2024-11-09, 19:46
Medlem
rejvgudruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezkimon
Jag har vetat om detta sedan jag var 20. Jag har redan vidareutbildat mig, flyttat till en väldigt fin lägenhet. Vikten är jag nöjd med, bör snarare gå upp i vikt i så fall.
OK, du har nice lägenhet. Du jobbar inom IT och drar in hyfsat med cash. Du är inte ful. Känns som du borde vara kapabel att åtminståne hitta någon singlemamma som letar efter stabilitet. Vad är problemet dårå? Känns som du undanhåller något.
Citera
2024-11-09, 19:52
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
1. En stor nackdel har varit mitt utseende igenom livet. De flesta män är längre än mig och de ser också bättre ut.
2. Försökt att träffa en massa människor. Volontärarbetat, aldrig tackat nej till aktivitet, rest och försökt med nätdejting.
3. Där tror jag att vi går tillbaka till svar #1. Det finns många män som är mer attraktiva än mig.

Ditt utseende är sannolikt mer till nackdel för dina egna tankar än vad det är för dina möjligheter att fånga en kvinna. Du har det utseende du har och om du jobbar på det i riktning mot vad som attraherar kvinnor så kommer även du att attrahera en å annan här å där.

Det är bra att du har ett aktivt liv. Fortsätt med det. Du bör inte välja aktiviteter för att du ska träffa en kvinna. Se det som att du träffar nya människor.

Men jag tycker att du ska göra något så enkelt och dumt som att gå till en livs-coach. Många kommer slå sig för pannan och säga att det är idiotiskt. Men en å annan kan ha rätt saker att säga som passar just dig och får dig på nya tankar. Nu när du ändå sitter så till att du planerar att avsluta ditt liv om vissa saker inte uppfylls, så varför inte.

Försök hitta någon som verkar ha en skön still och kolla vad han har för egna erfarenheter. Se gärna till att han också har något diplom som visar att han har något professionellt hum om vad han snackar om. Men du vill gärna ha någon som kan vara livs-coach för att han har egna erfarenheter av livet. Träffat många, rest mycket och är framgångsrik. Han ska kunna hjälpa dig med kost, träning, kläder, att hitta din stil, att tala, att umgås, att attrahera.
Citera
2024-11-09, 19:56
Citat:
Jag mår så sjukt dåligt över att inte ha fått någon beröring en jäkla massa år. Man hörde att en del tyckte det var jobbigt under pandemin men jag har varit utan betydligt längre än så. Aldrig haft någon flickvän och det är typ omöjligt att hitta någon. Att vara utan sex är något jag har lärt mig leva med men denna brist på beröring och intimitet är något som gör att jag mår psykiskt dåligt.

Att gå på massage och sådant hjälper inte. Jag skulle vilja hyra en kramtjej typ, på riktigt alltså en tjej man bara kan ligga i soffan och hålla om. När jag fyllde 30 så bestämde jag mig för att jag skulle ta livet av mig vid 40 om det inte hade blivit någon skillnad och nu är jag snart där. Jag har aldrig brutit ett löfte i mitt liv men egentligen vill jag ju något annat.

Jag orkar inte det här längre.

Nu har jag själv haft turen att födas med bra genetik, men finns bra mycket bättre alternativ än självmord, TS.

