Citat:
Ursprungligen postat av
Ezkimon
Ja jag jobbar och har aldrig varit utan jobb. Nej jag tränar inte, tappade motivationen.
Pålitlig. Stabil. Snäll.
Nej jag snackar inte med dom ofta längre. Folk har gått vidare i livet med barn och partner. Jag står kvar. Och ja dom vet om min problematik. Har väl en gemensam kompis som har samma problem men vi syns inte så ofta längre.
Nej jag skulle aldrig säga att jag planerar att ta mitt liv till någon annan. Och ja jag äter sömntabletter för att jag mår så dåligt att jag knappt sover längre. Tidigare åt jag antidepressiva i några år och då dog sexlusten och jag tänkte in på något av detta under några år.
Jag har varit singel ett par gånger i livet och hade ibland tankar på att jag aldrig skulle hitta någon igen.
För mig var alltid lösningen att börja med mig själv.
Nu när jag varit gift i över ett decennium så kan jag konstatera att även om jag aldrig ångrat mitt äktenskap (inne på mitt andra) så kan jag konstatera att inget förhållande löser de problem man har med sig själv.
Visst är det enklare när man är två men tar man inte itu med sig själv så är risken stor att ens problem kraschar förhållandet.
Så vad var viktigt för mig?
Att hitta något som var viktigt för mig och gav mig mening.
Att hitta vad som gav mig glädje.
Att hela tiden kämpa för att uppnå det som gav mig mening.
Låter säkert luddigt men vad det innebar var att jag hela tiden hade ett driv i mitt eget liv.
Att jag uppnådde saker som jag kunde vara stolt över.
När jag hittade vad som gjorde mig tillfreds så gav det mig ett inre lugn och en trygghet som började synas utåt.
Min erfarenhet av kvinnor är att de som regel gillar män med självförtroende, med intellekt, som är duktiga på något(kan faktiskt vara nästan vad som helst) och män med humor.
Allt det där är mycket lättare att utstråla om man är stolt över något man gjort eller gör.
De gillar män med driv och ambition.
Utseende är inte oviktigt men det går att komma runt på en massa sätt, men gör det bästa av vad du har, kläder, stil, träning mm. Hitta vad som funkar för dig och som du gillar.
Sedan behöver man nog tänka igenom vad man letar efter, själv skulle jag aldrig palla med en 23 årig bimbo som älskar att dansa, men jag skulle inte heller kunna tända på någon överviktig emo.
Kvinnor snappar upp om man inte genuint tycker om dem.