Citat:
Ursprungligen postat av islameurope
Nu är det så att jag säger låt dem vara bögar eller vad dem vill så länge dem inte gör mig något.
Bra.
Citat:
I Islam är det förbjudet att vara bög eftersom sådant inte existerar.
Många muslimer har sagt till mig att enligt Islam får man vara homosexuel, men inte utöva sin homosexualitet. Jag antar att det står inte i Koranen att man får inte vara homosexuel? Ingen kan rå för sina känslor. Eller hur? Man är det man är.
Och sedan en annan sak. I Koranen står ingenstans någonting om lesbiska kvinnor. Dom nämns inte ens i Koranen. Så enligt Koranen är det tillåtet att vara lesbisk.
Citat:
Jag är muslim och följer min religion så gott jag kan.
Det är inte så lyckat att man låter en gammal boks skrifter styra sitt liv. Styra så illa att man tar avstånd från vissa människor. Det är mycket illa. Det kanske lyckas i ett muslimskt land, men här i Sverige är vi mer toleranta och vi har vuxit ganska bra ut ur Bibelns skrifters människo fientliga tekster.
Ni muslimer har fortfarande en lång, lång väg att vandra, innan ni förstår att alla människor är lika värda, även homosexuella.
Citat:
Att bögar är människor precis som vi kan jag inte riktigt hålla med om eftersom jag dras inte till samma kön som dem.
Dom är människor, precis som alla andra människor. Det är bara en liten skillnad i deras sexuella läggning. Ingenting annat.
Citat:
Att sedan bögar ska få adoptera barn säger jag fan heller det ska finnas gränser.
I viss mån kan jag hålla med dig. Man bör alltid tänka på barnens bästa och inte på sina egna behov.
--------------------------------------------------------------------------------------
Sedan till slut skulle jag vilja säga följande.
Vissa regler som Koranen har, är inte lämpliga eller lagliga här i Sverige. Som det där hatet och äcklandet av homosexuella och mycket mycket annat.
Undra på det att många muslimer får problem i västvärlden, när dom börjar prata och praktisera urgamla seder från arabien, urgamla Koran tekster. Sådant passar inte här. Om man vill leva efter Koranen helt och hållet, är det lika bra att inte komma hit.
Men Sverige är rätt så tolerant och hjälpsam. Därför får alla möjliga slags människor komma hit, så som du. Vi är inte ett arabiskt land eller här står inte Koranens tekster högst av alla. Nej. Praktisera din religion, det får du göra. Men sluta prata illa om vårt samhälle och vårt toleranta sätt att se på vissa grupper. Sverige tänker inte falla tillbacks till medeltiden, bara på grund av att vissa muslimer skriker efter Koranens medeltida levnadsätt.
Var istället glad att du får bo här. Låt andra leva sitt liv. Så länge man håller sig till lagen och inte på något sätt skadar andra.