2012-03-09, 20:20
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redbullen
Ja det är det.
Ingen fara, ja du vet det mesta om hur det varit och är och ja hon är underbar som flickvän och som vän också faktiskt..
Ja vi får väl se hur det blir, jag vet att jag kommer alltid älska den människan oavsett hur min framtid kommer bli, hon kommer alltid vara No 1 för mej... jag kommer alltid vara svag när det kommer till känslor för henne, så även om jag inte vill så kommer jag nog fan alltid vara lindad runt hennes finger tyvärr...

Jag tror du känner så bara för att idag är en jobbig dag plus dina andra problem som spär på detta med ditt ex. Känslor är känslor och kommer alltid vara det, en dag i taget. Detta kommer vara en helg med många utmaningar för din del. Hon kanske vill höra av sig men hon känner att "vad skulle jag säga då". Som du själv säger, våren är här och snart kommer sommaren och allt drar igång på riktigt!
Citera
2012-03-09, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lerdric
Jag tror du känner så bara för att idag är en jobbig dag plus dina andra problem som spär på detta med ditt ex. Känslor är känslor och kommer alltid vara det, en dag i taget. Detta kommer vara en helg med många utmaningar för din del. Hon kanske vill höra av sig men hon känner att "vad skulle jag säga då". Som du själv säger, våren är här och snart kommer sommaren och allt drar igång på riktigt!

Ja det är lite mycket nu som du vet och tack som fan för allt skit du fått höra
Ja jag vet inte, men för mej hade det bara räckt med att hon hörde av sej, som du skrev innan så är det gamla nått som ligger där bak, det gör ont och känns jobbigt att tänka på..
Citera
2012-03-09, 20:29
Medlem
Suck..ska göra en lång historia kort. Jag och världens sötaste och underbaraste flicka varit kompisar i 1,5 år snart. Det blev till och med så att vi blev varandras bästa kompisar som stöttat varandra i vått och torrt. Hon lyfte mitt självförtoende vilket jag besvara genom att höjja hennes. Under årens gång har det hänt att vi på fyllan både strulat och haft sex (dock få ggr). När vi vaknat så har allting känts som vanligt och vi har bara skrattat eller bara ryckt på axlarna åt saken.

Nu till saken. För en månad sedan hände det saker. Vi började under en filmkväll kyssas nyktert och det riktigt sprakade om oss. Det slutade med att vi sov tillsammans och låg och pratade hela natten. Veckorna som följde har varit helt magiska. Vi har skämtat om hur vi aldrig sett varandra på det här viset och att det var ödet som ville att det ska bli vi två. Under dom tider vi har varit ifrån varandra (åker iväg en del på jobbet ut i landet) har vi konstant sms och chattat på wf. Antar att jag alltid varit småkär i denna tjej så när hon då skriver massa om hur hon saknar, älskar och trånar efter mig så släpper jag alla murar och gör detta tillbaka.

Häromdagen sa hon då tyvärr att det gått för fort och blivit så konstigt att hon skulle vilja att vi kliver tillbaka och är vänner igen......

Mitt bekymmer kanske låter banalt i allas öron då man jämför det med era hjärtesorger. Men mitt problem ligger i att jag vet inte om jag bara kan slå över till att vara vän igen utan måste bryta helt med henne. Är det någon som har nått tips på.....ja nått man kan göra...
Citera
2012-03-09, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rillemannen85
Suck..ska göra en lång historia kort. Jag och världens sötaste och underbaraste flicka varit kompisar i 1,5 år snart. Det blev till och med så att vi blev varandras bästa kompisar som stöttat varandra i vått och torrt. Hon lyfte mitt självförtoende vilket jag besvara genom att höjja hennes. Under årens gång har det hänt att vi på fyllan både strulat och haft sex (dock få ggr). När vi vaknat så har allting känts som vanligt och vi har bara skrattat eller bara ryckt på axlarna åt saken.

Nu till saken. För en månad sedan hände det saker. Vi började under en filmkväll kyssas nyktert och det riktigt sprakade om oss. Det slutade med att vi sov tillsammans och låg och pratade hela natten. Veckorna som följde har varit helt magiska. Vi har skämtat om hur vi aldrig sett varandra på det här viset och att det var ödet som ville att det ska bli vi två. Under dom tider vi har varit ifrån varandra (åker iväg en del på jobbet ut i landet) har vi konstant sms och chattat på wf. Antar att jag alltid varit småkär i denna tjej så när hon då skriver massa om hur hon saknar, älskar och trånar efter mig så släpper jag alla murar och gör detta tillbaka.

Häromdagen sa hon då tyvärr att det gått för fort och blivit så konstigt att hon skulle vilja att vi kliver tillbaka och är vänner igen......

Mitt bekymmer kanske låter banalt i allas öron då man jämför det med era hjärtesorger. Men mitt problem ligger i att jag vet inte om jag bara kan slå över till att vara vän igen utan måste bryta helt med henne. Är det någon som har nått tips på.....ja nått man kan göra...

