• 1
  • 2
2024-11-18, 10:28
Bannlyst
Varje gång man klassat och förbjudit en generation av noider kommer en ny, ofta redan innan kriminaliseringen inträtt. Får vi se nya nu eller är detta slutet? Har vi nu gått igenom alla noider ifrån HHC tiden tills nu?
Citera
2024-11-18, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigMesquiteMurph
Varje gång man klassat och förbjudit en generation av noider kommer en ny, ofta redan innan kriminaliseringen inträtt. Får vi se nya nu eller är detta slutet? Har vi nu gått igenom alla noider ifrån HHC tiden tills nu?

Tycker du verkligen hhc och allt vad är är så fantastiskt då?? Jag har aldrig testat, jag gillar originalet och gillar inte nya saker... Framförallt inte vapes, men du kanske inte bryr dig så mycket om riskerna?
Citera
2024-11-18, 11:53
Medlem
ruttenfimps avatar
10-oh-hhc OCH 10-oh-thc är väl de som inte är under utredning nu..
Citera
2024-11-18, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimMVP
Jag gillar också originalet och jag kan säga såhär: dessa nya varianter, alltså spice, dom fungerar, men dom är då inte fantastiska. Jag åkte dit på drogtest i jobbet förut (jobbar på industri) men jag visade upp kvitto från Smoketower och tillsammans med Unionen så klarade jag mig. Det är det mest fantastiska, att det är lagligt. Men det känns som baby-weed. Inte tillräcklig effekt, och ibland överdriven bieffekt. Vissa rapporterar att man är efterbäng hela dagen efter.

Dumt av mig att påstå att folk tycker de är fantastiska iofs, sorry!!

Jag har läst på den del och just den biten att man blir riktigt efterbäng får mig att inte vilja testa. Kan ju som sagt va nåt om man måste lämna prover då...
Citera
2024-11-18, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Dumt av mig att påstå att folk tycker de är fantastiska iofs, sorry!!

Jag har läst på den del och just den biten att man blir riktigt efterbäng får mig att inte vilja testa. Kan ju som sagt va nåt om man måste lämna prover då...

Förstår inte den här grejen, om man röker någon av dessa notiser så syns det väl ändå på up?
Citera
2024-11-25, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Tycker du verkligen hhc och allt vad är är så fantastiskt då?? Jag har aldrig testat, jag gillar originalet och gillar inte nya saker... Framförallt inte vapes, men du kanske inte bryr dig så mycket om riskerna?

Ja, jag föredrar HHC framför vanlig röka på alla sätt och vis. Väldigt synd att den försvann.
Citera
2024-11-29, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodsxaa
Ja, jag föredrar HHC framför vanlig röka på alla sätt och vis. Väldigt synd att den försvann.
Håller med. Ett något kortare rus, mer lättsamt.
Citera
2024-12-01, 16:02
Medlem
Sublinguals avatar
Det är sjukt lätt att omvandla lagligt CBD Kristaller till THC

https://youtu.be/FM6LgheeLbA
Citera
2024-12-07, 21:44
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiGHTRYDERz
Förstår inte den här grejen, om man röker någon av dessa notiser så syns det väl ändå på up?

"Förekomsten av THC-syra i blod kan utgöra bevis för att en person vid något tillfälle har använt cannabis och därmed gjort sig skyldig till ringa narkotikabrott."

Det är inte olagligt i sig att ha THC i blodet. Kan du bevisa att du rökt någonting lagligt så kan du ju inte dömas och det är omöjligt att motbevisa. Spar kvitto eller betala med swish bara, sedan så kan du röka vad du vill utan att du kan dömas för något brott. Bästa är om du har lite på dig som kan skickas på analys.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2024-12-07 kl. 21:47.
Citera
2024-12-08, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
"Förekomsten av THC-syra i blod kan utgöra bevis för att en person vid något tillfälle har använt cannabis och därmed gjort sig skyldig till ringa narkotikabrott."

Det är inte olagligt i sig att ha THC i blodet. Kan du bevisa att du rökt någonting lagligt så kan du ju inte dömas och det är omöjligt att motbevisa. Spar kvitto eller betala med swish bara, sedan så kan du röka vad du vill utan att du kan dömas för något brott. Bästa är om du har lite på dig som kan skickas på analys.

Har försökt att förstå detta men har inte lyckats ännu, ger mig på’t igen.

Så, låt oss säga att jag har rökt någon valfri altnoid. Och jag blir stoppad och polisen börjar hålla på att man ser påverkad ut och måste pissa/lämna blod.
Så vad blir den faktiska skillnaden i att det är samma scenario MEN jag rökt vanligt weed istället för altnoid?

Samt hur ser andra myndigheter på detta? Socialtjänsten och vården t.ex

Nu talar jag om laglig altnoid där jag kan bevisa att jag tex köpt ”xxx” genom Swish på affär ”123” vid ett specifikt datum osv.

Tänker liksom att det finns thc i cbd produkter oxå, likväl som i altnoider, cannabis osv..

Tack

Mvh
Citera
2024-12-08, 18:40
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiGHTRYDERz
Har försökt att förstå detta men har inte lyckats ännu, ger mig på’t igen.

Så, låt oss säga att jag har rökt någon valfri altnoid. Och jag blir stoppad och polisen börjar hålla på att man ser påverkad ut och måste pissa/lämna blod.
Så vad blir den faktiska skillnaden i att det är samma scenario MEN jag rökt vanligt weed istället för altnoid?

Samt hur ser andra myndigheter på detta? Socialtjänsten och vården t.ex

Nu talar jag om laglig altnoid där jag kan bevisa att jag tex köpt ”xxx” genom Swish på affär ”123” vid ett specifikt datum osv.

Tänker liksom att det finns thc i cbd produkter oxå, likväl som i altnoider, cannabis osv..

Tack

Mvh

Kan du bevisa att du rökt någonting lagligt spelar det ingen roll vad dom säger. Du är misstänkt att ha rökt THC men du har ju rökt THCH som blir THC i kroppen, därför måste dom i princip haffa dig med olagligt weed på dig.
Citera
2024-12-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Kan du bevisa att du rökt någonting lagligt spelar det ingen roll vad dom säger. Du är misstänkt att ha rökt THC men du har ju rökt THCH som blir THC i kroppen, därför måste dom i princip haffa dig med olagligt weed på dig.

Precis, typ så som jag har förstått det hela också..

Vilka altnoider är fortfarande lagliga nu efter 10e och klassning?

Som är något att ha så att säga
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in