2006-09-02, 19:33
Medlem
FyFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islameurope
Bara gud kan avgöra vem som är muslim.

Men enligt den vise ibnhazm så är det somalier som avgör vem som är muslim.
Citat:
Hon är som jag nämnde tidigare inte är muslim, detta är vad somalierna säger, de vet bättre än mig och dig.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=4920578&postcount=395
Citera
2006-09-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Menar du att detta skulle vara svaret på frågan: Om en renlärig muslim verkligen anser att:

otrogna kvinnor och homosexuella män begått så allvarliga brott att de inte bara måste dömas till döden, utan också bör avlivas på grymmast möjliga sätt (inga stenar så stora att de blir direkt dödande men inte heller så små att de bara medför lättare skador).

???????????

Fragan ar kanske huruvida du ar 'nojd' med mitt svar eller inte? Och da kan man upprepa sig lite, kanske svaret andrar sig vartefter? En del kanske bojer sig for vinden, vander kappan efter vinden och allt vad det heter, men mina svar brukar inte fara som agnar fran vetet.
Svarar inte for 'muslimer' i gemen, utan endast for mig.
Eftersom Allah SWT beordrat detta som straff for specifikt brott, sa litar jag till att Han vet battre an mig varfor Han utdomt det straffet. Om jag skulle pasta att jag vet battre an Han, da vore jag ute pa djupt vatten.

Som jag redan skrev, jag anser ju ocksa att man har en valmojlighet. NAR man vet straffet sa kan man avsta fran att bega brottet. Och inte forsoka bade ata kakan och ha den kvar samtidigt.
Citera
2006-09-02, 19:43
Medlem
Drapåtrissors avatar
Varför svarar du bara på frågor du tycker är ofarliga? Upprepar min fråga. Har lilla Muhammed som föds i valfritt muslimskt land egentligen ett eget val när det gäller religion?
Citera
2006-09-02, 19:43
Medlem
Darwins avatar
Ja, jag säger då det, muhammedanerna är ett lustigt folk. Först gnäller de över islamofobi och så vidare, och sedan säger de helt ogenerat att de tycker att äktenskapsbrott ska bestraffas med döden...

Det är just sådanna totalitära och ondskefulla åsikter som gör att hederligt folk avskyr islam; livet är heligt och att döda en annan människa är det värsta man kan göra, detta till trots vill muslimerna utdömma dödstraff till höger och vänster för rena petiteser.

Jag tycker heller inte att man kan rättfärdiga sådan omoral med att "gud har sagt så", gud har inte alls sagt så, utan det står i en psykodelisk sagobok som Mohammed och hans vänner drömt ihop under hashrus. Aztekerna trodde också att deras gudar sa åt dem att flå folk levande, och "Son of Sam" trodde att hans grannes hund sa åt honom att döda folk, men det rättfärdigar inte grymma och ondskefulla handlingar.

Dessutom, om nu gud verkligen tycker att man ska döda folk som har sex utanför äktenskapet så borde han ha motiverat sig bättre, med tanke på det massiva motstånd som hederligt folk har mot att döda andra människor.
Citera
2006-09-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFan
Kan det även "missförstås" att bevisfodran är tyngre för kvinnan, eller vittneskraven?
Om kvinnan blivit våldtagen och sedermera gravid, blir straffet värre för henne eller våldtäktsmannen?

Forstar att Islam avataren inspirerat dig. Du har NASTAN klam pa det hela...
Bevisningen ar lika for man och kvinna. Fyra vittnen, den som begar brottet ska vara muslim och vuxen och vid sina sinnens fulla bruk tex.
Var i Shari'ah har du last att valdtakt overhuvudtaget klassas som ett brott och ska bestraffas?
Citera
2006-09-02, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
En jävla hycklare är vad du är. Vad har lilla Muhammed som föds i t.ex Iran för möjlighet att själv kunna välja sin religion?

Iran ar tyvarr inget bra exempel overhuvudtaget att ta upp. Men med tanke pa hur manga just iranier som lamnar Iran, sa lar val aven han kunna valja sin religion och boplats elsewhere? Eller vad tror du? Vad jag vet sa ar man inte inlast i Iran, da skulle ju ingen kunna lamna landet.
Citera
2006-09-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Varför blir det bara ännu värre när muhamedanerna försöker rättfärdiga sin tro?

Det där ska förresten bli min nya signatur! Tack för att du tydliggör kåranens tolleranta budskap!

