2006-09-03, 18:01
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbnHazm
Assalamu alaikum!

Eller hur? Men det värsta är att den personen anklagar dig vara lurad bara för att du inte talar arabiska medan han själv inte vet ett dugg i arabiskan.
"Inte ett dugg"

Jag kan inte det ordet, på samma sätt som jag inte kan alla ord i Svenska Akademins ordlista.

Ingen kan alla ord i arabiskan. Och definetivt inte du.
Citera
2006-09-03, 18:06
Medlem
FYFan

Citat:
Tydligen står varken peter eller gayman på "din lista" längre. Och jag begriper inte vad som i mina inlägg skulle vara värre än deras?
Skrivet till Ibn Hazm - av dig.

Later du inte lite putt har ? Handlar inte debatt om att man anda i viss man kan bade valja vem och hur och nar man vill diskutera, utifran ens egna premisser? Om man har lust, tid, ork osv. Man kan inte utova debatt via tvang.

Om diverse barnsligheter, barnsprak a la 5-aringar och rena personangrepp skulle kunna kastas ner i sopnedkastet, sa skulle debatten framskrida i vidare omfang. Detta skrivet rent generellt till alla debattorer. Den som kanner sig traffad gor det. Hoppas det da kan bidra till viss eftertanke.
Citera
2006-09-03, 18:11
Medlem
Darwins avatar
Citat:
FyFan

Lite självrespekt behöver en del här eller hur? Du står i min ignore list och det har jag sagt till dig för några dagar sen. Om du inte växer upp och diskuterar som vuxna så tror jag du blir ignonerad, främst av mig i alla fall.

Kliv ner från din höga kamel nu va! Det är ingen annan än du själv som tar dig på allvar.
Citera
2006-09-03, 18:13
Medlem
IbnHazms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Wa alaikum assalam,

Japp, javisst det ar alltid latt att vanda blickarna bort fran sig sjalv, eller forsoka gora det. Men det ar ju lite genomskinligt fran hans sida det hela Men det ar ju i slutandan sig sjalv han lurar forst och framst. Ruggigt egentligen och samtidigt sorgligt

Nej men alhamdulillah han blev avslöjad så att inte andra blir lurade av honom när han skulle hävda kunna arabiska.
Citera
2006-09-03, 18:28
Medlem
FyFans avatar
Citat:
Nej men alhamdulillah han blev avslöjad så att inte andra blir lurade av honom när han skulle hävda kunna arabiska.

Du sitter här och hånar den erkänt duktige debattören peter på ett nedlåtande sätt för bristande kunskaper i arabiska.
Det låter väldigt illa enär du samtidigt medger i en annan tråd hur svårt det är att lära sig:http://www.flashback.org/showpost.php?p=4119082&postcount=28
Citat:
Jag som är född arab och som är kahtanist och läst arabiska i 13 år håller med dig till 100% att arabiska är det svåraste språk som finns.

Så lyd det goda rådet du fick av Darwin. Kliv av kamelen. Och det i tid innan du blir avsparkad.
Citera
2006-09-03, 18:36
Medlem
FyFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
FYFan

Skrivet till Ibn Hazm - av dig.

Later du inte lite putt har ? Handlar inte debatt om att man anda i viss man kan bade valja vem och hur och nar man vill diskutera, utifran ens egna premisser? Om man har lust, tid, ork osv. Man kan inte utova debatt via tvang.

Om diverse barnsligheter, barnsprak a la 5-aringar och rena personangrepp skulle kunna kastas ner i sopnedkastet, sa skulle debatten framskrida i vidare omfang. Detta skrivet rent generellt till alla debattorer. Den som kanner sig traffad gor det. Hoppas det da kan bidra till viss eftertanke.

Alltså, här dyker det plötsligt upp ett inlägg från en person som kategoriskt negligerar kritiska frågor, eller som systematiskt ställer korkade motfrågor i stället för att debattera. Med ett inlägg som dessutom inte angår henne alls. Med detta vill hon anse sig vara en bättre debattör?
Citera
2006-09-03, 18:38
Medlem
IbnHazms avatar
För att min vän Nickep inte missar mitt inlägg bland "tjafs-inläggen" så saxar jag det igen:

Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
1,Bevisad homosexualitet mellan tvä parter av samma kön

2. Otrohet inom äktenskpet

Hur får man fram det?
Citera
2006-09-03, 18:42
Medlem
FyFans avatar
Citat:
....

Kanske vi ska håna dig lite också? där du sitter med näsan(röven) i vädret på din kamel.

Citat:
Citat:

För det första så heter det MUSLIMER inte muhammedaner eftersom muslimer tillhör islam i motsatsen till kristna som kallas kristna för de tillhör kristus, judar till Judas, Buddister till Buddah osv.

