Citat:
Ursprungligen postat av Lurchie
Har du känslor för henne? Om så är fallet - avsluta all kontakt direkt. Hon gillar troligtvis bara att få uppmärksamhet från din sida, det är allt. Du kommer blir helt förstörd om hon träffar någon, tro mig, talar av egen erfarenhet och jag tror många andra skulle säga detsamma.
Absolut. Håller med fullt i vad Lurchie och andra skriver här. Har du känslor för henne av mer än vänskaplig art säger du upp kontakten direkt. Sedan när det gått en tid kanske man kan återuppta den igen om känslorna lagt sig. Det kommer inte fungera annars, som andra här varit inne på kommer det äta upp dig inombords, och när du antingen ser henne med en annan man eller när hon bara berättar att hon träffat en ny osv kommer du må besinningslöst dåligt. Det finns ingenting att vinna på det om du inte är masoschist.
Dessutom tror jag att du lätt kommer leva på någon förhoppning att hon ändrar sig, eller att det ändå kommer gå till slut, och då kommer det bara bli ett förlängt lidande. Är det så att hon ändrar sig, så gör hon det efter att du sagt upp kontakten, och inte hört av dig. För vad du gör, skicka inga sms eller ring inte under den perioden om du så ska äta upp telefonen.
Det är inte lätt att bryta kontakten, och det kommer säkert inte kännas rätt till att börja med...