Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-05-24, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
Vi förväntar oss givetvis en update

Klart ni får en uppdate!

Kan ju iallafall säga att igår (fredag) så smsade vi med varandra. Då jag tog mod till mig efter några cider attt skicak ett sms till tösen. Å Då flöt det på vi smsmade lite under kvällen som gick. Båda var på olika fester vi bor i olika städer (jävla otur blir svårare då) , sen Idag (lördag) eftermiddag så såg jag att hon var online på msn. Så då tog jag mod till mig och skrev till henne där. Så pratade vi lite smått bara (:
Citera
2009-05-24, 10:49
Medlem
Jag vill görna tipsa er om denna tråd https://www.flashback.org/showthread.php?t=920072 så kan ni hjälpa mig med mina problem

25 månaders förhållande slut, tjejen tappade alla känslor för mig. Nu har jag startat en tråt för att få henne tillbaka, dock har jag konstanterat att det aldrig kommer gå p.g.a hennes beslutsamhet. Hon har antagligen någon annan på G.
Citera
2009-05-24, 17:17
Medlem
Apanjockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjocko
All right.

Vet inte hur jag ska börja, men jag är iaf tokkär i min bästa kompis. Vi har känt varandra ett par år och i början var jag singel, sen efter ett år kanske skaffade jag flickvän som jag var tillsammans med i ca. 9 månader.

När det tog slut, (jag blev dumpad), så åkte jag direkt hem till henne och grät ut mot hennes axel, det enda jag tänkte på då och några månader framåt var ju såklart mitt ex och hon var där för mig hela tiden.

Med tiden så har vi bara blivit tightare och tightare, umgåtts mer och mer, minst varje helg och ibland flera dagar i veckan då vi bara har chillat, lirat vinylskivor, kollat på film osv, som kompisar gör liksom.

Och iom det så har jag typ kommit på mig själv med att vara kär i henne ibland, det har gått i perioder, ibland har jag varit kär i henne, ibland inte.

Men nu sista 2-3 månaderna har kärleken för henne bara blivit större och större och nu kommer vi till det som är jobbigt.

Under tiden har hon haft ett kort förhållande med en kille men det tog slut ganska fort, var ändå jobbigt att veta. Nu efter nyår har hon träffat en till kille som det verkar kunna bli något seriöst med och hon är jättelycklig såklart och iom att vi är så bra kompisar så pratar hon ju om det med mig och jag får sitta och hålla med och försöka vara glad för hennes skull samtidigt som det känns som jag håller på att dö inombords pga det jag känner för henne.

Nu i helgen var jag och 2 kompisar hemma hos henne och käkade middag och drack nån liter vin var och några öl var, man kan väl säga att alla var lite för fulla.
En av oss hade med sig nån slags spray man sprayar på sig själv och sin partner innan samlag för att förhöja känslan, så vi började spraya på varandra och det ena ledde till det andra och till sist låg vi 4 pers i hennes säng och hade "påklätt sex" eller vad man ska säga, inget riktigt samlag, men massor av grovhångel och tafsande osv.

Detta kändes ju bra då när man var full och förvirrad och inte tänkte på vad som hände, nu i efterhand känns det väl bra också, spontana grejer är jävligt kul och uppiggande tycker jag.

Men baksidan av det här är ju att jag har fått en bit av kakan men inte fan får jag behålla den och vi kommer inte bygga nåt förhållande på en fyllegrej av förklarliga skäl det känns bara för jävligt. Igår var vi hemma hos henne igen, dock någorlunda nyktra och när det började bli natt kände jag bara att massor av deprimerande känslor kröp på mig och jag satt bara helt tyst och mådde dåligt tills vi gick och la oss.

Idag mår jag skitkasst och har en stor klump i magen och det enda jag kan tänka på är henne och vad jag inte kan få för jag är 99.9 % säker på att hon inte har några andra känslor för mig än nån annan av hennes tighta kompisar, platonisk kärlek tror jag det heter.

Som jag ser det finns det 3 alternativ just nu.

1. Sluta umgås helt med henne. (Helt utslutet)
2. Fortsätta umgås och svälja mina känslor och låta det gå över med tiden.
3. Fortsätta umgås, göra en "move" och kanske göra bort mig helt så att allt blir jävligt stelt och pinsamt när vi umgås. Om jag har tur så tar hon det med en klackspark och förstår vad jag går igenom, men jag vill inte riskera något.

