2025-01-15, 21:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Alla som r emot RFK...serist.
Han vill ju bara frndra sjukvrden.

Vi etniska svenskar pverkas absolut inget av detta. Det r bara sjukhusbolagen som frlorar pengar.....eller s tjnar dom massiva pengar p RFK....

Det brukar bli s nr unika politiker tilltrder till makten. D tjnar WallStreet alltid en stor summa pengar. Medan folket tror sig ha vunnit.

Eller?
Citera
2025-01-15, 21:18
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det lter inte rimligt.
Lnken du sjlv gav vittnar om ptryckningar i flera r fr att frbjuda frgmnet, av andra aktrer.

Trump och hans gapande p sin sajt tar jag med en stor nypa salt.
Ok. Vi kan tillgna frbudet av frgmnet till Bidenadministrationen om du vill. 😉

Ska bli spnnande att se ifall den nya administrationen med RFK Jr vid HHS-rodret kommer kunna sl den bedriften! 😂
Citera
2025-01-15, 21:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Alla som r emot RFK...serist.
Han vill ju bara frndra sjukvrden.

Vi etniska svenskar pverkas absolut inget av detta. Det r bara sjukhusbolagen som frlorar pengar.....eller s tjnar dom massiva pengar p RFK....

Det brukar bli s nr unika politiker tilltrder till makten. D tjnar WallStreet alltid en stor summa pengar. Medan folket tror sig ha vunnit.

Eller?
Det r lttfrsteligt varfr vi undrar varfr robban ska ha ett jobb som detta och som konspirationsteoretiker och de attacker han gjort mot lkemedel som rddar liv och r till stor nytta fr patienten.
Och det behvs inte frbjudas sdana lkemedel fr den som inte vill ta dom, s kan de som vill rdda lina liv eller f bort symtomer de som r svra att hantera.

Detta r en diskussion om Politik USA och vad som sker dr, s givetvis r Sverige rtt ointressant i sammanhanget.(Man kan undra vad det var ett argument fr.)

Men sllan man sett en sdan hr reaktion p en som ska tilltrda p ministerpost, men den som r lite infrstdd med med robban r och skrpet han sger.
S mste jag nog sga det r direkt vntat att lkare i denna mngd skriver p denna lista.

Men vi fr se verkligheten vad den ger om han fr platsen, dock en stor besvikelse att han ger sig p ett E-nummer direkt och nr det finns s mycket strre saker att hantera och sm faktiskt hade rddat liv.(Fr detta med frbjuda detta E-nummer rddar inte ett enda liv.)
Citera
2025-01-15, 21:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det r lttfrsteligt varfr vi undrar varfr robban ska ha ett jobb som detta och som konspirationsteoretiker och de attacker han gjort mot lkemedel som rddar liv och r till stor nytta fr patienten.
Och det behvs inte frbjudas sdana lkemedel fr den som inte vill ta dom, s kan de som vill rdda lina liv eller f bort symtomer de som r svra att hantera.

Detta r en diskussion om Politik USA och vad som sker dr, s givetvis r Sverige rtt ointressant i sammanhanget.(Man kan undra vad det var ett argument fr.)

Men sllan man sett en sdan hr reaktion p en som ska tilltrda p ministerpost, men den som r lite infrstdd med med robban r och skrpet han sger.
S mste jag nog sga det r direkt vntat att lkare i denna mngd skriver p denna lista.

Men vi fr se verkligheten vad den ger om han fr platsen, dock en stor besvikelse att han ger sig p ett E-nummer direkt och nr det finns s mycket strre saker att hantera och sm faktiskt hade rddat liv.(Fr detta med frbjuda detta E-nummer rddar inte ett enda liv.)

Ge han en chans. Han kanske gr ett riktigt bra jobb igenom att dela ut pungsparkar till massa kaxiga VD-folk och frbjuda kemikalier i mat?
Citera
2025-01-15, 21:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbaZenetti
Ok. Vi kan tillgna frbudet av frgmnet till Bidenadministrationen om du vill. 😉

Ska bli spnnande att se ifall den nya administrationen med RFK Jr vid HHS-rodret kommer kunna sl den bedriften! 😂
Nej.
Jag gillar inte verdrifter heller. t andra hllet.

Lnken uppgav att tillsatsen frbjds 2023 i Kalifornien plus att en framstllning frn flertal organisationer 2022 (inkl Center for Science in the Public Interest och Environmental Working Group) ptalat kopplingar till cancer.

Men RFKjr och hans miljengagemang (vilket aldrig r fel) kan ju gra en versyn ang Musk?

Han framstlls s miljvnlig men ju mer jag stter p artiklar s har det vckt funderingar fr min del.
Citera
2025-01-15, 21:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ge han en chans. Han kanske gr ett riktigt bra jobb igenom att dela ut pungsparkar till massa kaxiga VD-folk och frbjuda kemikalier i mat?
Man br inte lta konspirationsteoretiker g nra sna hr poster verhuvudtaget.
Och om han fortstter som innan, s kommer han vara totalt vrdels.

