2006-10-05, 18:46
Medlem
Cimmerians avatar
Grottis - du vet mycket väl att man behöver MYCKET mindre än 50% för att påverka det politiska skeendet...
Citera
2006-10-05, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Grottis - du vet mycket väl att man behöver MYCKET mindre än 50% för att påverka det politiska skeendet...
Men man behöver mer än 50 % för att ändra grundlagen. Dessutom måste ett allmänt val passera, innan man kan slå fast en grundlagsändring.

För alla är som är rädda och oroliga, citerar jag ett stycke ur vår grundlag. Det är Regeringsformens andra kapitel, och där står.
2 § Varje medborgare är gentemot det allmänna skyddad mot tvång att giva till känna sin åskådning i politiskt, religiöst, kulturellt eller annat sådant hänseende. Han är därjämte gentemot det allmänna skyddad mot tvång att deltaga i sammankomst för opinionsbildning eller i demonstration eller annan meningsyttring eller att tillhöra politisk sammanslutning, trossamfund eller annan sammanslutning för åskådning som avses i första meningen. Lag (1976:871).
Citera
2006-10-05, 18:53
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbnHazm
Bismillah

1. Nu tycker jag du inte ska vrida och vända på det hela. Du har frågat om det finns kristna som förföljs av sina familjer om dom konverterar till islam och jag gav dig exempel på vad koptiska kyrkan i Egypten håller på med. Jag har inte bett dig försvara något/någon utan jag tycker man ska handla rättvist och resonera rättvist vilket du lyckats göra motsattsen hittils. Jag kallar det hyckleri av högsta grad ...

2. Med detta uttalande bevisar du att du inte är insatt i religionskunskap. Var god och läs GT, och när du är klar, säg till så kommer vi att diskutera den frågan sen.

3. Här haltar ditt argument ytterligare ...! Försök att skilja på islam som religion och på vad muslimerna gör. Men frågar du mig så tycker jag att kristendomen är roten till all ont i världen (min åsikt, hopas inte mina kristna vänner tar illa upp) med sina korståg och ockupation av andra länder och som är dessutom roten till antisemtism som kristna kört under flera hundra år.

4. Full demokrati existerar bara i utopiska samhälle vilket mäniskligheten inte lyckats komma fram till hittils. Och här har du också en felaktig uppfattning eftersom du jämför islam med dess gudomliga och oförändrade lagar med lagar människor hittils tvistar om. Mänskliga rättigheter är vad islam uppmanat till sen den kom på 600-talet. Yttrandefrihet är en rättighet som islam uppmanar till, inte bara en rättighet utan även en skyldighet. Och med dina resonemang att man har rätt att tycka illa om homosexuella eller anklagar du nån vara homosexuella blir du straffad med 80 piskrap för dina anklagelser och smutskastning om du hade levt i ett shariah land.

5. Det var precis det jag pratat om att yttrandefrihet inte är bara en rättighet utan en skyldighet. Medan det är rätt för dig att kränka dina medmänniskor i yttrandefrihetensnamn och kallar det en rättighet ser jag det som absurt. Yttrandefrihet för mig betyder inte att jag har rätt att kränka eller såra mina medmänniskor, denna lag skall utnyttjas i andra sammanhang så som att stå mot ledaren/presidenten/kungen och säga "Du regerar mitt land på ett fel sätt, om du inte gör det, säg upp din roll som ledare". Det var som ett exempel, finns fler men nöjer mig med ett.

6. Jag har bevisat att jag inte är den som du antar saker om utifrån dina fördomar mot mig bara för att jag inte delar samma uppfattningar som du genom att sitta här och motargumentera dig. Slöjan är knappast vad religiösa män föreskrivit, den är ett påbud i islam och står föreskrivet i koranen, men det visste du kanske inte? Därför tror du att denna är vad religiösa män hittat på? Jag tycker således att dina argument börjat halta rjält när du nu börjat diskutera mina val som en fri människa. Vad jag vill klä mig med, göra, säga, handla är något jag själv som bestämmer över. Vill jag följa det som står i Kalle Anka-tidningen så gör jag det utan att behöva ifrågasättas av dig. Dessutom så motsäger ju dig själv när du försvarar demokrati och människorättigheter samtidigt som du hackar på mig och ville begränsa mina rättigheter av val, vore det handla om tro eller klädsel. Jag ÄR och kommer alltid att vara stolt över min slöja som du förnedrar mig pga, den är en del av mig och INGEN får ta ifrån mig denna rättighet, även om det handlar om din demokrati och människorättigheter som du visat för oss vara bara tomma ord.