Eehm, ja, det var det. Om jag kommer på något mer editerar jag.

Edit: Kan tilläggas att hon är typ världens bästa person också, vi har samma musiksmak, politiska åsikter, favoritfilmer osv, så det är ju typ en matchmaking from heaven.

Frågor, tips och svar? Bring it on.

/Apanjocko

Here we go again.

I helgen var vi på fest tillsammans och hade det sjukt kul och umgicks med massa kompisar och pratade med allt och alla om allt mellan himmel och jord.

Efter några timmar när det blev lite för kyligt för att vara ute så vi gick in i huset och fortsatte festandet.

Men för att göra en lång historia kortare så var vi jätteglada att träffa varandra då det var ett tag sedan, hon satte sig i mitt knä och började vara helt sjukt sexig mot mig osv.
I fyllan och villan vräkte jag ur mig "Ge mig en puss", vet inte varför och vet inte om jag menade det själv men på den vägen är det. Vi strulade lite och var allmänt gosiga mot varandra tills vi gick och somnade i sked. Blev lite strul i sängen också men inte mer än så för hon sa ifrån.

Dagen efter bad jag om ursäkt för att jag var så på henne och hon sa att det var lugnt för hon ville också.

Men ändå, jag känner mig som en idiot och jag är kär IGEN. Suck...

Till saken hör att hon precis har gjort slut med sin kille och är ledsen som få och det känns som att jag har utnyttjat det och jag känner mig som en idiot, samtidigt som jag kom på mig själv, IGEN, med att känna mer för henne än bara vänskap.

Vad är mitt problem, eller rättare sagt, varför är det så svårt att komma över någon som man inte ens har varit tillsammans med?
Senast redigerad av Apanjocko 2009-05-24 kl. 17:24.
Citera
2009-05-24, 21:31
Medlem
Bakteriens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xetc!
Kanske det, just nu tror jag dock att all saknad och nedstämdhet jag känt snarare berodde på vana och den närhet vi hade till varandra än att jag fortfarande var kär. Livet känns mycket ljusare nu när jag insett att vi kan fortsätta umgås nästan som normalt och att hon inte ska försvinna från mig som vän. Vi människor är ju trots allt vanedjur. Om man varit tillsammans länge är det nog inte kärleken som är svårast att bryta med (om den ens finns kvar) utan vanan att alltid ha sin pojk-/flickvän vid sin sida.

Så kanske är det är för din del =P

Citat:
Ursprungligen postat av lostalongtheway
Klart ni får en uppdate!

Kan ju iallafall säga att igår (fredag) så smsade vi med varandra. Då jag tog mod till mig efter några cider attt skicak ett sms till tösen. Å Då flöt det på vi smsmade lite under kvällen som gick. Båda var på olika fester vi bor i olika städer (jävla otur blir svårare då) , sen Idag (lördag) eftermiddag så såg jag att hon var online på msn. Så då tog jag mod till mig och skrev till henne där. Så pratade vi lite smått bara (:

Sakta men säkert

Citat:
Ursprungligen postat av cumulus
Jag vill görna tipsa er om denna tråd https://www.flashback.org/showthread.php?t=920072 så kan ni hjälpa mig med mina problem

25 månaders förhållande slut, tjejen tappade alla känslor för mig. Nu har jag startat en tråt för att få henne tillbaka, dock har jag konstanterat att det aldrig kommer gå p.g.a hennes beslutsamhet. Hon har antagligen någon annan på G.

Jag kikar förbi!

Citat:
Here we go again.

I helgen var vi på fest tillsammans och hade det sjukt kul och umgicks med massa kompisar och pratade med allt och alla om allt mellan himmel och jord.

Efter några timmar när det blev lite för kyligt för att vara ute så vi gick in i huset och fortsatte festandet.

Men för att göra en lång historia kortare så var vi jätteglada att träffa varandra då det var ett tag sedan, hon satte sig i mitt knä och började vara helt sjukt sexig mot mig osv.
I fyllan och villan vräkte jag ur mig "Ge mig en puss", vet inte varför och vet inte om jag menade det själv men på den vägen är det. Vi strulade lite och var allmänt gosiga mot varandra tills vi gick och somnade i sked. Blev lite strul i sängen också men inte mer än så för hon sa ifrån.

Dagen efter bad jag om ursäkt för att jag var så på henne och hon sa att det var lugnt för hon ville också.

