Citat:
Ursprungligen postat av Tuxxa
Det är just det som är grejen. Det finns egentligen inget som har hänt. Vi har alltid fungerat bra ihop. Sällan (nästan aldrig) osams. Vi hade så många planer för framtiden och han går från att ena dagen säga "Jag älskar dig" till nästa dag säga "Jag vill att vi delar på oss" och jag bara står där som ett fån och det får mig verkligen att känna mig misslyckad.
Man står här med frågorna som: Vad fan hände? Vad gjorde jag för fel? och tankar som: Hur överlever man detta? Vad gör jag nu? Vem vill ha en misslyckad människa?
Va lite likadant med mig och mitt ex, vi hade planerat hela vår framtid ihop. Så 3 veckor innan vi skulle ha gift oss åker hon utomlands i en vecka för att vara otrogen med en kille.
Så jag har en idé om vad du menar med att man känner sig värdelös och "vadfan gjorde jag för fel då??" ..men du kan ju iaf vara glad att du har en man som varit ärlig och stark nog att erkänna för sig själv och dig att han inte har de känslor han behöver ha längre. För du vill väl inte leva med en man som inte älskar dig? Egentligen, innerst inne, när du inte är känslomässigt förstörd som man ju e nu.
Jag tror bara att man måste förstå att det är inte en själv det e fel på. Det är ingen det är fel på, det är bara så här livet är, relationer tar slut. Jag tror inte din man ville sluta älska dig, eller mitt ex ville det med mig för den delen..men sånt händer. För oss lämnade så är det inte så mycket att göra mer än att komma ihåg vårt självvärde och försöka gå vidare med livet. Personligen söker jag någon sort av tröst genom att försöka hitta tillbaka till personen jag var innan jag blev ihop med mitt ex, och med tankar som att...ja detta händer många, och folk kommer över det, så varför skulle inte jag?
Blev lite långt detta men så blir de ju när man funderar mycket på saker