7. Det kan handla om okunskap, hade din fru haft kontakt med beslöjande kvinnor så tror jag hon inte skulle resonera på detta sätt för hon vet inte varför dessa kvinnor valt att bli muslimer och varför dom bär slöja. Vi muslimska kvinnor uttrycker vår kvinnlighet endast för oss själva och för våra män. Vi behöver inte visa vår kvinnlighet ute för att passa in. Det är vårt inre och intellekt som vi visar utan att ens behöva "bjuda på" vår kvinnlighet.

8. Jodå, vi kvinnor älskar att shoppa och göra oss fina, du behöver inte berätta det för mig för jag är ju kvinna. Jag shoppar, göra mig snygg, klipper och färgar mitt hår och gör som alla andra kvinnor gör MEN skillnaden är att jag inte "bjuder på" min kvinnlighet och skönhet för främmande utan den ska vara för mig och för min man. En stor skillnad på att sträva efter att göra sig snygg för andra och att göra det för sig själv och sin egen man.

1. Så det är ett orättvist förfarande av undertecknad att INTE reagera på en orättvisa då jag ser den oavsett vad upphovet är?

2. Har läst GT i alla möjliga versioner, men det fina är att de kristna och de flesta judar inte går ut och dräper "filistéerna", offrar djur åt sin blodtörstige ökengud Jehova och dylikt. Det kallas att man gått från barbari till upplysning. Jag har inget till övers varken för GT elller Koranen ska sägas.

3. Ja, de kristna var under korstågen på samma nivå som många muslimska samhällen är idag. Korstågen kom också till p.g.a. morernas aggressioner i Spanien och givetvis ekonomiska intressen. "Islam unveiled" av f.d. muslimen Robert Spencer (han bytte till sin frus efternamn och tog ett kristet förnamn, varför vet jag ej) tar upp mycket av detta. Jag ser med stöd i Koranen inget som skulle tyda på att folk agerar mot Koranen, den uppmanar att döda otrogna...

4. Jag tycker det ser tunt ut med mänskliga rättigheter i de muslimska länderna. Om man kollar de listor över världens värsta länder som Amnesty International och FN gjort upp var påfallande många muslimska stater, så det argumentet håller inte. Du hittar som sagt inte en enda parlamentarisk demokrati i något muslimland, möjligen Turkiet undantaget. Visst jag kanske skulle få 80 piskrapp om jag anklagade någon för att vara homosexuell i ett Shariahland, men VORE jag homosexuell själv skulle jag bli halshuggen på torget! DÄR har du demokrati kontra religiös diktatur!

5. Jag debatterar mot dig, mitt mål är INTE att kränka dig! Om du känner dig kränkt av att jag framför andra åsikter och värderingar än dina egna bör du nog tänka dig för.

6. Men herregud, VEM har skrivit Koranen? Jo, religiösa MÄN som tecknade ner Koranen en tid efter att Muhammed hade dött. Det är DERAS påbud du följer och ingen annans! Sexfixerade gamla gubbar som är så otillräckliga och osäkra på sin egen sexualitet att de är livrädda att bli brädade om frugan råkar visa sitt hår eller vrister för en annan man än de själva.

7. Ännu fler påbud från osäkra män. Bara för att min fru går bekvämt klädd som hon vill handlar det inte om att hon söker att exponera sig för andra karlar! Allt handlar inte om sex, men det är sånt här som får hormonstinna muslimyngel att våldta svenska flickor.

8. se ovan.
Citera
2006-10-05, 18:54
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Bismillah

Nu handlar det inte om vart jag komemr ifrån efter att du antat och spekulerat om min person. Var lugn, arabiska är mitt modersmål och om det inte vore det så skulle jag studerat detta språk eftersom det är koranens språk. Ett älskvärt och vackert språk, tycker jag.

Du menar danska som låter som om man håller på att kräkas? För arabiska är ett språk som uttalar bokstäverna rätt och inte sväljer en massa bokstäver. Ja, det är ju ju din åsikt om arabiska, och du är i dina fulla rätt att tycka vad du vill. Var har du fått det ifrån att arabiska är ett "heligt" språk? Det är första gången jag hör detta Själv älskar jag det språket. Varför kristna inte snackar på hebreiska kan du själv fråga dom om det.

