Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-14, 15:40
Medlem
CRONZs avatar
Mitt jävla ex gör mig galen! Som jag tidigare har skrivit i tråden så hade hon bestämt sig för ca 10 dagar sen att hon inte ville ha något mer med mig att göra, hon var inte längre kär i mig o blablabla.. Nu är det så här det var hon som sa att vi inte skulle höras/träffas mera för att vi skulle bara såra varandra om vi gjorde det, jag accepterade det.

Sen endå så ringer hon MIG i onsdags o frågar om varför inte JAG ringer henne!? Sen tjaffsar vi lite om det, och pratar skit, minnen typ .. hon säger att hon vill ha sina grejer och att vi kan ta en fika eller dyl på fredag(iförrgår!) och att hon kan ta grejerna då.. Jag ringer henne på fredagen rätt så glad för att jag ska träffa henne, hon lät posetiv när hon ringde tidigare i veckan då sa Hon även att hon saknar/älskar mig och vill glömma alla bråk/tjaffs osv, men hon kan inte det säger hon.. Jag bryter ihop i telefonen osvosv ! Jag hade lite förhoppningar endå om fredagen .. Jag ringer henne på fredagen, men när hon svarar så säger hon att hon inte "orkar" träffa mig för att det är så mycket känslor inblandade osv, jag blir halvt knäckt! Hon sa också att hon kan hämta sina grejer på måndag och att vi kan ta den där fikan senare i veckan och säga "adjö".. Hon säger också att vi behöver inte höras i "onödan", men endå så ringer hon mig IGÅR kväll och frågar:

- Är det är din vita t-shirt som jag har här eller är den någon annans *hihi*,
- Klart som fan det e min svarar jag, vems annars skulle det vara?
- Inte vet jag, då vet jag att den är din.. Måste duscha ha det så bra!
- Va fan håller du på med?
(inget svar)
efter ett kort ögonblick av tystnad!
Hon:- Vad ska du göra ikväll då?
- jag ska ut, själv?
- Jag ska på festa järnet!
- Ok!
- Ha det bra jag ringer när jag ska ha mina grejer! Hej då *klick*!
- Öhh !

Jag har fortfarande jävligt starka känslor till henne och blir helt knäckt varje gång när jag får höra hennes röst ! Varför gör hon så här mot mig!? Uppmärksamhet? Bekräftelse? Vill hon jävlas med mig!? Jag är så jävla svag för henne fortfarande, hon kan styra o ställa med mig fortfarande! Allt ska vara på hennes villkor, om det inte är det så sticker hon!!
Citera
2007-01-14, 15:43
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRONZ
Jag har fortfarande jävligt starka känslor till henne och blir helt knäckt varje gång när jag får höra hennes röst ! Varför gör hon så här mot mig!? Uppmärksamhet? Bekräftelse? Vill hon jävlas med mig!? Vad göra?
Hon känner att hon tappat kontrollen över dig, skulle jag gissa. Därav hennes underliga beteende. Hon vill att du ska visa dig svag.

Prata inte med henne mer, försök att fixa allt klart nu så att du kan gå vidare. Snälla Cronz, du måste förstå att du vinner på det i längden, se bara på mig. Jag tamejfan lyckligare än någonsin tror jag.

Låt henne inte spela på dina känslor mer. Du är en vinnare!

Och jag är en sån jävla het pep-talker nuförtiden
Citera
2007-01-14, 16:46
Medlem
Surreals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss
Hon känner att hon tappat kontrollen över dig, skulle jag gissa. Därav hennes underliga beteende. Hon vill att du ska visa dig svag.

Prata inte med henne mer, försök att fixa allt klart nu så att du kan gå vidare. Snälla Cronz, du måste förstå att du vinner på det i längden, se bara på mig. Jag tamejfan lyckligare än någonsin tror jag.

You tell him girl!

Nej men om jag ska vara ärlig så håller jag med dig med att hon vill att han ska visa sig svag, då kan hon stampa på honom mer.
Bara att "suck it up" och gå vidare, att sitta och älta det och lipa gör ju han bara svag.
Citera
2007-01-14, 17:44
Medlem
brevmannens avatar
Fick lite inspiration av er som skrivit i tråden så jag skrev en dikt tillägnad er som har eller har haft kärlekssorg:

Livet handlar om att ge och ta
Den som bara tar kan dra

Allting har ett slut
I vårt fall blev det akut

Jag trodde att det fanns en framtid för oss båda
Men du har bara gett mig mental klåda

Lika fint som hösten sätter sin färg på löven
Lika jävlig är du som en finne på röven

---
Peace out

/Brevmannen
Citera
2007-01-14, 18:18
Medlem
CRONZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss

Tack som fan för dom orden! Verkligen pep-talker !! Ja, jag vet måste fixa allt! Men det är så jävla svårt att skiljas från den man älskar och att man vet att man aldrig kommer ha henne vid ens sida!! Hon var/är min första kärlek! Hon och jag är som gjorda för varandra, hon är verkligen min typ av tjej.. Kul o höra att du mår bra iaf !! Aja jag får vell kämpa på och glömma henne, det bästa skulle vara om jag träffade nån ny på en gång känns det som, kanske inte förhållande nåra ons eller nåt! Tack!
Citera
2007-01-14, 18:54
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surreal
You tell him girl!

