Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-16, 16:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det där är en lista över de vacciner som barn rekommenderas ta - men rekommendationen är även i USA att de ges som kombinationsvacciner just för att minska antalet injektioner.
Här är t.ex CDCs rekommendationer och lista över kombinationsvacciner från 1999.
https://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/rr4805a1.htm

Och här är deras rekommendationer i år: https://www.cdc.gov/vaccines-children/about/combination-vaccines.html
Ser du någon skillnad mellan USAs schema och det svenska så tar vi det därifrån?

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/nationella-vaccinationsprogram/barnvaccinationsprogram/

Anser du tex att det är motiverat att rekommendera influensa och covidvaccin till alla barn?
Citera
2024-11-16, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Så här säger han själv om hur han ser på vaccin.

https://youtu.be/XAtn39EJ9tU?si=k5MWoRKKWxtXC_CK

Han vill bla repeal the "1986 vaccination act" som gör vaccin tillverkare helt utan ansvar för skador som deras vaccin skapar.
H.R.5546 - National Childhood Vaccine Injury Act of 1986

Han vill alltså att läkemedelsbolagen skall kunna stämmas i domstol om de tillverkar gift.

Och han förklarar att om ett bolag kan stämmas så är de mycket mera försiktiga med vad de släpper på marknaden. Och där kommer ju hans juridik in i bilden.

De här mega företagen skiter i USA och använder Amerikanska barn som försökskaniner, ungefär så.

JAG tycker det låter som en bra ide
Senast redigerad av Bismaerkt 2024-11-16 kl. 17:04.
Citera
2024-11-16, 17:08
Medlem
Uruzita1s avatar
Perfekt val
han var antivaxxare precis som jag

äntligen lite vettiga folkstyrda i USA. Det blir fred och bra affärer vem fan kan va emot det
Citera
2024-11-16, 17:12
Medlem
volvo 240s avatar
Mycket bra, bara ha låter bli oljan och gasen. Hans största fokus bör ligga på att få bort en massa gifter i maten. Massa saker i amerikansk mat är förbjudet i Europa..

Att han sen inte gillar vissa vaccin. Vadå då? Många andra vaccin tycker han är bra.

Joe Roga lär iaf hoppa av lycka.

Och Musk och Vivek på DOGE. Det här kan bli rktigt bra.

Kan tänka mig att de som är emot Kennedy fortfarande går runt med munskydd och har tagit sin åttonde vaccinspruta el hur många de nu är.

Jag tog två Pfizer, det ångrar jag idag. fick ändå skiten i Januari. Typ som en influensa.
Senast redigerad av volvo 240 2024-11-16 kl. 17:15.
Citera
2024-11-16, 17:12
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
RFK jr har lett organisationen Children’s Health Defense sedan år 2007. De har årliga intäkter på runt 20 miljoner USD och 18 miljoner USD i kassakistan - så varför har han inte redan gjort en sådan placebostudie om han verkligen tror på sina påståenden?

Jag gissar att det är av samma skäl som fackföreningar i sverige inte propagerar för lagstiftning om kollektivavtal - för då skulle de göra sig själva obsoleta...

Min slutsats är tvärtom Kennedy har byggt momentum för något stort. Det är nu.

Med rätt strategier och ett mobiliserat folkligt stöd efter Covid scammen kan Kennedy och Trump skapa ett historiskt skifte som omdefinierar maktbalansen mellan Big Pharma och folket. Att hålla Fauci ansvarig och reformera Big Pharma är inte bara en politisk strategi utan en kraftfull symbol för vad som kan uppnås i kampen mot korruption och missbruk av makt.

Värsta att notera: Ironiskt nog har vänstern under 70 och 80-talet arbetat emot Big Pharma, detta ger i vart fall mig hopp att insiktsfulla vänsterblivna skall byta sida i takt med att korruptionen exponeras.

