2025-03-28, 08:19
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Togs in från Dalkurd, vart inte ens ett år med ungdomskontrakt i DIF.
Haha, är det sant? Gick inte diffen ut och slog sig för bröstet och sa att den här övergången var en milstolpe för ders ungdomsverksamhet?
Citera
2025-03-28, 09:30
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Haha, är det sant? Gick inte diffen ut och slog sig för bröstet och sa att den här övergången var en milstolpe för ders ungdomsverksamhet?

Enligt Djurgården var ”ett flertal stora klubbar” med i bilden för att värva talangen. Akademichefen Joel Riddez säger följande till klubbens hemsida:

– Det har gått väldigt fort för Warren, han har varit i vår akademi under drygt ett år då han kom från Dalkurd i Uppsala. Warren har tagit steg framåt hela tiden och har en otroligt potential att bli elitspelare på sikt. Så det är en liten framgångssaga och en häftig möjlighet han får, dessutom med en överenskommelse som känns bra för alla parter, berättar Joel som även kan glädjas åt en rejäl ekonomisk skjuts i samband med övergången.
Citera
2025-03-28, 09:55
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
"Värvades" till P17 i januari förra året, fick ungdomskontrakt förra sommaren.

Noterbart är att jag inte är så säker på att han haft brottom bort om han hade lirat seniorfotboll i HTFF. Menar att det blir tydligt hur oattraktivt det är att spela pojklagsfotboll för en kille när han vet att det finns externt intresse.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-03-28 kl. 09:57.
Citera
2025-03-28, 15:53
Medlem
Pancevs avatar
Självklart hade Div 1 med htff varit mer lockande o utvecklande inte minst än att komma till RB Leipzig.

Alla idag fantastiska 23 åringar med htff bakgrund talar ju sitt tydliga språk.

hade det varit en ettårsneger i bajen då jävlar hade snubben varit värd 170 mill.
Citera
2025-03-28, 18:17
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Självklart hade Div 1 med htff varit mer lockande o utvecklande inte minst än att komma till RB Leipzig.

Alla idag fantastiska 23 åringar med htff bakgrund talar ju sitt tydliga språk.

hade det varit en ettårsneger i bajen då jävlar hade snubben varit värd 170 mill.
Om du tror han kommer spela a-lagsfotboll med Leipzig i år så är du dummare än jag först trodde. Blir inte förvånad om han, precis som alla andra kids som söker lyckan utomlands, harvar i en juniorserie och sedan lånas ut där han blir bänkad, för att sedan vända hem som 19 åring till allsvenskan där han får svårt att ta plats.

¯\_(ツ)_/¯

Säger inte att han hade lyckats bättre i HTFF men 23 spelare har tagits upp i Hammarbys a-lag, och det är säkert tiotalet till som spelat allsvenskan eller bättre. Jag tycker det finns fog för talanger snarare bör att söka sig till division 1 eller superettan i Sverige istället för att dra utomlands så fort en storklubb vill testa honom.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-03-28 kl. 18:45.
Citera
2025-03-29, 00:25
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Om du tror han kommer spela a-lagsfotboll med Leipzig i år så är du dummare än jag först trodde. Blir inte förvånad om han, precis som alla andra kids som söker lyckan utomlands, harvar i en juniorserie och sedan lånas ut där han blir bänkad, för att sedan vända hem som 19 åring till allsvenskan där han får svårt att ta plats.

¯\_(ツ)_/¯

Säger inte att han hade lyckats bättre i HTFF men 23 spelare har tagits upp i Hammarbys a-lag, och det är säkert tiotalet till som spelat allsvenskan eller bättre. Jag tycker det finns fog för talanger snarare bör att söka sig till division 1 eller superettan i Sverige istället för att dra utomlands så fort en storklubb vill testa honom.
Du tror inte han kan komma tillbaka som 18 åring o få spela för HTFF elr??

Hur i helvete kan du tro att jag trodde han skulle spela i deras a lag? Dessutom är jag väl ca 44 ggr smartare än du. Kanske 45. Elr 43 så blir du gladare.

Allt handlar om att du måste försvara HTFF bara för att du får skit från andra.

Han är inte 18-19 år o dömd att misslyckas. Han kan testa att gå för att se ngt nytt och ändå spela superettan som 17-18 åring.

