2012-04-19, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurchie
Har du känslor för henne? Om så är fallet - avsluta all kontakt direkt. Hon gillar troligtvis bara att få uppmärksamhet från din sida, det är allt. Du kommer blir helt förstörd om hon träffar någon, tro mig, talar av egen erfarenhet och jag tror många andra skulle säga detsamma.

Dom svalnar ju såklart efter ett sånt besked, men jag kommer nog fortsätta träffa henne. Får se tillbaka och vara glad för den tiden jag fick med henne, på annat sätt än som vän Kommer såklart inte sluta hoppas de närmsta veckorna men det kommer försvinna med tiden. Och för min egen del skulle det vara värre om hon sa upp kontakten helt.
Citera
2012-04-19, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redbullen
Du är just nu där det är som jobbigast, jag känner igen och förstår varenda tanke, man vill hitta "rätt" sak att göra för allting ska bli bra, tyvärr går det inte
Jag vet inte hur det tog slut eller så, men för ditt egna bäst och som alla skrev till mej är att BRYT... Du tjänar så himla mycket på det, det är jobbigt en vecka kanske men sen blir det lite bättre dag för dag.
Bryter du inte helt så kanske det tar månader innan du börjar må bättre.

Det är mitt bästa tips och jag ångrar själv att jag inte bröt tidigare, nu efter 5 månader har vi fått ett avslut och det vände på en dag, en vecka sen som hon berättade att hon hade ny, och div lögner visade sej men som sagt jag mår kanonbra och ser verkligen fram emot att träffa en tjej jag pratat med ett tag, men har varit förblindad eftersom mitt ex funnits i tankarna hela tiden..

Så försök iaf bryta för sitt egna bästa ..

Tack för ditt svar man, det hjälper! =)

Fan, allt du säger är 100% sant. Jag har precis kommit på vilket jävla fult spel hon spelar. Hon var otrogen mot mig, och jag slängde ut henne. Men det hände så fort, så hon lämnade en jävla massa prylar kvar, typ kläder och allt möjligt. Och igår sa jag till henne att jag inte pallar se skiten varje dag, för det bryter ner mig psykiskt, och att jag kommer dumpa grejerna hos hennes morsa. Då flippade hon ur totalt, och började skriva att Det ska jag ge fan i, vi gör det tillsammans innan jag ska flytta. Så det känns som hon har det som en hållhake för att slippa inse att det faktiskt ÄR slut. Och ha en orsak att träffa mig...Antar att jag ändå måste göra det rätta och packa hennes skit, så JAG får ett avslut.

Det är SVÅRT som fan att göra det. Hatar att hon flyttat tyngden av att ta sista steget till mig, så jävla själviskt av henne.

Men du har 100% rätt, jag måste bryta helt. Den veckan där vi inte hade kontakt började jag komma tillbaka steg för steg till mig själv. Sen sabbade jag allt det i ett svagt ögonblick..
Citera
2012-04-19, 12:14
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dropkick1
och att jag kommer dumpa grejerna hos hennes morsa. Då flippade hon ur totalt, och började skriva att Det ska jag ge fan i, vi gör det tillsammans innan jag ska flytta. Så det känns som hon har det som en hållhake för att slippa inse att det faktiskt ÄR slut. Och ha en orsak att träffa mig...

Hon var otrogen mot dig därav förtjänar hon ingen snällhet av dig, packa ihop skiten och lämna den oss hennes morsa. Du förtjänar så mycket bättre än henne så vissa henne ingen empati. Det kommer spara dig så mycket smärta.

( http://www.youtube.com/watch?v=rYGLrJhhbqM&feature=related )
Citera
2012-04-19, 13:41
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupevarmare
Jag har accepterat det faktum att hon kommer ligga runt nu när vi har gjort slut, men hur ärlig var hon när hon sa att hon inte kommer att skaffa en ny kille. Hon vill vara ensam och bara fokusera på sina mål framöver.

Hur har era erfarenheter varit kring det här?

Går igenom exakt samma sak just nu. Walk tall bro.
Citera
2012-04-19, 19:02
Medlem
kupevarmares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeon
Hennes intentioner är säkerligen ärliga men eftersom vi inte kan styra över våra känslor... vi väljer inte att känna attraktion eller inte, så kan varken du eller hon lova någonting.

Möjligtvis, men har man sagt att man måste fokusera helhjärtat på sitt liv och sina studier så ska man stå vid sina ord. Enligt henne kunde hon inte fokusera på både mig, mål och studier samtidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Går igenom exakt samma sak just nu. Walk tall bro.

Håller huvudet högt. På lördag firar jag fem veckor värdighet, stolthet och för all del - frihet!
Citera
2012-04-19, 21:43
Medlem
kupevarmares avatar
Lite tidsperspektiv.

Nästan 2100 dagar var vi tillsammans
Nästan 34 dagar sen vi gjorde slut
Nästan nio dagar sen jag senast snokade på hennes facebook.

