2011-02-02, 22:25
Medlem
Tryckvagens avatar
NU ringer hon och smsar, har inte svarat! Ska fan inte göra det, eller vad tycker ni?
Citera
2011-02-02, 23:43
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epicedium
Jag och mitt nu så kallade ex hade slutat prata när vi gjort slut. Här om dagen hörde hon av sig, och jag svarar och vi pratar lite. Det känns mycket lättare när jag pratar med henne, känner mig inte lika ledsen, då jag inte vill förlora både en bästa vän och en kärlek samtidigt. Men samtidigt förstår jag ju själv att det kommer bli svårare att komma över henne om jag fortfarande har kontakt med henne.

Har ni själva behållit kontakten med era flickvänner efter att ni gjort slut, tror ni jag klarar det ändå?
De flesta brukar ju i princip vilja säga upp kontakten efteråt, men vi gick inte ifrån förhållandet som ovänner, så tror ni att jag kan komma över henne trots att jag ännu pratar med henne?
Vet du vad som var den bakomliggande orsaken till att hon bröt tystnaden och hörde av sig till dig? Vill du försöka vinna tillbaka henne?

För egen del har det bara förlängt lidandet om tjejen gjort slut men kontakten fortsatt. Det är inte så lätt att sätta punkt då -- betrakta förhållandet som ett avslutat kapitel -- och gå vidare i livet.
Citera
2011-02-02, 23:54
Medlem
Tryckvagens avatar
Citat:
Vänder mig återigen hit, inte just för att få hjälp och medlidande som innan, utan snarare för att höra en och en annan åsikt.

Jag och mitt nu så kallade ex hade slutat prata när vi gjort slut. Här om dagen hörde hon av sig, och jag svarar och vi pratar lite. Det känns mycket lättare när jag pratar med henne, känner mig inte lika ledsen, då jag inte vill förlora både en bästa vän och en kärlek samtidigt. Men samtidigt förstår jag ju själv att det kommer bli svårare att komma över henne om jag fortfarande har kontakt med henne.

Har ni själva behållit kontakten med era flickvänner efter att ni gjort slut, tror ni jag klarar det ändå?
De flesta brukar ju i princip vilja säga upp kontakten efteråt, men vi gick inte ifrån förhållandet som ovänner, så tror ni att jag kan komma över henne trots att jag ännu pratar med henne?
jag är i samma sits som dig, men grejen är att just nu mår du dåligt för att ni gjort slut osv, det du måste göra nu är att försöka sluta prata med henne och få space och TA KONTROLL över dina känslor, som du håller på nu kommer det ta lång tid innan du får det. Tro mig, om du försöker sluta ta kontakt för tillfället en tid framöver kommer du känns att du kommer inse SJUKT mycket och må mycket bättre! Även fast jag inte har kontroll på mina känslor än så mår jag mycket bättre när jag bestämde mig för att få lite space!
Citera
2011-02-03, 00:13
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckvagen
NU ringer hon och smsar, har inte svarat! Ska fan inte göra det, eller vad tycker ni?
Vänta lite, ville du inte ha tillbaka henne?
Citera
2011-02-03, 07:19
Medlem
Citat:
Vänder mig återigen hit, inte just för att få hjälp och medlidande som innan, utan snarare för att höra en och en annan åsikt.

Jag har som du försökt hålla kontakten direkt efter avslut med föregående ex. Det gick åt helvete. Men, det berodde på att det var för färskt, alla känslor fanns kvar. Nu typ 8 månader efter så har vi lite kontakt och kan prata och så utan att det känns allt för konstigt.

Så..prova, går det inte bra, bryt kontakten helt och säg att ni kan snacka lite efter en tid har gått och se hur det känns då.
Citera
2011-02-03, 08:30
Medlem
Tryckvagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Vänta lite, ville du inte ha tillbaka henne?
Jo det är precis det jag vill, anledning att jag inte svarar att om du läser mitt inlägg i denna tråden: https://www.flashback.org/t1422399p7
Citera
2011-02-03, 09:05
Medlem
Det är ett vågspel utan dess like. Vill du ha ditt ex tillbaka så kommer du vara tvungen att balansera på en skör tråd. Risken att du faller tillbaka i samma hål är stor.

Sen är frågan om du vill ha tillbaka ditt ex för att du mår dåligt, för att du inte vill vara ensam längre eller för att du vill att det ska fungera långsiktigt?

Tänk efter vad som gick fel förra gången, om du är ärlig mot dig själv, har det verkligen förändrats under denna tid ni varit ifrån varandra?
Citera
2011-02-03, 10:12
Medlem
Tryckvagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkejober
Det är ett vågspel utan dess like. Vill du ha ditt ex tillbaka så kommer du vara tvungen att balansera på en skör tråd. Risken att du faller tillbaka i samma hål är stor.