Och det r hr jag finner riktigt roliga saker, det r att han kan inte komma med konspirationer lngre, fr gr ngot t det d.
Dock tveklst kommer han vara s sjukt vrdelst att det r ljligt och om han gr frndringar som synkroniserar med sina konspirationer.

S det r hans enda chans att han verger dessa, tror du robban kommer sluta med sina konspirationer?(Fr om hjan inte gr, s kommer det pverka hlsan fr Amerikanerna p ett dligt stt.)

Och detta E-nummer, har jag inget emot att de frbjuder alls, dock en stor besvikelse pga att det pverkar inte rddar ngra liv alls.
Citera
2025-01-15, 21:37
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Och det r hr jag finner riktigt roliga saker, det r att han kan inte komma med konspirationer lngre, fr gr ngot t det d.
Dock tveklst kommer han vara s sjukt vrdelst att det r ljligt och om han gr frndringar som synkroniserar med sina konspirationer.

S det r hans enda chans att han verger dessa, tror du robban kommer sluta med sina konspirationer?(Fr om hjan inte gr, s kommer det pverka hlsan fr Amerikanerna p ett dligt stt.)

Och detta E-nummer, har jag inget emot att de frbjuder alls, dock en stor besvikelse pga att det pverkar inte rddar ngra liv alls.

Varfr inte? De flesta idag r konspirationsteoretiker: Kommunister, HBQT folk, miljfolk osv.

Men ge han en chans bara. S farligt r det inte.
Kan vara intressant och se hur en sdan mnniska br sig t. Helt pltsligt kanske han gr ngot bra?
Citera
2025-01-15, 21:48
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:

Ok, s det var en stor besvikelse fr dig att Biden-administrationen frbjd detta E-nummer som enligt dig "inte rddar ngra liv alls"?

D fr vi hoppas att RFK Jr & Co. lyckas bttre d. 😉
Citera
2025-01-16, 06:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Varfr inte? De flesta idag r konspirationsteoretiker: Kommunister, HBQT folk, miljfolk osv.

Men ge han en chans bara. S farligt r det inte.
Kan vara intressant och se hur en sdan mnniska br sig t. Helt pltsligt kanske han gr ngot bra?
Sicket patetiskt svar och jmfra en som terger saker medvetet fel, och med andra som har ett leverne eller vet om att klimatkatastrofen nrmar sig, sexuell lggning som ingen behver ha med att gra, eller politiskt vertygelse.
Och med konspirationer och dr ljuga r syftet, inte ens du sjlv gr p detta, men nd skrev du skrpet.

robnban r en fara fr mnniskors liv om han kr sina konspirationer som grund fr sina frslag.
Citat:
Ok, s det var en stor besvikelse fr dig att Biden-administrationen frbjd detta E-nummer som enligt dig "inte rddar ngra liv alls"?

Nej, besvikelsen var med robban att han skulle ka folkhlsan och ta bort ohlsan, och sen kom med sketna E-nummer som inte rddar ngra liv.(Har du ingen lsfrmga alls?)

Dock sm jag sagt i trden LNGT innan Joe fixa detta, och att jag har precis ingenting emot att man frbjuder dom som r tveksamma och pga ingen behver dessa frger frn start.
Blir ltt patetiskt svar du ger och nr du frsker ltsas om vad besvikelsen var.

Men sknt, nu fr robban sikta in sig p ngot annat, s kanske det blir ngot bra denna gng som han pstr han ska gra.
Citera
2025-01-16, 09:34
Medlem
Ajogens avatar
Citat:

Jag tror att vldigt mnga som jobbar inom myndigheterna, som dessutom har hga positioner, drar en lttnas suck ver att Bobby blir HHS.
Det har levt under ngot form av oligarkist frtryck i decennier.
Citera
2025-01-16, 10:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Sicket patetiskt svar och jmfra en som terger saker medvetet fel, och med andra som har ett leverne eller vet om att klimatkatastrofen nrmar sig, sexuell lggning som ingen behver ha med att gra, eller politiskt vertygelse.
Och med konspirationer och dr ljuga r syftet, inte ens du sjlv gr p detta, men nd skrev du skrpet.

robnban r en fara fr mnniskors liv om han kr sina konspirationer som grund fr sina frslag.

Men ge han en chans bara. Han har 4 r p sig att gra ngot gott. Lyckas han inte, s byts han ut. Sagan slut.
Citera
2025-01-16, 15:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Men ge han en chans bara. Han har 4 r p sig att gra ngot gott. Lyckas han inte, s byts han ut. Sagan slut.
Problemet med den r att en del kan skadas av han.
Du vet vad konspirationer r och att han lever i en fantasivrld och pstr saker som inte existerar.

Men kanske blir som du sger att han bara sitter av tiden och inte fr ngot vsen lngre med sina lgner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in