Rent spontant tycker jag bara du ska ge henne lite space.
Låt henne investera lite i dej ett tag, backa lite och ja låt henne komma till dej, det låter kanske löjligt men det är nog det bästa... tror känslorna finns där hos henne men hon är kanske lite osäker som du beskriver det
Så ta det bara lite lugnt...
Citera
2012-03-09, 20:42
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redbullen
Ja det är lite mycket nu som du vet och tack som fan för allt skit du fått höra
Ja jag vet inte, men för mej hade det bara räckt med att hon hörde av sej, som du skrev innan så är det gamla nått som ligger där bak, det gör ont och känns jobbigt att tänka på..

Jag skulle utan problem kunna sitta uppe hela helgen och prata om precis allting, bättre att lätta på hjärtat än att låta det tunga ner en. Bra sätt att inte tänka så mycket. En av egenskaperna mitt ex gillade, jag gillar att lyssna på folk och ge kritik och råd

Det är ju så att vi bara ser det positiva. Varför? Jo bara för att hjärnan inte vill ta in det negativa lika lätt för det får oss att må dåligt. Låt det vara neutralt, låt dom dåliga stunderna vinna för det hjälper en att tänka klarare. Och ta fram dom positiva stunderna i framtiden när du läkt tillräckligt.
Citera
2012-03-09, 20:47
Medlem
Visst har den tanken slagit mig. Allt känns så deppigt och virrigt nu så dina ord träffa rätt redbullen . Behövde ventilera och flashback stod närmast Ibland måste man höra saker som man själv vet inombords för att rätta sig lite efter dom. Dock har massa annat hänt som jag inte skrev i ursprungsinlägget, men som jag inte går in på. Saker som gör att jag inte ser så ljust på det här. Men solen går upp imorgonn oxå...
Citera
2012-03-09, 20:50
Bannlyst
Citat:
Visst har den tanken slagit mig. Allt känns så deppigt och virrigt nu så dina ord träffa rätt redbullen . Behövde ventilera och flashback stod närmast Ibland måste man höra saker som man själv vet inombords för att rätta sig lite efter dom. Dock har massa annat hänt som jag inte skrev i ursprungsinlägget, men som jag inte går in på. Saker som gör att jag inte ser så ljust på det här. Men solen går upp imorgonn oxå...
Bara ut med det så ska vi se vad vi kan skriva tillbaka
nej men låt det vara lite lugnt bara så kommer det att bli bra ska du se
Citera
2012-03-09, 20:53
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:

Håller med Rebullen, ni började ju hångla och det sprakade om er. Känslorna finns där oss henne så ta det med lite is i magen, försök inte tvinga fram kärleken.
Citera
2012-03-09, 20:57
Medlem
Haha känns liiite bättre nu faktiskt. Bra tråd det här btw !
Citera
2012-03-09, 21:00
Bannlyst
Citat:
Haha känns liiite bättre nu faktiskt. Bra tråd det här btw !
Det är en bra tråd, så skriva gärna mer och uppdatera hur det går för er..
Citera
2012-03-10, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lerdric
Håller tummarna och glöm inte att uppdatera inatt lr imorrn och berätta hur det gick!

Skål på dey!

Okej det gick inte som jag tänkte mig..
blev för full så drog hem istället..

Hon hade varit på krogen och frågat efter mig. Sen hade en kompis sagt "varför kan du inte bara släppa honom och låta honom va, han mår dåligt" då hade hon börjat gråta och blivit arg och dragit hem..

efter detta skrev hon ett sms "hatar dig vill aldrig nånsin ha nått mer att göra med dig"

på facebook har hon skrivit som meddelande "jävla idiot" och tagit bort mig som vän.. efter hon skickat smset hade hon ringt mig 20 ggr men mobilen var på ljudlös så såg inte..

vad ska jag göra ? ska jag ringa upp henne.. mår ännu sämre nu.. varför gör hon såhär tror ni ? jag har fan inte gjort nått.. HELVETE

Vill inte att "jävla idiot" ska vara det sista jag hör från henne..
Citera
2012-03-10, 09:55
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyftstolpe
Okej det gick inte som jag tänkte mig..
blev för full så drog hem istället..

Hon hade varit på krogen och frågat efter mig. Sen hade en kompis sagt "varför kan du inte bara släppa honom och låta honom va, han mår dåligt" då hade hon börjat gråta och blivit arg och dragit hem..

efter detta skrev hon ett sms "hatar dig vill aldrig nånsin ha nått mer att göra med dig"

på facebook har hon skrivit som meddelande "jävla idiot" och tagit bort mig som vän.. efter hon skickat smset hade hon ringt mig 20 ggr men mobilen var på ljudlös så såg inte..

vad ska jag göra ? ska jag ringa upp henne.. mår ännu sämre nu.. varför gör hon såhär tror ni ? jag har fan inte gjort nått.. HELVETE

Vill inte att "jävla idiot" ska vara det sista jag hör från henne..

Det låter väldigt konstigt att uttrycka sig så. Gjorde du något dumt ex höll på men någon tjej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in