Men det känns som att jag inte kommer komma över henne fören jag träffar en kvinna som jag kommer ha starkare känslor för än vad jag hade för henne, är det befängt?

Det är så jävla jobbigt, hon har haft ny kille i 2 år ca men är singel nu, bor inte nära mig längre, vågar inte höra av mig vi har smsat nån enstaka gång.. Vill bara komma över henne och slippa drömma om henne, händer väl 1 gång i månaden ca. Vi var inte ihop jätte länge, 16 månader kanske, men vi hade det väldigt bra under stora delen av tiden, jag tog hennes oskuld osv, vi kunde göra allt tillsammans, skratta, gråta, pratade 3 timmar i telefonen varje kväll i ett halvår under tiden vi hade distans förhållande. Ville väl egentligen bara skriva av mig, förlåt om ja tog upp massa plats. Fan nu blir jag deppig igen, funderar på att ta bort henne från facebook osv, så man slipper bli påmind. Är arbetslös nu med, kan ju bidra, bara tänker hela dagarna. Känns taskigt mot min nuvarande flickvän med, hon är väldigt snäll och fin, men jag får inga känslor för tjejer efter mitt ex. Det känns bara som att, jag aldrig kommer få samma känslor för någon igen.. Kommer väl, men, känns ju inte alltid så..
Tack för mig, hoppas ni har det fint.
Citera
2011-02-04, 13:32
Medlem
Tryckvagens avatar
Citat:
Lycka till!
Och där kom det! Nu skriver hon att hon saknar mig. Vad svara!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in