Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Menar du att detta skulle vara svaret på frågan: Om en renlärig muslim verkligen anser att:
otrogna kvinnor och homosexuella män begått så allvarliga brott att de inte bara måste dömas till döden, utan också bör avlivas på grymmast möjliga sätt (inga stenar så stora att de blir direkt dödande men inte heller så små att de bara medför lättare skador).
???????????
Fragan ar kanske huruvida du ar 'nojd' med mitt svar eller inte? Och da kan man upprepa sig lite, kanske svaret andrar sig vartefter? En del kanske bojer sig for vinden, vander kappan efter vinden och allt vad det heter, men mina svar brukar inte fara som agnar fran vetet.
Svarar inte for 'muslimer' i gemen, utan endast for mig.
Eftersom Allah SWT beordrat detta som straff for specifikt brott, sa litar jag till att Han vet battre an mig varfor Han utdomt det straffet. Om jag skulle pasta att jag vet battre an Han, da vore jag ute pa djupt vatten.
Som jag redan skrev, jag anser ju ocksa att man har en valmojlighet. NAR man vet straffet sa kan man avsta fran att bega brottet. Och inte forsoka bade ata kakan och ha den kvar samtidigt.