Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Fast i detta har Klyban faktiskt en poäng. De ganska generella och svepande "bokstavsdiagnoserna" har också ökat precis som diagnoserna inom autism-spektrumet.
Då är det viktigt (om man vill hävda en ökning på grund av att mamman använt läkemedel med paracetamol) att väga in dignostikfaktorn i detta. Till exempel bör man då titta på definitionerna av autism, gränsdragningen mellan "frisk" eller "sjuk", sociala faktorer och (såklart) andra omgivningsfaktorer.
Alla som minns Neurosedynskandalen lär ju inte saklöst förklara att "det här kan inte bero på det där", men för just paracetamol som smärtlindring finns det såpass mycket data att det knappast går att härleda bruk av detta till avkommans utvecklande av autistiska symptom (eller egenskaper, om man så vill).
En länk i detta:
https://www.autism.se/om-autism/fakt...vit-vanligare/
Du ser ju svaret, de brydde sig inte ens om länken, det är därför jag aldrig ödslar tid på dessa konspirationsteoretiker längre, och för att de bryr sig inte om fakta.
Och här ger du detta som jag säger, och som du ser hade jag rätt igen och att i kaninhålet får vissa fakta inte existera.
Och här faktan att testerna har ökat i omfattning rejält, det är saker de inte bryr sig om och för det är då dåligt för agendan och narrativen.
Så vad gör man nu med dessa intellektuellt handikappade, ja, som alltid, upprepa fakta tills den sitter.
Och det är så komiskt att de vägrar acceptera faktan när de fick den av dig på ett silverfat.
Men det berättar för mig också att de REDAN VET OM att det jag säger är korrekt, och att de ökade siffrorna beror på utökad diagnostik och förfinade metoder som tar diagnoser från andra diagnoser.
Men inte säger dom att det är tack vare alvedon dessa diagnoser sjunkit(Vilka dessa nu är.), för det är vad de säger sekundärt och de fattar det inte ens.(Och försöker låtsas om att de inte är så.)
Sen kan man diskutera alvedon om man inte ska minska användningen av denna, men av andra anledningar.
Själv har jag slutat med alvdon sedan årtals sedan och detta för det får mitt levervärden att skena direkt och drar snabbt till 2-3 i ALAT, och sen är den för mig en rätt värdelöst läkemedel också, det är bara en viss huvudvärk och feber den är effektiv emot för mig.
Resten känns den helt verkningslös.