Citat:
Ursprungligen postat av jonkejober
Tror att det är bra att man försöker vara ärliga med varandra men samtidigt, om man skall bli tillsammans igen tror jag inte det fungerar med att tvinga sig tillbaka, fråga om det blir vi igen eller liknande. Nånstans måste ju ändå attraktionen finnas, det gäller nog att charma den andre på nytt igen. Har man lyckas en gång kan man säkert lyckas igen men det är ju mycket svårare den andra gången eftersom man redan spelat ut flera kort.
Tycker dock BobbyG hade en vettig åsikt i att antingen försöka igen eller helt enkelt knipsa helt. Ditt mellanläge gör det bara värre.
Hoppas du kan hitta en väg som får dig att må bättre hur som helst.
Svarar via detta för och minska förvirringen
pure.morning, alltså vad ska man säga, killen säger nej. Som jonke säger så får du försöka förföra honom igen om det nu är de du känner att du vill. Vill du verkligen vara med honom igen så skit i vad han säger och gör istället vad du kan för att få honom på kroken igen.
Jag tror jag kan sätta mig in i hans situation lite och det handlar nog mycket om nån typ av stolthet, man har lovat sig själv att inte acceptera vissa typer av beteende t.ex. otrohet. Då blir det svårt att gå emot sin egen princip.
Sen är det ju ett gigantiskt handikap med all historia, så mycket bagage att bära runt på för förhållandet. Det måste försvinna om det ska kunna fungera, börja på ny kula..med blankt papper. Nytt kapitel, ja liknelserna är många. Så satsar du så va beredd på att du kan bli riktigt sårad och att det troligen inte kommer leda till något. Men med det sagt, att inte ta chansen och istället spendera livet med att tänka "tänk om jag vågade..", ja det är mycket mycket värre.