Odes
Citat:
Varför säger muslimer att dom inte är en homogen grupp vid terroristdåd pga en minoritet? För att sedan skylla på hetsjakt och islamfobi när man ska göra något åt mionoriteten som missbrukar islam?
Det ar ju en generalisering du framfor. Jag svarar for MIG inte for 'dom' eftersom vi talar utanfor Islams sfar. Jag tycker inte jag ska ta pa mig terroristdad nar det inte ar nagot som Islam foresprakar och darmed inget jag stoder...det ar logik for mig. Islamofobi riktas till DEN som uttalar det, tex har pa FB. Manga av dessa talar och generellt for personer overlag, sa da far man ocksa rakna med att det svaras lite generellt och diffust ocksa.
Citat:
Det finns de muslimer som kritiserar tillbaks mot judar minst lika bra. Då smutskastar muslimer inte judar?
Finns det sakert. Som sagt muslimer ar inte en homogen grupp. Dock ar det bra att ge svar pa tal tycker jag. Jag smutskastar inte judar, varfor skulle jag gora det? Finns inget i Islams laror som uppmanar mig till att smutskasta varken judar eller andra. Daremot ar det bra att fa veta vad som skett i historien och vilka misstag man som muslim kan undvika.
Citat:
Du säger koranen inte smutskastar andra religioner?
Stammer.
Citat:
Och när Islam handlar om tolkning så är det upp till var och en hur man menar med otrogna? Hade Islam varit den enda dominerande religionen och alla var muslimer hade citaten handlat om klaner/sekter och andra trosinriktningar
Det finns verser i Koranen som berattar om olika situationer, da muslimer och icke muslimer motts. Som en historieskildring. Precis som det finns att lasa i Biblen, speciellt GT. Inget konstigt med det.
Det sista ar din tolkning, jag vet inte hur det skulle varit i sa fall. Ar inte allvetande.
Citat:
Jag blev nyligen bekant med tareq och gwana muslimer, varav gwana är en trosinriktning hos sunnis. Verkar raka mosatsen till sunnimusliemr som går efter salafi/wahhabism
Jaha, kanner jag inte till.