Varre, ja det beror val pa den som 'tolkar' orden och vilka fordomar och uppfattningar man har overlag. Sa tror jag i alla fall.

Varsagod, anvand vad du vill, bara du inte skriver Koranen pa det satt du skrivit, for sa skriver inte jag det och knappast nagon annan muslim heller.
Citera
2006-09-02, 20:04
Medlem
Islameurope

Wa alaikum assalam

Nej det ar inte alltid latt att diskutera med de som ar okunniga om Islam/som ar radda for Islam/som foljer med strommen/som tycker som alla andra gor/som blint tror pa media osv. Men det basta vi kan gora ar att visa sabr och svara sa langt som var kunskap racker.

Manga personangrepp finns i denna trad (liksom i en del tidigare tradar) och de ar bast att helt forsoka ignorera dessa. (Inte det lattaste medhalles, men vi far forsoka). DE tillfor ju knappast diskussionen nagot positivt, och den som star for sana dumheter och inte far 'svar pa tal' sen, far sen sta dar med skammens ord i sitt inlagg...for alla att lasa...

Nej visst, hedersmord brukar mycket slarvigt 'hanvisas' som tillhorande Islam i nagon form. Och visst muslimer begar hedersmord, aven andra grupperingar gor det. Aven en svensk drucken man som mister sant och vett och far for sig att hans kvinna gjort nagot hon inte gjort, kan aven han gora detsamma. Sa det ar viktigt att se pa denna handling for vad den AR, och inte vad man onskar att den vore.

Ja generaliseringar ar latta att ta till, men svara att sen 'leva upp till'. Blir mest ett begrepp att ta till i diskussionens hetta, for att man kanske saknar sakliga argument.
Citera
2006-09-02, 20:04
Bannlyst
Varför ska muslimer förlita sig till gud om man sagt något fel eller gjort något fel?

Ska en muslim inte själv ta ansvar för vad man säger/gör?
Citera
2006-09-02, 20:06
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Iran ar tyvarr inget bra exempel overhuvudtaget att ta upp. Men med tanke pa hur manga just iranier som lamnar Iran, sa lar val aven han kunna valja sin religion och boplats elsewhere? Eller vad tror du? Vad jag vet sa ar man inte inlast i Iran, da skulle ju ingen kunna lamna landet.
Natiurligtvis viftar du bort sakfrågor i sann muslimsk anda.
Citera
2006-09-02, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFan
Eftersom det enligt ni islamister inte finns något land i hela världen som fullt ut praktiserar, det för er eftersträvansvärda sharia. Varför då använda denna tydliga utopi som ett sorts försvar för allehanda övergrepp som sker i muslimskdominerade länder?

- nä dom e inte riktiga muslimer, för dom använder inte sharialagarna fullt ut.

Kommunism fungerar inte heller mer än på papperet. Uppenbarligen är det lika illa ställt med islam.

'Ni islamister'? Kanske du kan reda ut vad det begreppet innebar forst och framst. Sen kan vi ga vidare med sjalva sakfragan. Utifran MIN synvinkel, om det ar det vad du vill?
Citera
2006-09-02, 20:07
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Varre, ja det beror val pa den som 'tolkar' orden och vilka fordomar och uppfattningar man har overlag. Sa tror jag i alla fall.

Varsagod, anvand vad du vill, bara du inte skriver Koranen pa det satt du skrivit, for sa skriver inte jag det och knappast nagon annan muslim heller.

Eeeeh... personligen tycker jag att utsagan "äktenskapsbrytande kvinnor och män ska dödas" är ganska glasklar, har du måhända ett förslag på vilka olika sätt man kan tolka den?

Om du menar att jag kopierat din utsago till min signatur så är det ordagrant som du skrivit, om du inte vill ta ansvar för vad du själv skriver så är det inte mitt problem.

No offence "nutid" men du har tamejfan sämre moral än en medelgod nazist! Nazisterna försökte i alla fall att motivera sina grymheter och sin totalitära diktatur med (som tur är helt felaktigt) raslära och utflippade utsagor om naturens ordning. Du däremot motiverar de grymheter du ställer dig bakom med att "gud har sagt så", hur jävla moraliskt är det att följa en ond gud? Och med den moralen kan man rättfärdiga vilka ohyggliga grymheter som helst utan något som helst personligt ansvar.

Som sagt, vad gör din "gud har sagt så" moral bättre än korsfararnas eller aztekernas "gud har sagt så" moral?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in