Nej men om jag ska vara ärlig så håller jag med dig med att hon vill att han ska visa sig svag, då kan hon stampa på honom mer.
Bara att "suck it up" och gå vidare, att sitta och älta det och lipa gör ju han bara svag.
Jepp, vi tjejer vet bäst

Och tro det eller ej surreal: jag håller med dig!
Citera
2007-01-14, 20:39
Medlem
Nahibos avatar
CRONZ:
även om du inte kan vara stark just för tillfället när du snackar med henne så Får Du Verkligen Inte Visa Hur Mycket Hon Betyder Fortfarande.
om det är som kyuss säger (och jag tror det är det) så visa inte hur mycket hon betyder fortfarande.

jag menar inte att du ska göra exakt som hon gör genom att ringa onödiga samtal för att ge den andra idéer om att den som ringer knullar runt och skit. besvara istället hennes omogna beteende med stil, kör som att du inte bryr dig ett skit och byt istället samtalsämne till att hon får snabba sig med att komma och hämta sakerna för att du kan inte liggande i lägenheten för hennes skull.
Citera
2007-01-14, 21:02
Medlem
CRONZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
CRONZ:
även om du inte kan vara stark just för tillfället när du snackar med henne så Får Du Verkligen Inte Visa Hur Mycket Hon Betyder Fortfarande.
om det är som kyuss säger (och jag tror det är det) så visa inte hur mycket hon betyder fortfarande.

jag menar inte att du ska göra exakt som hon gör genom att ringa onödiga samtal för att ge den andra idéer om att den som ringer knullar runt och skit. besvara istället hennes omogna beteende med stil, kör som att du inte bryr dig ett skit och byt istället samtalsämne till att hon får snabba sig med att komma och hämta sakerna för att du kan inte liggande i lägenheten för hennes skull.

Tack för "tipset", jo jag ska försöka inte visa mina känslor för henne.. Jag ska försöka med allt ni skrivit så gott det går! Men varför ringer hon och vill göra mig svartsjuk och nojjig för? FAN! Men det är så jävla svårt, vill verkligen ha henne hos mig , vill att allt ska vara som det var förut.. Men skitsamma måste gå vidare även fast det gör ont som in i helvete!

Jävligt skönt att fb finns så att man skriva av sig när man känner sig lite nere! Tack till alla!
Citera
2007-01-14, 21:11
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Tack för "tipset", jo jag ska försöka inte visa mina känslor för henne.. Jag ska försöka med allt ni skrivit så gott det går! Men varför ringer hon och vill göra mig svartsjuk och nojjig för? FAN! Men det är så jävla svårt, vill verkligen ha henne hos mig , vill att allt ska vara som det var förut.. Men skitsamma måste gå vidare även fast det gör ont som in i helvete!

Jävligt skönt att fb finns så att man skriva av sig när man känner sig lite nere! Tack till alla!

för att en del tjejer har i deras natur att känna att killar vill ha dom, likadant med många tjejer som är ute på dansgolv om dom börjar dansa med en kille, det är inte alltid för att tjejen är dyngkåt på dig, det brukar också vara för att alla andra tjejer på dansgolvet ska veta "jag kan få honom om jag vill, men jag vill inte".
alltså att visa makt över killen, för det är det hon vill ha över dig - makt, hon vill känna att du vill ha henne men hon behöver dig inte.
Citera
2007-01-14, 21:18
Medlem
kyusss avatar
Citat:
för att en del tjejer har i deras natur att känna att killar vill ha dom, likadant med många tjejer som är ute på dansgolv om dom börjar dansa med en kille, det är inte alltid för att tjejen är dyngkåt på dig, det brukar också vara för att alla andra tjejer på dansgolvet ska veta "jag kan få honom om jag vill, men jag vill inte".
alltså att visa makt över killen, för det är det hon vill ha över dig - makt, hon vill känna att du vill ha henne men hon behöver dig inte.
Damn.. huvudet på spiken nahibo Du börjar bli grym på det här. Eller det kanske du redan har varit hela tiden?
Citera
2007-01-14, 21:22
Medlem
CRONZs avatar
Citat:

Yeah, säger som Kyuss huvudet på spiken ! Undrar bara, hur hade ni reagerat om ni skulle få reda på att erat ex har haft sex med en annan kille strax efter ni har brutit eller gå hand i hand med en annan kille? Att hon knullar runt efter förhållandet som bara den, som om man inte betydde nåt? Jag tror att jag ALDRIG skulle kunna klara av det, det finns inte ens på världskartan för mig! Jag skulle gå under!
Citera
2007-01-14, 21:25
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Yeah, säger som Kyuss huvudet på spiken ! Undrar bara, hur hade ni reagerat om ni skulle få reda på att erat ex har haft sex med en annan kille strax efter ni har brutit eller gå hand i hand med en annan kille? Att hon knullar runt efter förhållandet som bara den, som om man inte betydde nåt? Jag tror att jag ALDRIG skulle kunna klara av det, det finns inte ens på världskartan för mig! Jag skulle gå under!
Jag fick precis reda på det själv så jag kan svara: först blir du ledsen som fan, sen så tänker du "aja fuckit", sen så ber du tjejen att aldrig höra av sig någonsin mer.

Något sånt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in