2006-08-27, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFan
Inte så länge du håller käft kanske?

Du borde kanske ta reda på det då, INNAN du sitter på nätet och skämmer ut dig

Du vet, man kan tolka och missförstå om du har missat det?

På allvar så menar du att det är helt acceptabelt i Sverige att vara bög eller transa? Alltså alla i Sverige accepterar bögar och transor och pedofiler och allt är helt ok i dina ögon då?
Citera
2006-08-27, 15:17
Medlem
FyFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islameurope
På allvar så menar du att det är helt acceptabelt i Sverige att vara bög eller transa? Alltså alla i Sverige accepterar bögar och transor och pedofiler och allt är helt ok i dina ögon då?

I sverige är vi ganska fördomsfria och öppna, så vi accepterar vad vuxna människor gör så länge dom inte skadar någon. Ja somliga accepterar till och med muslimer, men det tror jag är en skröna.

Att du försöker att jämföra/jämställa pedofili med homosexualitet eller transvitism förklarar mer om dig än dem.
Citera
2006-08-27, 15:17
Bannlyst
Citat:
Nu är det så att jag säger låt dem vara bögar eller vad dem vill så länge dem inte gör mig något. I Islam är det förbjudet att vara bög eftersom sådant inte existerar. Jag är muslim och följer min religion så gott jag kan. Jag har nog aldrig känt en bög men en lesbisk tjej kännde jag. Jag sa till henne att jag inte tyckte om sånt och det visste hon om. Att bögar är människor precis som vi kan jag inte riktigt hålla med om eftersom jag dras inte till samma kön som dem.

Att sedan bögar ska få adoptera barn säger jag fan heller det ska finnas gränser.
HAHAHHAHAHAHAHAHA

Din verklighetsuppfattning är verkligen underhållande. Om det nu är förbjudet att vara bög inom islam, varför är det då förbjudet att vara bög, OM DET INTE FINNS BÖGAR ENLIGT ISLAM?!?!

Att skapa förbud till brott som inte finns... ja, om inte det är idioti, så vet jag fan...
Citera
2006-08-27, 15:39
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Man kan inte tvinga någon att konvertera. Islam är frivilligt.
Inte enligt er profet, muhammed:

Citat:
Narrated Abu Huraira:

When Allah's Apostle died and Abu Bakr became the caliph some Arabs renegade (reverted to disbelief) (Abu Bakr decided to declare war against them), 'Umar, said to Abu Bakr, "How can you fight with these people although Allah's Apostle said, 'I have been ordered (by Allah) to fight the people till they say: "None has the right to be worshipped but Allah, and whoever said it then he will save his life and property from me except on trespassing the law (rights and conditions for which he will be punished justly), and his accounts will be with Allah.' " Abu Bakr said, "By Allah! I will fight those who differentiate between the prayer and the Zakat as Zakat is the compulsory right to be taken from the property (according to Allah's orders) By Allah! If they refuse to pay me even a she-kid which they used to pay at the time of Allah's Apostle . I would fight with them for withholding it" Then 'Umar said, "By Allah, it was nothing, but Allah opened Abu Bakr's chest towards the decision (to fight) and I came to know that his decision was right."
Volym 2, Bok 23, Nr 483.
Citera
2006-08-27, 15:45
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbnHazm
Det verkar som om det är folk som ska hitta på religionen och inte den som uppenbarat den? Judendomen har inte heller accepterat homosexualiteten, vad är skillnaden?

Skillnaden mellan vad? Ja judendomen är accepterar det inte heller...

Men vad är det som gör att homosexualitet ska fördömmas, en massa andra grejer som står i bibeln och koranen bryr sig väl inte många "religösa" om om de inte är bokstavstroende.

Sen så säger väl all logik att homosexualitet är väldigt harmlöst, vad ska hända lixom? två män eller kvinnor är kära i varandra och har sex? Jag har aldrig hört talas om någon som skadats av det?

Kanske gud hade fel i fal han verkligen tyckte det var så hemskt?
Citera
2006-08-27, 15:52
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Skillnaden mellan vad? Ja judendomen är accepterar det inte heller...

Men vad är det som gör att homosexualitet ska fördömmas, en massa andra grejer som står i bibeln och koranen bryr sig väl inte många "religösa" om om de inte är bokstavstroende.

Sen så säger väl all logik att homosexualitet är väldigt harmlöst, vad ska hända lixom? två män eller kvinnor är kära i varandra och har sex? Jag har aldrig hört talas om någon som skadats av det?

Kanske gud hade fel i fal han verkligen tyckte det var så hemskt?
Man har i varken judendomen eller kristendomen tillåtit avrättning av människor pga av deras sexuella läggning. I Tora(GT) skrivs det däremot om homosexuella som blev stenade, men det var inte Guds lag, utan människors. Jesus lade klart och tydligt fram det och förbjöd all slags våld mot vare sig det är homosexuella eller människor av annan tro eller ras.

