Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-16, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadprez
Medans ni sitter o kallar allt ni ser för vänsterblivna så reagerar vi på skiten ni eldar på.

Det sjukaste i sammanhanget är att det inte finns någon vänster eller vänsterkritik här.

Ingen är vänster idag, vänstern är högerns hjärnspöken.

Och folk som du pratar som du gör för att du kan ingenting om politik, inte ett endaste jota.

Du tror att amerikansk retorik fungerar i en svensk kontext.

Du kan verkligen absolut ingenting om politik.

Jag har lagt ner senaste 10 åren på att läsa om politik. Dock endast svensk.. så jo, jag kan rätt mycket om svensk politik och dess historia senaste 25åren.

Politiken i usa kan jag hålla med om att jag är betydligt sämre på.
Citera
2024-11-16, 18:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Inte höga frekvenser av WiFi, utan all WiFi.
Istället för att rapa länkar med en massa blindskär som om du vore desperat eller lever i ett parallellt överhettat universum:

RFKjr har påstått följande till Rogan juni 2023:

"Wi-Fi-strålning öppnar upp din blod-hjärnbarriär, så alla dessa toxiner som finns i din kropp kan nu gå in i din hjärna."

Rogan:
"Hur öppnar Wi-Fii-strålning upp din blod-hjärnbarriär?" frågade Rogan.

RFKjr : "Nu går du bortom min expertis."

Sen har då Rogans personal hittar en artikel från 2017 av Environmental Health Trust, en ideell tankesmedja. Dess källor är övervägande mer än 10 år gamla, samt två forskare som inte är verifierade.

En studie från 2015 var på råttor som exponerats för elektromagnetisk strålning som var långt över det som skapas av Wi-Fi.

Kennedys kampanjansvarige kontaktades efteråt och hänvisade till en litteraturstudie från 2017.

Experter inom bioteknik granskade materialet och svaret var att de ägnade sig åt cherry-picking ang forskning/källor - att det var spekulativt och inte förankrat

Detta är kärnan kring RFKjr och WiFi och att han "läser forskning".
Citera
2024-11-16, 18:48
Medlem
Ballcancers avatar
en fd heroinist som hälsominister och en våldtäktsman och bedragare som president.
Nog är det bra för folket att se att vem som helst kan nå sina drömmar.
Citera
2024-11-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
en fd heroinist som hälsominister och en våldtäktsman och bedragare som president.
Nog är det bra för folket att se att vem som helst kan nå sina drömmar.

Okvädingsord. Varför?

Det måste ju finnas en politisk anledning i din kritik. Just denna trråden är ju om USAs "Hälsominister" - trådens biologer ej att förglömma....
Senast redigerad av Bismaerkt 2024-11-16 kl. 19:49.
Citera
2024-11-16, 19:24
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
denna video https://www.youtube.com/watch?v=Aw16LPVnNco förklarar varför autism och annat lavin ökat sedan 90-talet. Kan vara det som vi äter.
Det är en av flera troliga anledningar. Uppenbart är att vi måste komma till botten med detta stora och växande problem och jag ser inte någon annan än RFK som så villigt träder fram i syfte att så göra. Trumps val kan visa sig vara det bästa för hela mänskligheten.
Citera
2024-11-16, 19:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Du kommer ingenstans, oavsett om du har rätt.
Dessa människor har blivit tillsagda av media att tycka att allt Trump gör är fel, och de lyder husse blint.

Och ja, det ÄR komik. Vi har 4 år framför oss av enorma mängder med humor.
Vill du nåt du nåt iom att du vänder dig till tredje person angående mig?

Jag är fullt kapabel att följa amerikansk media som jag prenumererar på och jag är lika kapabel att inse att Trump har grav narcissism, dvs egocentrisk och plockar folk som rövslickat honom.

Ang RFKjr likt Musk var det väl mer troligt tjänster och gentjänster.
Får jag dina miljoner och stöd Musk alternativt får jag dina väljare Kennedy så erbjuder jag en hög position.

Är det förbjudet att, likt experter i USA, fundera på vad han gör på den posten.
Eller rättare sagt - vari ligger humorn?

Mängder av forskare har ifrågasatt hans kompetens relaterat till position.

Det är ju mer humor över att snöa inne på vaccin som nåt särintresse när det kommer till den posten ang läkemedel, sjukvård och sjukförsäkringen.
Citera
2024-11-16, 19:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Bättre om du länkar primärkällor, då det ser ut som att du läst en wordpress blogg.

Vad är "verifierade forskare"?

https://www.sciencedirect.com/scienc...0689931500030X
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19345073/

Denna studien ser skada på BBB vid nivåer runt mobiltelefoner.

https://www.sciencedirect.com/scienc...238?via%3Dihub

Denna studien ser problem med icke joniserande strålning med barn.

Så vad skulle vara problemet med att en studie är 10 år gammal?

Ta och länka studier och inte mer ihopklistrade tramsinlägg, eller är du såpass korkad att du inte kan finna primärkällor?
Varför i hela friden scanna halva internet och inbilla sig du ska övertyga om nåt - när du öht inte håller dig till det som JFKjr påstår?

Eller inbillar du dig att du kan mer än de som granskat hans källor och arbetar med bioteknik?
Citera
2024-11-16, 19:55
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Men nu kan iallafall USA spara stora pengar på att folket gör som RFK.jr och ätr Roadkill, både billigt och bra då det antagligen innehåller inälvsparasiter som gör att amerikanerna går ner i vikt.
Citera
2024-11-16, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Men nu kan iallafall USA spara stora pengar på att folket gör som RFK.jr och ätr Roadkill, både billigt och bra då det antagligen innehåller inälvsparasiter som gör att amerikanerna går ner i vikt.

Har Amerikanska hälsoministeriet sagt det? Damn då har man missat månget smådjur!

Det finns gott om krigsdjur man kan äta - korp, fiskmås ekorre etc
Citera
2024-11-16, 20:38
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Du kommer ingenstans, oavsett om du har rätt.
Dessa människor har blivit tillsagda av media att tycka att allt Trump gör är fel, och de lyder husse blint.

Och ja, det ÄR komik. Vi har 4 år framför oss av enorma mängder med humor.
Sanningen är väl att du och dina gelikar i den här tråden vill tro att även ni kan skylla era extrema tillkortakommanden i vårt moderna samhälle på nåt diffust, som vaccin mask i hjärnan eller " strålning", eller hur.
Och kennedy jr är den perfekta knäppgöken som talesperson för era konspirationsteorier.
Citera
2024-11-16, 20:41
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
En antivaxxer som hälsominister😅🤦‍♂️
Kommer bli riktigt underhållande...
Jorden-är-platt teoretikern har fått belöning. Från min sida är det bara skadeglädje. Få se vad för kaoz han kan åstadkomma. 🤣
Citera
2024-11-16, 22:33
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bismaerkt
Okvädingsord. Varför?

Det måste ju finnas en politisk anledning i din kritik. Just denna trråden är ju om USAs "Hälsominister" - trådens biologer ej att förglömma....

Va? Han har ju själv gått ut och berättat öppet om sitt heroinmissbruk och du har nog inte missat att Donald är dömd i domstol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in