2024-12-08, 18:46
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiGHTRYDERz
Precis, typ så som jag har förstått det hela också..

Vilka altnoider är fortfarande lagliga nu efter 10e och klassning?

Som är något att ha så att säga

Jag läste här på FB om en snubbe som blev friad i rätten.
Citera
2024-12-09, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Jag läste här på FB om en snubbe som blev friad i rätten.

Tänker du på det här paret på YT?
En brud som blev friad då hon hade rökt thca?

Vet inte om man får länka/nämna namn.
Citera
2024-12-09, 11:50
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:

Överklagat från åklagarens sida till hovrätten, friades efter thca intag på öland roots festival .
Citera
2024-12-09, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Överklagat från åklagarens sida till hovrätten, friades efter thca intag på öland roots festival .

Känner till det ja.

Men vadå har det fallet gått vidare?

Vet att hon klarade sig i tingsrätten.
Citera
2024-12-09, 15:18
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:

Nej det var en ung kille
Citera
2024-12-09, 18:43
Medlem
Citat:
Nej det var en ung kille

Pallar du länka de? Har bara hört om den här tjejen..
Citera
2024-12-09, 20:31
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Pallar du länka de? Har bara hört om den här tjejen..

Här är artikeln jag hittar inte tråden här. Det var tydligen ingenting lagligt han rökt heller men eftersom åtalet gällde cannabis så friades han. Eller den kanske var laglig då, HHC.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter...s-i-hovratten/
Senast redigerad av Iwasbanned2 2024-12-09 kl. 20:38.
Citera
2024-12-09, 20:43
Medlem
Citat:
Här är artikeln jag hittar inte tråden här. Det var tydligen ingenting lagligt han rökt heller men eftersom åtalet gällde cannabis så friades han. Eller den kanske var laglig då, HHC.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter...s-i-hovratten/

Tack!

Ja där ser man, körde också HHC förut när det va lagligt och tycker att det va rätt bra

Får väl se vad som kommer nu när många noider blev klassade idag. Hoppas på att det kommer något bra i hopp om lagstiftningen ändras till det positiva inom snar framtid.
Citera
2024-12-09, 22:59
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Tack!

Ja där ser man, körde också HHC förut när det va lagligt och tycker att det va rätt bra

Får väl se vad som kommer nu när många noider blev klassade idag. Hoppas på att det kommer något bra i hopp om lagstiftningen ändras till det positiva inom snar framtid.

THCNM och CC9 är dom nya och börjar säljas imorgon tisdag. Lär vänta och höra vad folk tycker först. Det går inte att vinna ett krig mot droger.
Citera
2024-12-10, 01:14
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Så mycket tid och pengar på att enbart ge gängen monopol på dessa noder nu när dom är olagliga. Den lagliga marknaden stannar inte upp en enda dag utan att nya alternativ står på hyllorna.

Vilket slöseri med skattepengar och resurser. Göder gängen och skyller sedan på oss svenskar som inte kan hålla sig till spriten som alla andra.

Sinnessjuka idioter som tror att droger skulle vara farligare än alkohol. Jag tänker inte förgifta min kropp bara för att Maggan tycker att alla ska knarka rödvin, istället för att bruka naturmedicin som ger ett betydligt mildare rus.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2024-12-10 kl. 01:21.
Citera
2024-12-10, 07:51
Medlem
Citat:
THCNM och CC9 är dom nya och börjar säljas imorgon tisdag. Lär vänta och höra vad folk tycker först. Det går inte att vinna ett krig mot droger.
Läste att CC9 är en helsyntetisk cannabinoid som inte finns naturligt i plantan. Så börjar gå in på själva spice-delen nu verkar det som...
Citera
2024-12-10, 15:33
Medlem
Citat:
Så mycket tid och pengar på att enbart ge gängen monopol på dessa noder nu när dom är olagliga. Den lagliga marknaden stannar inte upp en enda dag utan att nya alternativ står på hyllorna.

Vilket slöseri med skattepengar och resurser. Göder gängen och skyller sedan på oss svenskar som inte kan hålla sig till spriten som alla andra.

Sinnessjuka idioter som tror att droger skulle vara farligare än alkohol. Jag tänker inte förgifta min kropp bara för att Maggan tycker att alla ska knarka rödvin, istället för att bruka naturmedicin som ger ett betydligt mildare rus.

Håller helt med, det blir verkligen sämre hälsa av att dricka en massa alkohol.

Och vad som blir när man vägrar legalisera/kontrollera cannabis så blir det att man inte har någon kontroll och istället måste man jaga dessa altnoider, hålla på med klassningar osv.. snacka om att INTE lösa problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in