Var det den bibliske judas som grundade judendomen ibnhazm?
Citera
2006-09-03, 18:43
Medlem
Peter_UUs avatar
Aja, jag citerar en sak som min mor en gång sa till mig: Man kan aldrig få en muslim att erkänna att de har fel. Och heller aldrig få dem att förstå. Sådana är muslimer. Lägg därför ner diskussionerna med dem och koncentrera dig på dina studier! Muslimer har sedan islams uppkomst stått stilla i både utveckling och förnuft - allt på grund av att de har övergivit verkliga livet och istället gett sig in på sådana, eviga, diskussioner. I slutändan är det ändå Gud som dömer, låt därför din synd förbli mellan Gud och dig själv. Och deras synd mellan Gud och dem själva.

Och som jag alltid har sagt: Islam är en ond religion - läs i trådarna. Tro aldrig på det en muslim säger i en diskussion utan att först kolla upp det. Utgå aldrig från att en muslim inituitivt ska hjälpa dig utan att vilja ha nåt tillbaka. Religiösa baktankar ligger alltid på lur. En muslim försöker - hur mycket han än dementerar detta - alltid att fiska efter poäng och gör det när folk per automatik förlitar sig på att muslimer talar sanning.

Islam är högaktuellt i detta läge och i nutiden. Titta på nyheterna och kom ihåg att de islamistiska högextremisterna alltid är de som har tolkat koranen på det sätt som allah vill att alla muslimer ska tolka den. De har - oavsett vad IbnHazm, nutid eller andra s.k. muslimer försöker pådyvla - utgått ifrån islams sanna lära. Och visst uppmanar koranen till slakt av icke-muslimer, vilket jag också har bevisat i denna tråd.
Citera
2006-09-03, 19:06
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
homosexualitet har under flera tillfällen i islams historia accepterats (tom så mycket att homosexualitet fått beteckningen turkisk kärlek i väst), kvinnoförtrycket är en illusion då muslimska kvinnor traditionellt haft större rättigheter och friheter i muslimska länder än i kristna (och ett muslimskt land (Pakistan) hade en kvinnlig president medan "det friaste landet i världen" - USA - inte haft någon sådan någonsin),[/i]!

När slutade de vara toleranta mot homosexuella? för det har de ju uppenbarligen.
Citera
2006-09-03, 19:09
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Hur får man fram det?
Din fråga gäller, hur sexuellt umgänge med annan partner än den äktenskapliga förs i bevis eller hur homosexuell aktivitet bevisas. Det får bli rättsväsendets sak att klara upp.* F.ö. har i olika trådar problemen redan tagits upp med de tveksamma principerna kring bevisföringen - särskilt vad gäller kvinnors underläge som vittnen i muslimska länder.

__________________________________________________ _____________
Som du märkt, har jag envist uppehållit mig vid och velat ha svar på hur nu levande muslimer ser på och kan förklara den grymma strafflagstiftningen, som tillämpas i muslimska länder. Skälet är att just strafflagstiftningen, åtminstone för en västerlänning, avspeglar de mest främmande och negativa delarna av Islam - de som knappast kan klassas vara annat än ytterst primitiva rester, från den kultur som rådde för 1400 år sedan. Dess kvinnosyn och överhuvudtaget människosyn förefaller oss i väst inte platsa i ett modernt, öppet och demokratiskt samhälle. Den slutliga frågan kvarstår alltså: Hur kan en troende muslim hålla fast vid en religion, enligt vilken:

otrogna kvinnor och homosexuella män anses ha begått så allvarliga brott att de inte bara måste dömas till döden, utan också bör avlivas på grymmast möjliga sätt (inga stenar så stora att de blir direkt dödande men inte heller så små att de bara medför lättare skador).
__________________________________________________ ______________

Som jag tidigare förklarat tas inga av dessa förseelser ens upp till rättslig behandling i flertalet västländer. Skälet är att otrohet hör till den enskildes sfär, över vilken staten inte har domvärjo. Eftersom homosexualitet sedan länge bevisats vara en medfödd, naturlig avvikelse, anses denna naturligtvis inte heller kunna klassas som brottslig. Att döma någon till döden för en psykisk avvikelse, speciellt om två parter ingår en frivillig förbindelse, är naturligtvis barockt och visar bara att Islam bygger på de bristande kunskaper som rådde när Islam tillkom. F.ö. har man svårt att tänka sig en Gud vara så primitiv som regelverket antyder. Redan det gör att det finns anledning att ifrågasätta grunden för Islam.

Vad jag främst skulle uppskatta vore en förklaring från just dig, eftersom du visat dig så lugn, sansad och saklig i dina inlägg. Viktigast är just frågeställningen mellan linjerna ovan, som mest förbryllar mig!

*Frågeställningarna i inlägget förutsätter att muslimskt rättsväsende konstaterat skuld i nämnda avseenden (otrohet, homosexualitet).

...
Citera
2006-09-03, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFan
Alltså, här dyker det plötsligt upp ett inlägg från en person som kategoriskt negligerar kritiska frågor, eller som systematiskt ställer korkade motfrågor i stället för att debattera. Med ett inlägg som dessutom inte angår henne alls. Med detta vill hon anse sig vara en bättre debattör?

Plotsligt? Inte alls, vi har motts tidigare, minns du inte det? Du har val inte korttidsminne? I sa fall, vi har motts i debatt tidigare.
Lat debatten flyta utan onodigt spam daremellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in