Sen är frågan om du vill ha tillbaka ditt ex för att du mår dåligt, för att du inte vill vara ensam längre eller för att du vill att det ska fungera långsiktigt?

Tänk efter vad som gick fel förra gången, om du är ärlig mot dig själv, har det verkligen förändrats under denna tid ni varit ifrån varandra?
Ja jag antar det! Men jag är redo att ta balansen på den sköra tråden för att få tillbaka kvinnan jag älskar otroligt! Har nog kommit över att jag vill ha tillbaka henne bara för att jag är ensam, nästan iaf. Och just nu har jag mycket bättre kontroll över mina känslor än vad jag hade för en månad sen. Ska inte säga att jag har full kontroll! Men mycket bättre.
Citera
2011-02-03, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckvagen
Ja jag antar det! Men jag är redo att ta balansen på den sköra tråden för att få tillbaka kvinnan jag älskar otroligt! Har nog kommit över att jag vill ha tillbaka henne bara för att jag är ensam, nästan iaf. Och just nu har jag mycket bättre kontroll över mina känslor än vad jag hade för en månad sen. Ska inte säga att jag har full kontroll! Men mycket bättre.

Jag vill inte säga emot dig eftersom jag inte kan veta hur du känner dig inombords. Men av egen erfarenhet och även vad man kan läsa i såna här sorgetrådar så krävs det oftast att man kommer ifrån varandra ordentligt innan det går att starta upp på nytt igen. Då pratar jag inte om veckor, kanske inte ens månader, det kan vara så att det handlar om år och även att man måste träffa någon annan däremellan för att inse vad man hade.

Jag vet dock hur svårt det är, men om det är det långsiktiga man är ute efter skulle jag nog vilja säga att man är inte redo för att försöka igen förrän känslorna har lagt sig helt. Det handlar egentligen inte om att försöka igen utan om att börja om från början och det är man inte mentalt redo för förrän man lagt de bittra och sorgsna känslorna bakom sig.
Citera
2011-02-03, 11:45
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Det handlar egentligen inte om att försöka igen utan om att börja om från början och det är man inte mentalt redo för förrän man lagt de bittra och sorgsna känslorna bakom sig.
Ja, så är det förmodligen. Har inte de djupt negativa tankarna och känslorna spolats ur sinnet ordentligt, riskerar nog en återupptagen relation att kapsejsa. Just nu har jag själv det på känn. Det har inte gått så lång tid sedan min flickvän dumpade mig. Sedan hörde hon av sig för några veckor sedan, därför att hon ville återuppliva relationen.

Jag var redo, men inte hon tydligen, eftersom hon slutat höra av sig och är helt tyst. Jag kan bara gissa här. Men jag tror att det är känslor och tankar från förra gången som ligger och gnaver. Hon har nämligen otroligt svårt för att släppa gamla oförrätter utan fortsätter att älta dem för lång framtid (sedan är hon också bra på att konstruera oförätter, när det egentligen inte finns någon grund för dem).
Citera
2011-02-03, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Ja, så är det förmodligen. Har inte de djupt negativa tankarna och känslorna spolats ur sinnet ordentligt, riskerar nog en återupptagen relation att kapsejsa. Just nu har jag själv det på känn. Det har inte gått så lång tid sedan min flickvän dumpade mig. Sedan hörde hon av sig för några veckor sedan, därför att hon ville återuppliva relationen.

Jag var redo, men inte hon tydligen, eftersom hon slutat höra av sig och är helt tyst. Jag kan bara gissa här. Men jag tror att det är känslor och tankar från förra gången som ligger och gnaver. Hon har nämligen otroligt svårt för att släppa gamla oförrätter utan fortsätter att älta dem för lång framtid (sedan är hon också bra på att konstruera oförätter, när det egentligen inte finns någon grund för dem).

Trist att det blivit så men var det inte ganska väntat? Även du kanske tänker mer än du hade gjort innan detta hände? Personligen tror jag inte ens ett par månader är tillräckligt, jag tror att det handlar om år.
Citera
2011-02-03, 12:24
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Trist att det blivit så men var det inte ganska väntat?
Jo kanske. Hon har dessutom ett väldigt instabilt och impulsivt förhållningssätt till människor. Det svängde till min favör under några dagar, men sedan gick det uppenbarligen åt andra hållet. Dörren öppnades lite på glänt och ljus sken fram, men sedan drogs dörren snabbt igen, och allt blev mörkt.

Citat:
Även du kanske tänker mer än du hade gjort innan detta hände?
Här hänger jag inte med riktigt... Om du menar att jag började tänka mycket kring henne och möjligheten till en återuppväckt relation, när hon hörde av sig, så är det naturligtvis sant. Skulle du kunna utveckla din fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in