Citat:
Hon fick den bekräftelse hon sökte, känslor är inte statiska. Antagligen skiftade de igen eftersom hon nu visste att hon hade dig där hon ville igen. Jag har varit med om precis samma sak tidigare, fast de då tog ett par månader innan hon skiftade igen. Det är nog bara positivt att det inte gått så lång tid, jag tycker att du gett henne 2 chanser nu. Det räcker mer än väl. Det är dags för dig att hitta en annan tjej som uppskattar dig istället.
Ursprungligen postat av Asteniker
Jo kanske. Hon har dessutom ett väldigt instabilt och impulsivt förhållningssätt till människor. Det svängde till min favör under några dagar, men sedan gick det uppenbarligen åt andra hållet. Dörren öppnades lite på glänt och ljus sken fram, men sedan drogs dörren snabbt igen, och allt blev mörkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Här hänger jag inte med riktigt... Om du menar att jag började tänka mycket kring henne och möjligheten till en återuppväckt relation, när hon hörde av sig, så är det naturligtvis sant. Skulle du kunna utveckla din fråga?
Jag kanske formulerade mig dåligt. Jag menar att efter ett uppbrott tänker man väldigt mycket, det är otroligt mycket tankar som snurrar i ens huvud. Vid en återförening så finns dessa tankar kvar, man litar inte på sin partner till 100% och för en sak som egentligen är en bagatellsak börjar man i sitt eget huvud bygga upp egna scenarion, innan uppbrottet hade man inte brytt sig. Exempelvis att partnern inte svarat på ett sms, innan kanske man inte brydde sig alls eftersom man visste att hon antagligen var upptagen. När tilliten försvinner så börjar man istället fundera på varför den andre inte hör av sig.