Citat:
Ursprungligen postat av cern
"vi har klarat 3.5 år med 5 timmars avstånd" låter ju som en hel utmaning?
maktlös? klart som fan att du är maktlös! men du måste ju veta mer vad det är som hon håller på med! hur kan det bli så helt plötsligt? har det med dig att göra?
vi har under en oerhört lång tid pratat om att flytta ihop, och nu när chansen fanns och vi skulle göra det så händer detta istället. du kan ju föreställa dig min ångest bara över den grejen. hon har haft stora problem med att flytta hemifrån, inte så konstigt, hon är bara 19, men jag har aldrig pressat henne. vi gör det när hon vill. men jag skaffade iaf lya som vi bestämde att vi snart skulle bo i. sen har allt kommit på rad, hon hade ett jobb som gjorde henne väldigt ledsen och ångestladdad, samtidigt som hon skulle skiljas från sin familj och hon visste varken ut eller in. deppig helt enkelt. sen bara pang bom så kom om på att det gällde att hon "ville finna sig själv" och att hon var tvungen att göra det själv, utan mig, ungefär. jag har då släppt allt jag hoppats på för hennes skull, och sagt att vi den närmaste tiden, tills hon tar sig ur den här destruktiva perioden, bor kvar där hemma, skaffar ett nytt jobb och kommer på fötter. att jag hela tiden finns där, att jag enbart kommer till henne så att det inte blir onödigt flängande för hennes skull utan att hon har fast mark under fötterna hela tiden. där är vi nu, hon tänker om hon vill testa det, och jag har poängterat att det är ett försök.