2012-04-18, 07:29
Medlem
ZlatanManias avatar
Det beror på person till person men allt som behövs är tid! Tid läker alla sår och på vägen dit kanske vissa väljer att dränka sina sorger med alkohol eller bara vara deprimerad under en viss tid.. Men är det de som krävs så ska personen få göra det h?n känner för och få så mycket stöd från sina vänner som möjligt!

Men allt är individuellt och varje person ska få hur lång tid på sej som h?n behöver för att komma över sin kärlek
Citera
2012-04-18, 18:33
Medlem
Hur tacklar man sorgen över att någon man tycker om jävligt mycket och dejtat i 3 månader berättar att hon inte har fått några känslor, hon vill fortsätta träffas som vänner bara. Ska man bara gilla läget och acceptera eller är det okej att vara ganska nere? Har fortfarande kvar henne i mitt liv så är ju sjukt glad för det på samma gång.
Citera
2012-04-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramerkramer
Hur tacklar man sorgen över att någon man tycker om jävligt mycket och dejtat i 3 månader berättar att hon inte har fått några känslor, hon vill fortsätta träffas som vänner bara. Ska man bara gilla läget och acceptera eller är det okej att vara ganska nere? Har fortfarande kvar henne i mitt liv så är ju sjukt glad för det på samma gång.
Du, för helvete, ta bort henne från ditt liv. Du kommer ångra dig annars.
Citera
2012-04-18, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opera-Ghost
Du, för helvete, ta bort henne från ditt liv. Du kommer ångra dig annars.

Talar du av egen erfarenhet? Varför farligt att ha kvar henne i mitt liv. Hon vet ju att jag gillar henne och hon vill träffas fortfarande, måste väl betyda att nått iaf har funkat bara att inte känslorna blev som hon skulle velat
Citera
2012-04-18, 20:12
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Talar du av egen erfarenhet? Varför farligt att ha kvar henne i mitt liv. Hon vet ju att jag gillar henne och hon vill träffas fortfarande, måste väl betyda att nått iaf har funkat bara att inte känslorna blev som hon skulle velat

Visst. Kom inte till oss och gråt ut när hon knullar en annan framför ögonen på dig och tar för givet att du ska ta det med en klackspark.

I got slugs for snitches - no love for bitches. Simple as that.
Citera
2012-04-18, 20:35
Medlem
Citat:
Jag talar av egen erfarenhet. En dag ser du henne med en annan man och risken är då att du mår jävligt dåligt över det. Been there, done that.
Citera
2012-04-18, 21:48
Medlem
Citat:

Har du känslor för henne? Om så är fallet - avsluta all kontakt direkt. Hon gillar troligtvis bara att få uppmärksamhet från din sida, det är allt. Du kommer blir helt förstörd om hon träffar någon, tro mig, talar av egen erfarenhet och jag tror många andra skulle säga detsamma.
Citera
2012-04-19, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurchie
Har du känslor för henne? Om så är fallet - avsluta all kontakt direkt. Hon gillar troligtvis bara att få uppmärksamhet från din sida, det är allt. Du kommer blir helt förstörd om hon träffar någon, tro mig, talar av egen erfarenhet och jag tror många andra skulle säga detsamma.

Absolut. Håller med fullt i vad Lurchie och andra skriver här. Har du känslor för henne av mer än vänskaplig art säger du upp kontakten direkt. Sedan när det gått en tid kanske man kan återuppta den igen om känslorna lagt sig. Det kommer inte fungera annars, som andra här varit inne på kommer det äta upp dig inombords, och när du antingen ser henne med en annan man eller när hon bara berättar att hon träffat en ny osv kommer du må besinningslöst dåligt. Det finns ingenting att vinna på det om du inte är masoschist.

Dessutom tror jag att du lätt kommer leva på någon förhoppning att hon ändrar sig, eller att det ändå kommer gå till slut, och då kommer det bara bli ett förlängt lidande. Är det så att hon ändrar sig, så gör hon det efter att du sagt upp kontakten, och inte hört av dig. För vad du gör, skicka inga sms eller ring inte under den perioden om du så ska äta upp telefonen.

Det är inte lätt att bryta kontakten, och det kommer säkert inte kännas rätt till att börja med...
Senast redigerad av NotFunny 2012-04-19 kl. 00:07.
Citera
2012-04-19, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NotFunny
Absolut. Håller med fullt i vad Lurchie och andra skriver här. Har du känslor för henne av mer än vänskaplig art säger du upp kontakten direkt. Sedan när det gått en tid kanske man kan återuppta den igen om känslorna lagt sig. Det kommer inte fungera annars, som andra här varit inne på kommer det äta upp dig inombords, och när du antingen ser henne med en annan man eller när hon bara berättar att hon träffat en ny osv kommer du må besinningslöst dåligt. Det finns ingenting att vinna på det om du inte är masoschist.

Dessutom tror jag att du lätt kommer leva på någon förhoppning att hon ändrar sig, eller att det ändå kommer gå till slut, och då kommer det bara bli ett förlängt lidande. Är det så att hon ändrar sig, så gör hon det efter att du sagt upp kontakten, och inte hört av dig. För vad du gör, skicka inga sms eller ring inte under den perioden om du så ska äta upp telefonen.

Det är inte lätt att bryta kontakten, och det kommer säkert inte kännas rätt till att börja med...

Absolut rätt !
Lite därför jag gick i iaf 4 månader och "väntade" och "försökte" med div spel.... funkade noll !

För er andra som följt mej i tråden, igår fick jag ett sms från en tjej vars nummer jag inte kände igen, det visade sej vara en gammal flirt jag hade för 12år sen
Hur kul är inte en sådan sak då, och två till i andra städer som stadigt hör av sej och vill ses för en fika eller nått.... för helvette grabbar och gummor det finns massvis med andra som iaf vill träffas och kanske ha mej för den jag är, mitt ex ville inte så varför slösa tid på henne....LIFE GOES ON!
Annars är varje dag mycket lättare, hur F*N kunde man gå och göra som man gjorde?....helt sjukt !!
Citera
2012-04-19, 02:49
Medlem
kupevarmares avatar
Jag har accepterat det faktum att hon kommer ligga runt nu när vi har gjort slut, men hur ärlig var hon när hon sa att hon inte kommer att skaffa en ny kille. Hon vill vara ensam och bara fokusera på sina mål framöver.

Hur har era erfarenheter varit kring det här?
Citera
2012-04-19, 08:12
Avslutad
Citat:

Så länge du har känslor för henne ska du hålla dig borta. Du kommer må skit i slutänden annars.
Om vi ska vara riktigt ärliga så har hon brännt sina chanser så hon är inte värd att ha dig kvar som vän. Se framåt i stället och lägg ner henne.
Citera
2012-04-19, 10:30
Medlem
aeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupevarmare
Jag har accepterat det faktum att hon kommer ligga runt nu när vi har gjort slut, men hur ärlig var hon när hon sa att hon inte kommer att skaffa en ny kille. Hon vill vara ensam och bara fokusera på sina mål framöver.

Hur har era erfarenheter varit kring det här?

Hennes intentioner är säkerligen ärliga men eftersom vi inte kan styra över våra känslor... vi väljer inte att känna attraktion eller inte, så kan varken du eller hon lova någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in