Börja gymma tillsammans med KBT. Det vill säga, börja tjöta med tjejer på krogen.
Citera
2024-11-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskotten
  1. Hur klär du dig?
  2. Försöker du göra något åt ditt yttre (t.ex. fin frilla)?
  3. Hur bor du (t.ex. villa, lght, slummen, fint område)?
  4. Hur ser det ut hemma. skitigt? städat? (länka gärna bild på liknande)?
  5. Har du jobb?
  6. Har du körkort?
  7. Har du kompisar?
1. Oftast jeans och skjorta.
2. Jag klipper mig relativt regelbundet, för så fort håret börjar bli långt ser jag förjävlig ut.
3. Bostadsrätt relativt centralt i Stockholm. Fint område.
4. Lägenheten är lite rörig sista tiden, det är aldrig någon som besöker mig iallafall.
5. Ja. Jag har inte varit arbetslös en dag sedan jag var 19.
6. Ja och bil.
7. Typ inte längre. Men jag har kontakt med några få men vi ses knappt längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Är du klumpig och feg? Har du bra bollsinne och står upp för dig själv när du har rätt utan att bli skogstokig eller röd i ansiktet? Kan du hantera en konversation på mottagarens villkor, mer generellt? Är du duktig på något (vad som helst)? Hur ser en normal kväll ut när du går ut med en polare och han och du går fram till ett par tjejer ni tycker verkar intressanta?
Klumpig är jag inte, men ja lite feg. Jag är lugn som en ... ja jag vet inte vad. Jag är lugn. Jag är lite dålig på att bara gå fram och prata med tjejer sådär särskilt senaste åren när mitt självförtroende sjunkit till botten.

Citat:
Ursprungligen postat av rejvgudrun
OK, du har nice lägenhet. Du jobbar inom IT och drar in hyfsat med cash. Du är inte ful. Känns som du borde vara kapabel att åtminståne hitta någon singlemamma som letar efter stabilitet. Vad är problemet dårå? Känns som du undanhåller något.
Ful eller inte, det finns många män som är mer attraktiva än mig. Problemet är att tjejer inte gillar mig. Jag har försökt tänka ut varför och det kan nog bero på en massa saker. Jag har fått för mig att jag har ful röst så det kanske är det som förstör.

Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Det vill säga, börja tjöta med tjejer på krogen.
Har ingen att gå ut med längre. Då jag gjorde det la tjejerna benen på ryggen när jag började prata med dom.
Citera
2024-11-09, 20:22
Medlem
Flickvän måste du förtjäna. Några snabba frågor för att få dig på rätt spår.

Jobbar du?
Tränar du?
Vad erbjuder du en blivande flickvän?

Glöm inte att det också är en människa som förväntar sig något positivt i gengäld hos sin partner.
Citera
2024-11-09, 20:36
Medlem
Bajskottens avatar
Citat:
1. Oftast jeans och skjorta.
2. Jag klipper mig relativt regelbundet, för så fort håret börjar bli långt ser jag förjävlig ut.
3. Bostadsrätt relativt centralt i Stockholm. Fint område.
4. Lägenheten är lite rörig sista tiden, det är aldrig någon som besöker mig iallafall.
5. Ja. Jag har inte varit arbetslös en dag sedan jag var 19.
6. Ja och bil.
7. Typ inte längre. Men jag har kontakt med några få men vi ses knappt längre.

Det jag tänkte var om du hade saker du kunde börja ändra i livet, inte bara dig själv. För att bygga självförtroende.

Det är svårt att komma med konkreta tips.

Men kompisarna, snackar du med dom online ofta?
Vet dom om din problematik?
Delar någon av dom det med dig (alltså lider av samma)?
Vet om om att du tänkt ta livet av dig?

Jo! Har du några mediciner du käkar för mående/diagnos?
Citera
2024-11-09, 20:43
Citat:
Jag mår så sjukt dåligt över att inte ha fått någon beröring en jäkla massa år. Man hörde att en del tyckte det var jobbigt under pandemin men jag har varit utan betydligt längre än så. Aldrig haft någon flickvän och det är typ omöjligt att hitta någon. Att vara utan sex är något jag har lärt mig leva med men denna brist på beröring och intimitet är något som gör att jag mår psykiskt dåligt.

Att gå på massage och sådant hjälper inte. Jag skulle vilja hyra en kramtjej typ, på riktigt alltså en tjej man bara kan ligga i soffan och hålla om. När jag fyllde 30 så bestämde jag mig för att jag skulle ta livet av mig vid 40 om det inte hade blivit någon skillnad och nu är jag snart där. Jag har aldrig brutit ett löfte i mitt liv men egentligen vill jag ju något annat.