Hur sunt är det att hålla reda på dagar egentligen. Tänker på henne konstant men jag gråter inte. Om två veckor har jag kuratorstid, hur det nu ska hjälpa. Någon som har erfarenheter kring kuratorer? Känner att jag skriver osammanhängande.
Citera
2012-04-20, 00:00
Medlem
kanus avatar
https://www.flashback.org/t1849978
här är min tråd om en tjej ja verkligen gillar/gillade, men nu vet jag fanimej inte längre. mår piss, har gått omkring som ett vrak den senaste veckan, skingrar tankarna när jag är iväg o jobbar osv men sen när ja får minsta andrum att tänka blir jag bara deppad. jag har aldrig haft känslor för nån innan men denna tjejen visade mig känslor, men nu hör hon inte ens av sig till mig.
jag kan tycka att de hjälper för stunden att göra saker men egentligen mår ja piss inombords. känns som om man upprätthåller nån fasad utåt där man är skitglad, men egentligen vill man bara bli omhållen o gråta som ett barn. vet inte hur ja ska göra för att sluta tänka på henne, räcker att ja kollar på simpsons på tv och de påminner mig om henne, bara för att de finns ett par som är tillsammans!
vet inte om ja ska se de som något positivt att ja för första gången visat/fått känslor av en annan person men känns som om de kommer bli svårt för mig att lita på nån tjej igen, då ja seriöst innan detta trodde ja skulle leva ensam livet ut. det enda som väckt känslor för mig innan denna tjejen var Blåvitt, men nu när ja äntligen hittade kärlek på riktigt, så skiter det sig.
har god lust att bara gå ut i helgen och supa skallen av mig, men å andra sidan kommer ja ändå att tänka på henne i flera veckor efter att ja nyktrat till. om ja går hem till nån polare kommer tankarna på att hon ska skicka sms till mig, under hela kvällen, då och då. om ja stannar hemma kommer ja antagligen sitta o må dåligt, gråta, älta, läsa gamla sms och lyssna på gamla kärleksssånger. mår verkligen piss, ska iof gå till en psykolog imorn (som ja varit hos innan, men inte för depression) men ja vette fan om ens de hjälper just nu. behöver verkligen råd av folk som varit i samma sits som ja, vet inte vart ja ska ta vägen längre...
Senast redigerad av kanu 2012-04-20 kl. 00:05.
Citera
2012-04-20, 01:50
Medlem
Neverwass avatar
Nu var det länge sen jag var här och livet har varit bra, riktigt bra till och med, inte haft många tankar på exet och till och med träffat lite nya brudar. MEN så nu senaste veckan har demonerna kommit tillbaka, sjukt irriterande! Har inte kollat hennes FB på två månader men nu har det varit nära, jag hatar det och jag hatar att jag skriver här, men lite gnäll måste jag få in såhär på kvällskvisten..7

Ge mig styrka...
Citera
2012-04-20, 02:05
Medlem
kupevarmares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverwas
Nu var det länge sen jag var här och livet har varit bra, riktigt bra till och med, inte haft många tankar på exet och till och med träffat lite nya brudar. MEN så nu senaste veckan har demonerna kommit tillbaka, sjukt irriterande! Har inte kollat hennes FB på två månader men nu har det varit nära, jag hatar det och jag hatar att jag skriver här, men lite gnäll måste jag få in såhär på kvällskvisten..7

Ge mig styrka...

Så fort du tänker spana in hennes facebook får du ha i åtanke om du verkligen vill se vilka nya killar hon har addat eller om du verkligen vill se hennes senaste eskapader i form av taggade foton eller ställen. Det brukar hjälpa mig. Har redan hundra frågor i skallen vad hon sysslar med, vill inte lägga till fler frågetecken.

Pepp, pepp, pepp!
Citera
2012-04-20, 18:10
Medlem
FAN OCKSÅ!! Man har börjat leva lite, har inte haft så mycket jobbiga tankar om exet. Men nu på väg hem ifrån jobbet så ser jag hennes bror svänga ned mot tågstationen, och jag vet att han ska hämta henne och nu är hela dagen förstörd! Fan också, jag kommer fan aldrig att komma över henne!
Citera
2012-04-20, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apotekaren91
FAN OCKSÅ!! Man har börjat leva lite, har inte haft så mycket jobbiga tankar om exet. Men nu på väg hem ifrån jobbet så ser jag hennes bror svänga ned mot tågstationen, och jag vet att han ska hämta henne och nu är hela dagen förstörd! Fan också, jag kommer fan aldrig att komma över henne!

Har inte haft kontakt med henne på 2 veckor, börjar må lite bättre, sen träffar jag henne självklart på stan idag , hon frågade om läget osv , pratade i några minuter, kändes stelt :/ jobbigt när man ska bli påmind hela tiden , kommer ju träffa på henne då och då det känns oundvikligt.

Men kämpa på
Citera
2012-04-20, 18:55
Bannlyst
Andra smset från exet som man raderar .... håll ut grabbar det blir bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in