Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-09, 11:59
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss
Om jag tar det bra vet jag inte. Borde jag inte bli ledsen? Jag bryr mig liksom inte, känner mig helt oberörd. Och så är jag ganska barnslig, det är onödigt. Man ska inte spela sådär som jag håller på med.

Men det beror på att hon sårade mig på så många sätt. Det är svårt att förlåta... Låter det motsägelsefullt?

Nåja, hur som helst ska jag testa mig.

Edit: Ja det där med förtroende är lite svårt. Hade hellre sett att hon ringde mig och förklarade saken än att skriva ett ynklig mail. Det är som om det inte var viktigt att berätta det för mig. Men hon skäms väl kanske... Jag skulle ha gjort det i samma läge. Fast jag ligger ju inte runt med hela stan å andra sidan.
Men liksom.. Det är väl klart att man bryr sig? Skulle tycka du var ganska kall om du bara ryckte på axlarna. Hatar killar som försöker kontrollera tjejer, men nog är det naturligt att det sticker till lite när man får veta att den andra har gått vidare.

Det där med förtroendet: Jag menar att barnmorskan ger henne förtroendet att själv ta kontakt med sina tidigare partners istället för att skicka brev.

Förstår om det känns jobbigt.. Men.. Jag förstår inte att du inte funderar på om hon har varit otrogen eller ej? Jag menar: Hon fattar väl själv att om hon låg med smitthärden efter hon slutat lega med dig så kan hon ju inte ha smittat dig. Ber om ursäkt för att jag säger det, borde antagligen låta bli för det hjälper ju inte på något sätt. Men förstår inte riktigt varför hon kontaktade dig? Testade ni er inte innan ni hade oskyddat ohämmat sex?
Citera
2007-01-09, 14:07
Medlem
Nahibos avatar
sur för att hon inte ringde? HAH, nu du kyuss, nu är det min tur att briljera ;D ;D ;D

nej men, du fick iallafall ett mejl personligen av henne, själv har jag fått ett brunt kuvert där det står att jag måste fara och testa mig för att en anonym tjej som jag har varit med har blivit testad positivt i ett klamydiatest.

man får inte veta vem det är vilket gör det till en omöjlig sak att kunna veta om när man kanske fick klamydia och hur många som är drabbade..

(nej jag hade inte det.. men jag lyckades ändå ringa runt till alla mina ex och fråga om det är dom som är så svaga så dom inte vågade kontakta mig)
Citera
2007-01-09, 14:27
Medlem
Biffens avatar
hur?

Aktivera sig med saker som inte påminner om exet, ta upp kontakten med forna kamrater...Ge tid åt sig själv, inte nödvändigtvis massa tycka synd om sig själv....men ni förstår
Citera
2007-01-09, 15:31
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Men liksom.. Det är väl klart att man bryr sig? Skulle tycka du var ganska kall om du bara ryckte på axlarna. Hatar killar som försöker kontrollera tjejer, men nog är det naturligt att det sticker till lite när man får veta att den andra har gått vidare.

Det där med förtroendet: Jag menar att barnmorskan ger henne förtroendet att själv ta kontakt med sina tidigare partners istället för att skicka brev.

Förstår om det känns jobbigt.. Men.. Jag förstår inte att du inte funderar på om hon har varit otrogen eller ej? Jag menar: Hon fattar väl själv att om hon låg med smitthärden efter hon slutat lega med dig så kan hon ju inte ha smittat dig. Ber om ursäkt för att jag säger det, borde antagligen låta bli för det hjälper ju inte på något sätt. Men förstår inte riktigt varför hon kontaktade dig? Testade ni er inte innan ni hade oskyddat ohämmat sex?
Ja, men jag hoppas att du förstår att det inte handlar om kontroll utan om att man fortfarande har känslor kvar. Även om jag inte känner någon sorg över att hon är borta längre så vill jag inte veta att hon har legat med andra, det är exakt därför jag skriver överallt att man ska bryta kontakten helt efter att ha gjort slut. Man slipper att bli sårad något mer, man behåller sin heder.

Ok, hon kontaktade mig personligen men eftersom vår relation var rätt intim och bra innan vi gjorde slut så önskade jag ett mer värdigt slut än "hej du har kanske klamydia, annars var det bara jag som har knullat runt med hela Göteborg, hoppas du mår bra hej då". Jag hade faktiskt önskat att hon hade stake nog att ringa mig, men man kan inte få allt.

Om hon var otrogen... Ptja. Vet inte. Jag vill inte veta heller Hon är borta nu och jag ska till vårdcentralen imorrn och lämna pissprov. Får hoppas att det visar bra, så kan jag glömma henne för gott (vilket jag var mycket väl inställd på innan det här mailet).

Tack filofax för att du tar dig tid att svara
Citera
2007-01-09, 15:32
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
text
Ok nahibo, du var värre Fy fan vilken vidrig känsla det måste vara att få det där kuvertet. Usch...

Varför knullar folk runt så förbannat? Uhh...
Citera
2007-01-09, 15:44
Medlem
besservissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss
Ok nahibo, du var värre Fy fan vilken vidrig känsla det måste vara att få det där kuvertet. Usch...

Varför knullar folk runt så förbannat? Uhh...

För att det är gött
Citera
2007-01-09, 15:57
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av besservisser
För att det är gött

för att dom inte kan tänka med det dom har över axlarna menar du? fast man kan känna kåtheten så betyder inte det att man ska sätta på varenda hål man hittar eller stoppa in allt i hålen som man har.
Citera
2007-01-09, 16:20
Medlem
Biffens avatar
Citat:
För att det är gött

amen brother, amen
Citera
2007-01-09, 16:43
Medlem
kyusss avatar
Citat:
För att det är gött
Nej det är fan inte gött, det är sjukt. Folk knullar runt utan att tänka sig för, och så sårar vi varandra sjukt mycket i onödan. Skulle kunna skriva en roman känner jag, men jag lämnar tråden åt kärlekssorgerna istället för min predikan.
Citera
2007-01-09, 16:45
Medlem
besservissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
för att dom inte kan tänka med det dom har över axlarna menar du? fast man kan känna kåtheten så betyder inte det att man ska sätta på varenda hål man hittar eller stoppa in allt i hålen som man har.

Självklart, har du (och kyuss) rätt i det. Kunde inte motstå att komma med en halvplump kommentar. Kyuss la upp för en smash
Citera
2007-01-09, 16:46
Medlem
besservissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffen
amen brother, amen

Syster om jag får be
Citera
2007-01-09, 16:51
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Självklart, har du (och kyuss) rätt i det. Kunde inte motstå att komma med en halvplump kommentar. Kyuss la upp för en smash

klart han gjorde och du la upp för andra att leka mogna och visa ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in