Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-16, 16:07
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nämen bubbel, blev det plötsligt oneliners som vanligt?

Då kan vi knappast diskutera hans källregister utifrån boken, med det finns uttalanden på nätet som vittnar om hans inkompetens att vara källkritisk.

Då undrar jag ju givetvis varför hans bok skulle vara baserad på korrekt vetenskaplig grund.
Jag väntar fortfarande på ett enda exempel, med citat.
Citera
2024-11-16, 16:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag väntar fortfarande på ett enda exempel, med citat.
Men jag har ju för fan nämnt wifi.
Hans påstående att toxiner ränner genom blod-hjärnbarriären.

Googla själv bortom Breitbart och annat skräp du häckar på så begriper även du varför han är ifrågasatt av experter och professorer inom forskning samt hälso- och sjukvård.
Han uppfattas nämligen oseriös pga av sin inkompetens.
Citera
2024-11-16, 16:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Självklart.

FDA får ~50% av sin budget från industrin, och där man ser en tydlig svängdörr bland industrin och FDA, där de som skall reglera industrin sedan går över dit och får högavlönade jobb.

Man ser samma sak hos CDC och NIH. NIH har även patent på diverse vaccin, där byråkraterna själva sitter och skor sig på pengarna och kan få ut $150,000 per år i avkastning. Detta skapar perversa incitament.

Utöver det så har FDA tillåtit HFCS och diverse tillsatser son är förbjudna i EU då de är så ohälsosamma. Utöver det så återkommer även problem med vegetabiliska oljor med hög grad av linolsyra som påvisats vara ohälsosamma i ett flertal RCT studier som Minnesota Coronary Experiment, Rose Corn Oil Trial, Sydney Diet Heart Study m.m.
Jag vill veta hur den medicinskt oseriösa RFKjr ska kunna höja standarden relaterat till forskning (empiri) då han själv uppvisar grav inkompetens.
Citera
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Du vet att Bobby är chefsåklagare för water keepers.
Och hur är det nu han ser på vaccin? Polio åt folket?
Citera
Medlem
Citat:
Nämen bubbel, blev det plötsligt oneliners som vanligt?

Då kan vi knappast diskutera hans källregister utifrån boken, med det finns uttalanden på nätet som vittnar om hans inkompetens att vara källkritisk.

Då undrar jag ju givetvis varför hans bok skulle vara baserad på korrekt vetenskaplig grund.
Jag ska citera direkt från boken om nån vecka ifall allt går som planerat.
Citera
2024-11-16, 16:29
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Och hur är det nu han ser på vaccin? Polio åt folket?

Så här säger han själv om hur han ser på vaccin.

https://youtu.be/XAtn39EJ9tU?si=k5MWoRKKWxtXC_CK
Citera
2024-11-16, 16:32
Medlem
Citat:
Jag vill veta hur den medicinskt oseriösa RFKjr ska kunna höja standarden relaterat till forskning (empiri) då han själv uppvisar grav inkompetens.

På vilket sätt uppvisar RFK Jr. grav inkompetens gällande forskning?
Citera
2024-11-16, 16:33
Medlem
deadprezs avatar
Citat:
På vilket sätt uppvisar RFK Jr. grav inkompetens gällande forskning?

Herregud. Han är lekman.
Citera
2024-11-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadprez
Herregud. Han är lekman.

🤣

Han har stämt läkemedelsföretag i decennier, hur svårt tror du det är att lära sig att läsa studier?

Herregud. 🤣

Sefan fattar du att han har forskare och läkare på sin sida med, pajas.
Senast redigerad av GengusKhan 2024-11-16 kl. 16:39.
Citera
2024-11-16, 16:38
Medlem
Ken Drydens avatar
RFK är mentalsjuk, men har en del vettiga åsikter vad gäller kemiska tillsatser i livsmedel, diet och motion som amerikanarna borde ta till sig. Han själv är utomordentligt välbevarad rent fysiskt trots sina 70 år. Vad gäller "anti-vax" är han heller inte ute och cyklar fullständigt. Jag tänker då på den absurda cocktail av ett sjuttiotal olika vacciner som alla amerikanska barn får sig itryckt i tidig ålder. I Europa handlar det om ett tiotal.

Nu är det dock så att hälso- och sjukvård i USA är decentraliserat och ligger på delstater, städer och counties, så en HHS har inte så mycket att bestämma över om det inte bryter ut någon ny farsot (typ covid, böldpest eller spanska sjukan) som drar över hela unionen. RFKs uppgift blir annars mest att sitta och tycka om olika grejer eller formulera rekommendationer.

Den sinnessjuke RFK (ca hälften av hans hjärna åts ju nyligen upp av maskar) kan alltså inte göra så mycket skada på sin eventuella post. Däremot kan han leverera stor underhållning i rutan och (indirekt) hjälpa till med en eventuell demokratisk come-back i presidentvalet 2028.

Dock tror jag inte att vi får så pass kul. Jag tror inte att senaten kommer att släppa igenom honom.
Citera
2024-11-16, 16:40
Medlem
deadprezs avatar
Citat:
🤣

Han har stämt läkemedelsföretag i decennier, hur svårt tror du det är att lära sig att läsa studier?

Herregud. 🤣

Du menar alltså att du tycker att det finns en teoretisk möjlighet till att killen har läst något inom samma område pga rättshaveristiska omständigheter, och att det i din bok är tillräckliga meriter för att styra ett land.

Ja herregud som sagt.
Citera
2024-11-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadprez
Du menar alltså att du tycker att det finns en teoretisk möjlighet till att killen har läst något inom samma område pga rättshaveristiska omständigheter, och att det i din bok är tillräckliga meriter för att styra ett land.

Ja herregud som sagt.

Teoretisk möjlighet?

Han har garanterat läst och förstått mer studier än 99% av läkare, och han har studierna och resultaten i huvudet och kan referera till dem i sömnen.

Du vet ingenting om honom och sitter och diskuterar? Vad har du för fel i huvudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in