2025-03-29, 10:14
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
om man ser det som att han investerar 3 år i sin egen utbildning på en av Europas bästa akademi - utbildning HAN inte får i Sverige - är frågan om a-lag eller inte så spännande? Givetvis är det ju en dröm och grymt om han får till a-laget men om man istället ser det som att han optimerat sin fotbollsutbildning är han vid 19 eventuellt redo att gå rakt in i a-laget i ett allsvenskt topplag. Om man vet med sig att man klarar av att bo själv, utvecklas i en tuffare miljö så är det ju ett väldigt bra val att gå till en storklubb. Väldigt få når A-laget men man ska se det utifrån perspektivet fotbollsutbildning och den är så klart bättre än i Sverige.
Ja jag tycker ju det. Vem vill inte ta chansen? Bundesligamiljön tror jag är svårslagen även på akademinivå.
Citera
2025-03-29, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Haha, är det sant? Gick inte diffen ut och slog sig för bröstet och sa att den här övergången var en milstolpe för ders ungdomsverksamhet?

Han är en Uppsala-kille. När Dalkurd började krackelera spreds deras handplockade talanger med vinden.

Våran motsvarande mittbackstalang, Josiah Egbedi och också 09a, verkar kanske också vara på väg utomlands till Juve. Snart behöver talanger inte ens upp i P17 för att säljas. Hans brorsa sålde vi i samma ålder förra året till Århus.
Citera
2025-03-29, 17:58
Medlem
MrSkargards avatar
Kristoffer Olsson har brutit med Midtjylland och ska nu träna med Peking.
Citera
2025-03-30, 07:02
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Ja jag tycker ju det. Vem vill inte ta chansen? Bundesligamiljön tror jag är svårslagen även på akademinivå.
Precis så. Om man istället väljer att se det som att man investerat i den bästa av utbildningar och om man kommer ut därifrån vid 19 års ålder med livserfarenhet, fotbollsutveckling som man inte kunnat få i Sverige och vid 19 års ålder är redo för ett A-lag exempelvis - vad är felet? Alla klarar inte av akademimiljön. De som gör det kommer ut starkare
Citera
2025-03-30, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
"Värvades" till P17 i januari förra året, fick ungdomskontrakt förra sommaren.

Noterbart är att jag inte är så säker på att han haft brottom bort om han hade lirat seniorfotboll i HTFF. Menar att det blir tydligt hur oattraktivt det är att spela pojklagsfotboll för en kille när han vet att det finns externt intresse.

Inte särskilt noterbart att en enögd bajare vurmar för HTFF

Svårt att se en kille som denne nobba en Bundesligaakademi för möjligt spel i Div 1
Citera
2025-03-30, 14:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRedrum

Svårt att se en kille som denne nobba en Bundesligaakademi för möjligt spel i Div 1
Ska man rida ut till försvar för vraken i tråden får man ändå säga att QuantumQuill är väldigt unik även som RoddBull anhängare. Quill måste väl ändå vara den moderna fotbollens främsta förespråkare på detta forumet tillsammans med Nazi-Bagge.

Angående Bundesligaakademierna tycker jag det är ganska mycket hit and miss idag på deras utfall. Inte många svenska spelare som faktiskt lyckats gå hela vägen genom en tysk akademi, om ens någon. Jag hade nog helt uppriktigt hellre stannat i Sverige än att glömmas bort i någon tysk akademi. Så här på rak arm har både Isak och Rashidi gått dåligt i Dortmund. Lewicki tillhörde väl Bayern München en gång i tiden? Timossi Andersson likaså. Gick väl inte bra för någon av dom två i Tyskland heller.

Det är väl bara Perez Vinlöf som faktiskt fått spela A-matcher i Tyskland? Men där är väl utfallet fortfarande tveksamt.
Senast redigerad av Teu 2025-03-30 kl. 14:57.
Citera
2025-03-30, 14:54
Medlem
buisnismannens avatar
Enligt Aftonbladet är budet från E Frankfurt på Love Arrhov på över 50 miljoner kronor, samtidigt som BP kan få ytterligare 30 miljoner kronor i intäkter via olika bonusar.

BP fortsätter få in pengar.
Citera
2025-03-30, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ska man rida ut till försvar för vraken i tråden får man ändå säga att QuantumQuill är väldigt unik även som RoddBull anhängare. Quill måste väl ändå vara den moderna fotbollens främsta förespråkare på detta forumet tillsammans med Nazi-Bagge.

Angående Bundesligaakademierna tycker jag det är ganska mycket hit and miss idag på deras utfall. Inte många svenska spelare som faktiskt lyckats gå hela vägen genom en tysk akademi, om ens någon. Jag hade nog helt uppriktigt hellre stannat i Sverige än att glömmas bort i någon tysk akademi. Så här på rak arm har både Isak och Rashidi gått dåligt i Dortmund. Lewicki tillhörde väl Bayern München en gång i tiden? Timossi Andersson likaså. Gick väl inte bra för någon av dom två i Tyskland heller.

Det är väl bara Perez Vinlöf som faktiskt fått spela A-matcher i Tyskland? Men där är väl utfallet fortfarande tveksamt.

Ja visst kan man diskutera valet och jag är verkligen inte odelat positiv i fråga om att så unga spelare flyttar utomlands. Reagerade nog mest på det skitnödiga Noterbart är att jag osv i kombination med att denne QuantumQuill tycks vara en särskilt svag karaktär som i samtliga frågor sas vänder kappan efter bajen.
Citera
2025-03-30, 18:02
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRedrum

Oskar Krusnell, Jardell Kanga, Kazper Karlsson, Filston Mawana med flera hälsar.
Jag kvarstår nog vid att tycka ungdommar ofta har för bråttom ut på kontinenten. Alla behöver inte tycka lika. Tack ändå.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-03-30 kl. 18:05.
Citera
2025-03-30, 20:54
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Tror Faraj är väldigt underskattad och kan bli en av årets stora överaskningar. Inte helt olik Erabi som spelartyp (stor/stark/teknisk(?) och avig i sitt spel), men behöver bara få ut det.

Citat:
Var ju inne på det för några veckor sedan, jag tror Faraj är underskattad och det vore ett misstag att sälja honom om ni inte får tillräckligt mycket pengar att köpa en spelare som "garanterar" (missförstå mig rätt) bättre utdelning och att det också blir lite $ över.

Stora, starka anfallare som dessutom har hyfsad teknik växer det inte på träd. Vi har Erabi och jag är otroligt nöjd med den förlängningen.

Jag var ändå rätt ute kring Faraj för ett år sedan. Han behövde bara en tränare som trodde på honom.

Citat:
Talade mig varm om Faraj redan inför förra säsongen baserat på att han hade sett väldigt bra ut i de U21 landslagsmatcher jag följde. Kanske får han ut det bättre i Degerfors om han bara får förtroendet (och håller sig skadefri). Väldigt hög höjd på honom iaf.
Citera
2025-03-30, 23:11
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Jag var ändå rätt ute kring Faraj för ett år sedan. Han behövde bara en tränare som trodde på honom.
Herregud. Posta nu alla förutsägelser som inte gått in också..

Fem mål i första omgången gör ingen säsong. Står du fast vid ditt uttalande om Faraj har sju mål när säsongen är slutspelad?
Citera
2025-03-31, 07:40
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Fem mål i första omgången gör ingen säsong. Står du fast vid ditt uttalande om Faraj har sju mål när säsongen är slutspelad?
Nej, vore konstigt att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in