Bismillah
Mysonoxen
Citat:
1. Jag sa inte att islam var orsaken, jag förvånar mig bara över att så många som bekänner sig till tron går och parasiterar på värdfolket. Så vitt jag minns står det uttryckligen i Koranen att man inte skall ta emot allmosor från otrogna samt att det är mannens PLIKT att försörja familjen, men de kanske läst en annan koran än jag...
Sa de som bor i landet, men ar muslimer kan kallas for 'gaster' da om jag forstar dig ratt? Ar dom inte medborgare i landet?
Kan du hanvisa till vilken vers det ar du tar upp?
Citat:
3. Svart på vitt. OM man tror på det, det gör du men det gör icke jag.
Kallar jag religionsfrihet och valfrihet. Gar bra ihop med det demokratiska samhallet misstanker jag.
Citat:
4. OK då, tyvärr hittade jag bara Koranen på engelska, hoppas det duger

:
Surely the vilest of animals in Allah's sight are those who disbelieve (8:55)
Jada det duger bra, fragan ar om du forstar vad du citerat? Du skrev att det handlade om hundar och svin, var star det om dom?
Citerar nagra oversattningar till,
008.055
YUSUFALI: For the worst of beasts in the sight of Allah are those who reject Him: They will not believe.
PICKTHAL: Lo! the worst of beasts in Allah's sight are the ungrateful who will not believe.
SHAKIR: Surely the vilest of animals in Allah's sight are those who disbelieve, then they would not believe.
(Lo! the worst of beasts) of created beings (in Allah's sight are the ungrateful) Banu Qurayzah and others (who will not believe) in Muhammad (pbuh) and in the Qur'an;
Koranens Budskap pa svenska.
''De som framhardar i att forneka sanningen ar infor Gud de uslaste av alla skapade varelser, sa kommer de namligen aldrig att uppna tron.''
Det ar det vad du ville 'bevisa' eller hur att det handlar om grisar och hundar. Det stammer inte saledes. Finns inga grisar och hundar i denna vers. Alltsa hade du fel.
Eftersom ingen av de andra verserna du citerat heller stodjer det du skrev om grisar och hundar sa kan de ju knappast tas som 'bevis' for det DU pastod dig saga att Koranen sager. Jag har inte sett dig citera nagon vers annu som stodjer ditt pastaende.
Citat:
5. Visst, men tror du inte även shi´iterna tror att de gör Allahs vilja?
Har jag sagt nagot annat? Jag har dock skrivit att det ar endast Allah SWT som vet vem som ar en god muslim och vem som inte ar det. Inte du eller jag.
Citat:
7. Det var en ironi. Hedersmorden som muslimerna utförde är en realitet.
Ja tyvarr, men fortfarande har den som gjort det tagit lagen i egna hander och ska saledes straffas. Men du forsoker palagga Islam skulden, och da ar du ute i ogjort arende. Forstar att det kanske gor dig besviken, men ratt maste ga fore personliga onskemal.