Troligtvis har du tillbringat stora delar av ditt liv på att jobba istället och bör således ha en del pengar undanstoppade gör sig och lille vännen i brallorna en tjänst och åk utomlands hyr en hora över natten i ditt hotellrum mys och gör vad fan du vill med henne. Så kommer du inse att en kvinna är inte värd mödan du grubblar på. börja fokusera istället många framgångsrika män är singlar av just den anledningen.
Citera
2024-11-09, 21:01
Medlem
KoyaanisQatsiis avatar
Citat:
Jag påminner lite om David Boati när han var runt 30 faktiskt.

Ingen lätt hand du blivit given..
Citera
2024-11-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutnik
Jobbar du?
Tränar du?
Vad erbjuder du en blivande flickvän?
Ja jag jobbar och har aldrig varit utan jobb. Nej jag tränar inte, tappade motivationen.

Pålitlig. Stabil. Snäll.

Citat:
Ursprungligen postat av Bajskotten
Det jag tänkte var om du hade saker du kunde börja ändra i livet, inte bara dig själv. För att bygga självförtroende.

Det är svårt att komma med konkreta tips.

Men kompisarna, snackar du med dom online ofta?
Vet dom om din problematik?
Delar någon av dom det med dig (alltså lider av samma)?
Vet om om att du tänkt ta livet av dig?

Jo! Har du några mediciner du käkar för mående/diagnos?
Nej jag snackar inte med dom ofta längre. Folk har gått vidare i livet med barn och partner. Jag står kvar. Och ja dom vet om min problematik. Har väl en gemensam kompis som har samma problem men vi syns inte så ofta längre.

Nej jag skulle aldrig säga att jag planerar att ta mitt liv till någon annan. Och ja jag äter sömntabletter för att jag mår så dåligt att jag knappt sover längre. Tidigare åt jag antidepressiva i några år och då dog sexlusten och jag tänkte in på något av detta under några år.
Citera
2024-11-09, 21:08
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:

har du testat sänka dina standards?
Citera
2024-11-09, 21:10
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Jag påminner lite om David Boati när han var runt 30 faktiskt.

Jag bor i Stockholm och jobbar med IT kortfattat. Mestadels män men lite kvinnor.
Han var ju inte motbjudande på något sätt! Ser helt normal ut. Ingen skönhet, ingen fulhet. Det är absolut inte ditt yttre som är problemet, du ser ut som folk gör mest. Jobbar med det som folk gör mest, gör sånt som folk gör mest.

Är det en flickvän du är ute efter eller bara typ krama nån jättelänge?
Citera
2024-11-09, 21:11
Medlem
Citat:
Jag påminner lite om David Boati när han var runt 30 faktiskt
Han är ju INTE ful. Lågt självförtroende bara.
Citat:
Jag bor i Stockholm och jobbar med IT kortfattat. Mestadels män men lite kvinnor.
Jag har vetat om detta sedan jag var 20. Jag har redan vidareutbildat mig, flyttat till en väldigt fin lägenhet. Vikten är jag nöjd med, bör snarare gå upp i vikt i så fall.
Du är ju ÖVERLÄGSEN många män...
Du behöver bara hitta ställen där rätt sorts kvinnor hittar dig.
Vet inte vad du har för smak, men det finns lite överviktiga kvinnor, starka, som vill ta hand om dig, så din blyghet kan t o m vara en fördel...
Citat:
Det svarade jag på inlägget tidigare. Förövrigt varje gång jag visar intresse för mer än vänskap för någon tjej lägger dom benen på ryggen. Alltså på riktigt.
Jag skulle tro att du skickar ut desperatsignaler. Sådana skrämmer bort de flesta.
Mycket bättre blyg och låta kvinnan ta initiativet, men du behöver vara på ställen där de kan se dig och där den sortens kvinnor finns.
Som t ex tryckardansställen. Det finns säkert även passande datingsidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in