Men ändå, jag känner mig som en idiot och jag är kär IGEN. Suck...

Till saken hör att hon precis har gjort slut med sin kille och är ledsen som få och det känns som att jag har utnyttjat det och jag känner mig som en idiot, samtidigt som jag kom på mig själv, IGEN, med att känna mer för henne än bara vänskap.

Vad är mitt problem, eller rättare sagt, varför är det så svårt att komma över någon som man inte ens har varit tillsammans med?

Det här med känslor är inte enkelt och går dessvärre att inte styra...
Citera
2009-05-24, 22:03
Medlem
Apanjockos avatar
Citat:
Det här med känslor är inte enkelt och går dessvärre att inte styra...

Jag har märkt det.

Fast när jag tänker efter så går det om man vill. Efter det som hände i vintras var jag sjukt deppad men sen tog jag mig i kragen och tvingade mig själv att sluta tänka på det och efter ett tag var jag inte kär i henne längre. Tills i helgen, när en liknande situation uppstod.
Citera
2009-05-24, 22:29
Medlem
Citat:
Sakta men säkert

Hahah jajjamensan! Som det känns nu är jag bara glad att det var någon som ville prata med en och att man lyckades ragga utan att känna sig dålig som person(: det var faktist riktigt gött!. Har börjat få tillbaka flinget på festerna igen
Citera
2009-05-24, 22:45
Medlem
Bakteriens avatar
Citat:
Hahah jajjamensan! Som det känns nu är jag bara glad att det var någon som ville prata med en och att man lyckades ragga utan att känna sig dålig som person(: det var faktist riktigt gött!. Har börjat få tillbaka flinget på festerna igen

Härligt vi är båda på G alltså!

Jag raggade/flörtade på en ny fin tjej på Ica idag Jag har definitivt gjort ett intryck hos henne. Kanske frågar om man får bjuda henne på middag nästa gång vi ses
Citera
2009-05-24, 22:48
Medlem
Bakteriens avatar
Citat:
Jag har märkt det.

Fast när jag tänker efter så går det om man vill. Efter det som hände i vintras var jag sjukt deppad men sen tog jag mig i kragen och tvingade mig själv att sluta tänka på det och efter ett tag var jag inte kär i henne längre. Tills i helgen, när en liknande situation uppstod.

Bestämma sig för att inte vara kär i någon? Låter ytterst tveksamt men jag säger inte att du ljuger! kanske funkar för dig...
Citera
2009-05-24, 22:52
Medlem
Citat:
Härligt vi är båda på G alltså!

Jag raggade/flörtade på en ny fin tjej på Ica idag Jag har definitivt gjort ett intryck hos henne. Kanske frågar om man får bjuda henne på middag nästa gång vi ses

Jajjamensan detta är gött!! speciellt då man pratar med exet ibland och märker att hon inte mår jätte bra medans en annan mår king och är ute och festar å träffar nya tjejer hela tiden å hon sitter själv i sitt hus med hennes klasskompisar utan att kunna göra något! livet är gött ibland!

jaa okej fan va najs bakterien! , håller tummarna
Citera
2009-05-24, 23:00
Medlem
Bakteriens avatar
Citat:
Jajjamensan detta är gött!! speciellt då man pratar med exet ibland och märker att hon inte mår jätte bra medans en annan mår king och är ute och festar å träffar nya tjejer hela tiden å hon sitter själv i sitt hus med hennes klasskompisar utan att kunna göra något! livet är gött ibland!

jaa okej fan va najs bakterien! , håller tummarna

Så du snackar med exet. Själv låter jag bli...

Haha ja du får verkligen hålla tummarna uppe! Har misslyckats med 4 tjejer på typ 4 veckors tid men Bakterien kämpar på
Citera
2009-05-24, 23:19
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:

Mhm livet är gott på det sättet att exet sitter hemma och tofflar med en ny snubbe och jag får vara ute och ränna på krogen och göra vad f*an jag vill!

Citera
2009-05-24, 23:37
Medlem
Apanjockos avatar
Citat:
Bestämma sig för att inte vara kär i någon? Låter ytterst tveksamt men jag säger inte att du ljuger! kanske funkar för dig...

Det funkade ju tydligen inte ändå, men det blev helt klart lättare tills nu.

Antar att min hjärna bara spelade mig ett spratt eller nåt för nu sitter jag i samma sits igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in