Att det däremot är så att man inte har en positiv bild av homosexuella i vissa religioner är en annan sak. Men nu pratar vi ju endast om rätten att avrätta homosexuella eller kränka dem.

Islam är den enda religionen i världen som förespråkar våld mot homosexuella, icke-muslimer och en del andra (äktenskapsförbrytare tex).
Citera
2006-08-27, 15:52
Medlem
Citat:
Nu är det så att jag säger låt dem vara bögar eller vad dem vill så länge dem inte gör mig något.

Bra.

Citat:
I Islam är det förbjudet att vara bög eftersom sådant inte existerar.

Många muslimer har sagt till mig att enligt Islam får man vara homosexuel, men inte utöva sin homosexualitet. Jag antar att det står inte i Koranen att man får inte vara homosexuel? Ingen kan rå för sina känslor. Eller hur? Man är det man är.

Och sedan en annan sak. I Koranen står ingenstans någonting om lesbiska kvinnor. Dom nämns inte ens i Koranen. Så enligt Koranen är det tillåtet att vara lesbisk.

Citat:
Jag är muslim och följer min religion så gott jag kan.

Det är inte så lyckat att man låter en gammal boks skrifter styra sitt liv. Styra så illa att man tar avstånd från vissa människor. Det är mycket illa. Det kanske lyckas i ett muslimskt land, men här i Sverige är vi mer toleranta och vi har vuxit ganska bra ut ur Bibelns skrifters människo fientliga tekster.

Ni muslimer har fortfarande en lång, lång väg att vandra, innan ni förstår att alla människor är lika värda, även homosexuella.

Citat:
Att bögar är människor precis som vi kan jag inte riktigt hålla med om eftersom jag dras inte till samma kön som dem.

Dom är människor, precis som alla andra människor. Det är bara en liten skillnad i deras sexuella läggning. Ingenting annat.

Citat:
Att sedan bögar ska få adoptera barn säger jag fan heller det ska finnas gränser.

I viss mån kan jag hålla med dig. Man bör alltid tänka på barnens bästa och inte på sina egna behov.

--------------------------------------------------------------------------------------

Sedan till slut skulle jag vilja säga följande.
Vissa regler som Koranen har, är inte lämpliga eller lagliga här i Sverige. Som det där hatet och äcklandet av homosexuella och mycket mycket annat.

Undra på det att många muslimer får problem i västvärlden, när dom börjar prata och praktisera urgamla seder från arabien, urgamla Koran tekster. Sådant passar inte här. Om man vill leva efter Koranen helt och hållet, är det lika bra att inte komma hit.

Men Sverige är rätt så tolerant och hjälpsam. Därför får alla möjliga slags människor komma hit, så som du. Vi är inte ett arabiskt land eller här står inte Koranens tekster högst av alla. Nej. Praktisera din religion, det får du göra. Men sluta prata illa om vårt samhälle och vårt toleranta sätt att se på vissa grupper. Sverige tänker inte falla tillbacks till medeltiden, bara på grund av att vissa muslimer skriker efter Koranens medeltida levnadsätt.

Var istället glad att du får bo här. Låt andra leva sitt liv. Så länge man håller sig till lagen och inte på något sätt skadar andra.
Citera
2006-08-27, 16:00
Medlem
Darwins avatar
Om nu bögar är så stora syndare, hur kommer det sig då att alla bögar (med få undantag) är så trevliga, öppna och tolleranta? Till skillnad från alla rabiata muslimer som går och knuffar på en och skriker "jihad" och "harram" stup i kvarten?

Böga mera, islamisera mindre!
Citera
2006-08-27, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
Man har i varken judendomen eller kristendomen tillåtit avrättning av människor pga av deras sexuella läggning. I Tora(GT) skrivs det däremot om homosexuella som blev stenade, men det var inte Guds lag, utan människors. Jesus lade klart och tydligt fram det och förbjöd all slags våld mot vare sig det är homosexuella eller människor av annan tro eller ras.

Har du inte hört talats om steningarna av bögar i Israel?

Helt jävla otroligt att en muslim sitter och jämför judendomens förbud mot homosexualitet med islams mord på homosexuella.
Citera
2006-08-27, 17:06
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDuck
Har du inte hört talats om steningarna av bögar i Israel?
Nej, det har jag missat. Har du nån länk?
Citera
2006-08-27, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
Nej, det har jag missat. Har du nån länk?

Det var ett försök att vara ironisk.
Citera
2006-08-27, 17:43
Medlem
Krofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFan
I sverige är vi ganska fördomsfria och öppna, så vi accepterar vad vuxna människor gör så länge dom inte skadar någon. Ja somliga accepterar till och med muslimer, men det tror jag är en skröna.
Det är nog sant

Själv så berömer jag och glädjer mig åt de som kommer från mellanöstern och inte har någon stark religös tro. Man ser det inte på ytan, men efter ett par diskusioner osv, så inser man att dem tycker jihad, hat, hedersmord, gud/allah osv är galenskap. Mycket trevligt folk. Men jag har svårt att tro att dem erkänner sådant för tjocka släkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in