Till fängelse: Fauci som finansierat labbet i Wuhan genom bulvaner och tjänat miljoner på vaccinen skall givetvis åtalas. Han är instrumental för modern tids största skandal med miljontals döda som resultat.

Rand Paul förhör Fauci i Senaten
https://youtu.be/JBqXYpO1QpE?si=lD5vZdfrYWvt-4N8
Senast redigerad av Nixter 2024-11-16 kl. 17:15.
Citera
2024-11-16, 17:13
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Underbart att läsa alla vänstervridna galningars inlägg och deras snyftande. Gråt mera era efterblivna jävlar.
Nu är det dags atr rensa träsket från alla korrupta byråkrater som sålt gift till folket för vinster inom Big Pharma. Spännande tider väntar.
Du kommer bli besviken. Träsket kommer finnas kvar. Bara med andra invånare.
Citera
2024-11-16, 17:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det är inte löjligt. Jag är dock inte din sekreterare och du har det väl i din posthistorik. Sök på autism eller prevalens, så länge sen är det inte.

Ang wifi satt han hos Rogan i år och ylade om att wifi kunde ge allt från autism, födoämnesallergier, astma, eksem osv.

“I think it degrades your mitochondria and it opens your blood-brain barrier. "

Otroligt vetenskaplig approach..
Du får länka till när han säger det istället för att påstå saker.
Citera
2024-11-16, 17:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadprez
Herregud. Han är lekman.
Bara han kan googla och läsa så är kriterierna uppfyllda för ämbetet.
Det är faktiskt vad han sagt själv.
“I don’t necessarily believe all the scientists, because I can read science myself. That’s what I do for a living. I read science critically.”

Läsvärd artikel från 2023 om RFKjr, ger en bild om hans persona när det flyter iväg..
https://www.newyorker.com/news/q-and-a/the-alternative-facts-of-robert-f-kennedy-jr

Ja just.. Han kan stämma folk också. Han har skrivit en bok och har källhänvisning (som garanterat inte kontrollerats..).

Filtret att sålla är nog inte fullt utvecklat...

Att han sen pratar i nattmössan rent medicinskt, att hans påstående förkastas av de som har medicinsk utbildning och kompetens var mindre noga.
Att professorer inom vetenskap granskat och avfärdat honom som okritisk var inte ett dugg noga.
Att det finns en stor oro bland erfaret och kompetent folk i USA får inte förmedlas.

Han förefaller ha en kultstatus bland
antivaxxare i klass vad Trump är för Maga.
Det är inte så nogaräknat där heller...
Citera
2024-11-16, 17:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bara han kan googla och läsa så är kriterierna uppfyllda för ämbetet.
Det är faktiskt vad han sagt själv.
“I don’t necessarily believe all the scientists, because I can read science myself. That’s what I do for a living. I read science critically.”

Vad upplever du som kontroversiellt med hans uttalande ( inte din felaktiga tolkning)?
Citera
2024-11-16, 17:35
Medlem
Först såg han ut som en ståtlig stark åldring med krut i. Sen hörde jag han prata och han lät som 100 år gammal, vilken jävla skillnad från bilder och när man ser han i rutan. Blir tveksam om det är så han faktiskt prata.
Citera
2024-11-16, 17:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Nej, det är radiovågor.

Så om ELF-MF orsakar skador, så är det mycket sannolikt att högre frekvenser som WiFi gör det.
Självklart är höga frekvenser av Wi-Fi skadligt men det är öht inte vad som diskuteras utifrån RFKjrs påstående.

Det är hans källor - och att det gällde bla 30 ggr så hög dos versus vad människor utsätts för och det var testat på råttor.
Citera
2024-11-16, 17:53
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Först såg han ut som en ståtlig stark åldring med krut i. Sen hörde jag han prata och han lät som 100 år gammal, vilken jävla skillnad från bilder och när man ser han i rutan. Blir tveksam om det är så han faktiskt prata.
Han har någon sjukdom som angripit stämbanden.

Men visst är det tröttsamt att lyssna för mycket på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in