Har läst en del på tråden och är medveten om att folk är i liknande situationer, men är lika körd för det.
Det har snart gått två månader sedan jag blev dumpad över telefon, efter 3 år. Dumpningen kom från ingenstans, men inser att han hade väl tänkt på det ett tag, utan att säga någonting till mig. Förhållandet var fint, d.v.s. inget tjafs och drama, utan ömt och "värdigt". Jag har försökt att hantera detta och gått efter att det blir bättre med tiden, jag kommer överleva o.s.v. Men det blir fan värre.
Sedan telefondumpningen är det tystnad från hans sida, förutom 1 sms: "God jul".
Jag står inte ut med tystnaden!! Ett tag trodde jag att han avstod från kontakt av "hänsyn" till mig, men jag vet att det beror på att han skiter fullständigt i mig då han är en bestämd person. När han har bestämt sig så är det så ungefär. Ingen anledning till att fundera då det är i det förflutna (d.v.s. jag)
Det är outhärdligt att han är så iskall och totalt färdig med mig. Jag fick aldrig chans att ens yttra mig om "oss", han dumpade mig rakt av. Jag fick ingen annan motivering än att "jag känner inget för dig förutom likgiltighet".
(Det finns ingen annan, frågade några gånger och han sa nej, det tror jag på).
Han lämnade mig utan ETT ENDA fint ord, jag grät hysteriskt och fick fram att "jag kommer att sakna dig" ca 10-tal gånger, han var tyst och sa att han har inget att svara på det då han inte känner likadant. Han sa även åt mig att skaffa någon annan. Tolkar det som rätt illa, uppenbarligen skulle det inte störa honom alls om jag skulle ge allt som jag gav till honom till någon annan.
Jag kan inte begripa hur man kan dumpa någon på så vis, speciellt med tanke på hur sjukt fint det var mellan oss. Jag var hans drömtjej, "det bästa som hänt" honom, vi skulle skaffa gemensamt boende och någon gång barn.
Hur fan kan jag gå från hans allt till absolut ingenting??
Nu håller jag på att förfalla totalt, sover inte, äter inte, plugget har gått åt helvete och kan knappt ta mig till jobbet.
Jag är uppgiven för att han bryr sig inte alls om mig, om vad jag gör eller hur jag har det. Nu är livet blomma för honom.
Gjorde en riktigt rejäl tabbe igår och kollade in jävla Facebook, och han hade aktiverat kontot igen. (Jag har inte skiten själv, såg via en bekants konto). Jag fick någon slags panikattack när jag såg vad han hade skrivit, typ hur roligt livet är samt att han hade blivit vän med sjuuuukt många tjejer, varav det var bara ett av namnen jag kände igen. Vilka fan var de övriga?? Man vet ju vem den andra umgås med efter 3 år tillsammans?
På sista tiden börjar jag bli besatt av vad han gör och tänker, d.v.s. all min tankeverksamhet går åt att tänka på det.
Vet att det är en motsägelse att tänka konstant på någon som inte ens bryr sig om man lever eller dör, men jag har tappat kontrollen över mitt förstånd eller det lilla som finns kvar av det.
Det vi hade var så galet fint och vi kom så väl överens, hade kul allt det där.
Jag var övertygad om att det skulle vara vi här i livet.. och jag såg fram emot det. Nu har allt tagits ifrån mig. Jag känner mig liten och betydelselös, medan han tydligen lever livet nu. Hur fan kan hans liv vara bättre utan mig?? Jag var inte dålig eller hemsk ju.
Jag vet inte vad jag vill få ut av det här, men hur kan det vara möjligt att vara så iskall mot någon som man hävdat älska under tre års tid?? Hur kan jag vara ingenting för honom nu, har ju inte hört något från honom sedan dumpningen?
Kan tillägga att när det var färskt tänkte jag vara så pass stabil och stolt och inte höra av mig till honom. Jag har inte hört av mig på något vis sedan detta hände, men det är inget han grubblar över utan han är förmodligen bara lättad över att komma undan så lätt, slippa snyftsms och samtal från mig.
Nu börjar jag visserligen psyka ur och funderar på om jag borde höra av mig och be honom att ta mig tillbaka. Det enda som hindrar mig är psykbrytet jag skulle få när han säger nej, vilket är det troliga.
Är det någon som har någon slags teori om allt detta? Jag går under snart.