Citat:
Ursprungligen postat av empiz
Dags att skriva av sig.
Efter noll kontakt en stund så börjar man faktiskt vänja sig att vara utan personen. Dock är saknaden som värst idag (jag hatar söndagar). Jag saknar precis allt idag. Men jag är inte säker på att det är just honom jag saknar. Mer tanken att jag och han var bra. Tillsammans. Inte han som person. Hur som helst, jag mår inte alls bra idag. Känner mig ensam. Tom. Hjälplös. Sen kan jag inte låta bli att slungas iväg till tanken på att han kommer skaffa en ny. Jag är okej med tanken att det är slut mellan oss nu. Men att han skulle skaffa en ny. Eller till och med att jag ser han med en lite närgången tjej på krogen. Det skulle liksom få bägaren att rinna över totalt. Jag är som sagt okej med att det är som det är mellan oss. Men jag hatar tanken på att han kommer skaffa en ny. Ni som upplevt detta, hur orkar man detta? Vad för tankar får man? Det är jäkligt individuellt såklart men jag skulle vilja höra lite. Det här har inte skett mig ännu så egentligen borde jag inte ens tänka såhär. Men i läget jag nu befinner mig har jag noll kontroll över mina tankar. Jag är glad att jag lyckas att hålla mig från att höra av mig.
Och hur sjutton kan man vara okej med tanken att det är slut (jag känner mig alltså inte särskilt kär eller att jag älskar honom som pojkvän längre) utan att man känner att man vill ha personen? Jag vill faktiskt inte vara tillsammans med honom igen. Jag skulle inte kunna bygga upp något med honom då det är allt för mycket mellan oss som saknas. Ändå driver tanken om en ny tjej i hans närvaro mig till vansinne. Jag har tydligen jäkligt svårt att bli bortvald och att acceptera detta på ett sunt sätt. Fan.
Är i samma sits som dig. Har varit utan kontakt under en dryg månad. Helgerna, och särskilt söndagarna är jobbiga. Idag känner jag mig också ensam, och tänker på hur det kunde varit... Sämsta formen av tankar för övrigt!
Tänker också, realistiskt och rationellt, att jag inte vill ha henne tillbaka, men visst saknar jag också det vi hade. Jag saknar den hon var, inte den hon är.
Självklart är tanken av henne med någon annan hemsk, därför är det ju också viktigt att avhålla sig från att kontakta exet eller snoka på andra sätt. För min misstänker jag, på goda grunder, att hon redan träffat någon annan, utan att veta säkert, men spå länge jag inte söker kontakt, kollar sociala medier och annat så slipper jag ju veta, och det känns faktiskt bäst för min del. Förr eller senare får jag väl säkert reda på det, men förhoppningsvis är jag då starkare och har kommit vidare mer än vad jag gjort nu. Klart är att känslan av att bli dumpad och bortvald är vidrig, det är gör verkligen fysiskt ont, och är inte lätt att hantera. Tycker det är sunt att du reagerar och är ledsen.
Riktigt bra att du lyckats avhålla dig från att kontakta, det har jag också gjort, även fast det varit jobbigt, men det blir lite lättare för varje dag. Tycker man kan vara ganska stolt över det, har många vänner som varit i samma situation och som inte kan låta bli att ringa, skicka sms, vilket sällan (aldrig?) leder till något bra. Detta är ju särskilt lätt att göra när man druckit, vet själv hur jobbigt det kan vara.
Om jag ska nämna något hoppingivande så har jag gått igenom en riktigt brutal separation för några år sedan, och den dagen hon hittade en annan kände jag inget annat än lättnad över att vi inte längre var ett par, och hon var ett avslutat kapitel på riktigt. Då hade det i och för sig gått ett drygt halvår om jag inte minns fel. Det kraschade förhållandet ledde ju till något bättre, som ju nu i och för sig också kraschat, men man kan bara hoppas att det leder till något ÄNNU bättre! Att tänka på något annat sätt gör att jag skulle ha väldigt svårt att ens ta mig upp på morgonen. Bara att kämpa på, det blir bättre!