Det är bara det att det alltid svider så mkt i din inpackade röv så fort det inte handlar om Bajen o allt måste handla om Bajen hela tiden. Alla ser det eftersom du har ett stroboskop i pannan.

Är han inte tillräckligt bra så är han inte. Om han inte platsar i ett mittenlag i div 1 som HTFF om 1 el 2 år så hänger det fan inte på att han gick till Leipzig.

Hur många 16–17 åringar har HTFF levererat till att bli elitspelare i allsvenskan på 1 år? Han hinner nog hamna på kanalplan bland de andra i lagom ålder då.

Som sagt. Hade han varit Bajen så hade du jublat o skrutit om i 16 år framöver.
Citera
2025-03-29, 00:30
Medlem
Pancevs avatar
HTFFare som är 19 har ju inte heller svårt att ta allsvensk startplats. Glömde bort att ni har 23 st startande 19 åringar i er lag plus 10 till 19 åringar som du pratar om som inte sitter på bänken i allsvenskan elr högre upp.

Så om han sitter på bänken som 19 åring är han ju sämre än 33 ordinarie 19 åringar från er

Så är det ju ..
Citera
2025-03-29, 05:50
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
HTFFare som är 19 har ju inte heller svårt att ta allsvensk startplats. Glömde bort att ni har 23 st startande 19 åringar i er lag plus 10 till 19 åringar som du pratar om som inte sitter på bänken i allsvenskan elr högre upp.

Så om han sitter på bänken som 19 åring är han ju sämre än 33 ordinarie 19 åringar från er

Så är det ju ..
Lugna dig med flarran nu Pancev, inget att brusa upp över. Det är vår version av Kukräven du försöker diskutera med.
Citera
2025-03-29, 07:35
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Hur i helvete kan du tro att jag trodde han skulle spela i deras a lag? Dessutom är jag väl ca 44 ggr smartare än du. Kanske 45. Elr 43 så blir du gladare.

Han är inte 18-19 år o dömd att misslyckas. Han kan testa att gå för att se ngt nytt och ändå spela superettan som 17-18 åring.

Det är bara det att det alltid svider så mkt i din inpackade röv så fort det inte handlar om Bajen o allt måste handla om Bajen hela tiden. Alla ser det eftersom du har ett stroboskop i pannan.

Är han inte tillräckligt bra så är han inte. Om han inte platsar i ett mittenlag i div 1 som HTFF om 1 el 2 år så hänger det fan inte på att han gick till Leipzig.

Hur många 16–17 åringar har HTFF levererat till att bli elitspelare i allsvenskan på 1 år? Han hinner nog hamna på kanalplan bland de andra i lagom ålder då.

om man ser det som att han investerar 3 år i sin egen utbildning på en av Europas bästa akademi - utbildning HAN inte får i Sverige - är frågan om a-lag eller inte så spännande? Givetvis är det ju en dröm och grymt om han får till a-laget men om man istället ser det som att han optimerat sin fotbollsutbildning är han vid 19 eventuellt redo att gå rakt in i a-laget i ett allsvenskt topplag. Om man vet med sig att man klarar av att bo själv, utvecklas i en tuffare miljö så är det ju ett väldigt bra val att gå till en storklubb. Väldigt få når A-laget men man ska se det utifrån perspektivet fotbollsutbildning och den är så klart bättre än i Sverige.
Citera
2025-03-29, 07:59
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:

Full va? Tror du läste in lite för mycket felaktigheter i mitt inlägg. Prova att läsa det igen och sedan reflektera över ditt svar…

Det är inte en särskilt kontroversiell åsikt att tycka att spelare har för bråttom ut på kontinenten i unga åldrar.

Mvh Söders kukhyena.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-03-29 kl. 08:56.
Citera
2025-03-29, 10:11
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Lugna dig med flarran nu Pancev, inget att brusa upp över. Det är vår version av Kukräven du försöker diskutera med.
Haha. Vad nykter igår faktiskt. Tro det eller ej.

Men du har rätt. Onödigt trots allt.
Citera
2025-03-29, 10:12
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Full va? Tror du läste in lite för mycket felaktigheter i mitt inlägg. Prova att läsa det igen och sedan reflektera över ditt svar…

Det är inte en särskilt kontroversiell åsikt att tycka att spelare har för bråttom ut på kontinenten i unga åldrar.

Mvh Söders kukhyena.
Premiär idag. 5 ligor i stan. Knappast full dagen före. 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in