Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Om du tror han kommer spela a-lagsfotboll med Leipzig i år så är du dummare än jag först trodde. Blir inte förvånad om han, precis som alla andra kids som söker lyckan utomlands, harvar i en juniorserie och sedan lånas ut där han blir bänkad, för att sedan vända hem som 19 åring till allsvenskan där han får svårt att ta plats.
¯\_(ツ)_/¯
Säger inte att han hade lyckats bättre i HTFF men 23 spelare har tagits upp i Hammarbys a-lag, och det är säkert tiotalet till som spelat allsvenskan eller bättre. Jag tycker det finns fog för talanger snarare bör att söka sig till division 1 eller superettan i Sverige istället för att dra utomlands så fort en storklubb vill testa honom.
Du tror inte han kan komma tillbaka som 18 åring o få spela för HTFF elr??
Hur i helvete kan du tro att jag trodde han skulle spela i deras a lag? Dessutom är jag väl ca 44 ggr smartare än du. Kanske 45. Elr 43 så blir du gladare.
Allt handlar om att du måste försvara HTFF bara för att du får skit från andra.
Han är inte 18-19 år o dömd att misslyckas. Han kan testa att gå för att se ngt nytt och ändå spela superettan som 17-18 åring.
Det är bara det att det alltid svider så mkt i din inpackade röv så fort det inte handlar om Bajen o allt måste handla om Bajen hela tiden. Alla ser det eftersom du har ett stroboskop i pannan.
Är han inte tillräckligt bra så är han inte. Om han inte platsar i ett mittenlag i div 1 som HTFF om 1 el 2 år så hänger det fan inte på att han gick till Leipzig.
Hur många 16–17 åringar har HTFF levererat till att bli elitspelare i allsvenskan på 1 år? Han hinner nog hamna på kanalplan bland de andra i lagom ålder då.
Som sagt. Hade han varit Bajen så hade du jublat o skrutit om i 16 år framöver.