Jag strävar inte efter att kalifatet uppstår i Sverige

MVH/ Ibn Hazm

En smaksak, och ja: danska är jävligt fult
Citera
2006-10-05, 18:55
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Bismillah

Och vilken motpol har herr Mysonoxen dragit sig till ?

Alla tillhör inte denna kategori, annars hade jag väl försökt gifta mig med en muslimsk kvinna eller en nazist
Citera
2006-10-05, 18:57
Medlem
Bismillah

Mysonoxen

Citat:
1. Jag sa inte att islam var orsaken, jag förvånar mig bara över att så många som bekänner sig till tron går och parasiterar på värdfolket. Så vitt jag minns står det uttryckligen i Koranen att man inte skall ta emot allmosor från otrogna samt att det är mannens PLIKT att försörja familjen, men de kanske läst en annan koran än jag...
Sa de som bor i landet, men ar muslimer kan kallas for 'gaster' da om jag forstar dig ratt? Ar dom inte medborgare i landet?
Kan du hanvisa till vilken vers det ar du tar upp?

Citat:
3. Svart på vitt. OM man tror på det, det gör du men det gör icke jag.
Kallar jag religionsfrihet och valfrihet. Gar bra ihop med det demokratiska samhallet misstanker jag.

Citat:
4. OK då, tyvärr hittade jag bara Koranen på engelska, hoppas det duger :
Surely the vilest of animals in Allah's sight are those who disbelieve (8:55)
Jada det duger bra, fragan ar om du forstar vad du citerat? Du skrev att det handlade om hundar och svin, var star det om dom?
Citerar nagra oversattningar till,
008.055
YUSUFALI: For the worst of beasts in the sight of Allah are those who reject Him: They will not believe.
PICKTHAL: Lo! the worst of beasts in Allah's sight are the ungrateful who will not believe.
SHAKIR: Surely the vilest of animals in Allah's sight are those who disbelieve, then they would not believe.

(Lo! the worst of beasts) of created beings (in Allah's sight are the ungrateful) Banu Qurayzah and others (who will not believe) in Muhammad (pbuh) and in the Qur'an;

Koranens Budskap pa svenska.
''De som framhardar i att forneka sanningen ar infor Gud de uslaste av alla skapade varelser, sa kommer de namligen aldrig att uppna tron.''

Det ar det vad du ville 'bevisa' eller hur att det handlar om grisar och hundar. Det stammer inte saledes. Finns inga grisar och hundar i denna vers. Alltsa hade du fel.

Eftersom ingen av de andra verserna du citerat heller stodjer det du skrev om grisar och hundar sa kan de ju knappast tas som 'bevis' for det DU pastod dig saga att Koranen sager. Jag har inte sett dig citera nagon vers annu som stodjer ditt pastaende.

Citat:
5. Visst, men tror du inte även shi´iterna tror att de gör Allahs vilja?
Har jag sagt nagot annat? Jag har dock skrivit att det ar endast Allah SWT som vet vem som ar en god muslim och vem som inte ar det. Inte du eller jag.

Citat:
7. Det var en ironi. Hedersmorden som muslimerna utförde är en realitet.
Ja tyvarr, men fortfarande har den som gjort det tagit lagen i egna hander och ska saledes straffas. Men du forsoker palagga Islam skulden, och da ar du ute i ogjort arende. Forstar att det kanske gor dig besviken, men ratt maste ga fore personliga onskemal.
Citera
2006-10-05, 18:57
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottis
Mysonoxen:

Angående din fjärde punkt så avses med "otrogna", "avgudadyrkare" etc. de stammar på Arabiska halvön, som tillbad de gamla gudarna. Judar och kristna m.fl. som är monoteister och har heliga skrifter refereras till som "bokens folk".

Koranen är sedan väldigt tydlig med att man bara får bedriva försvarskrig:
2:190. Ni får slåss för GUDs sak mot dem som attackerar er, men ni ska inte attackera. GUD älskar inte de som attackerar.

Koranen är lika motsägelsefull som Bibeln.
Allt kan du tolka in om du vill, även anfallskrig som ett led i en pågående konflikt sedan korstågen.
Så är det då sagornas värld får styra mänskligt förnuft!
Citera
2006-10-05, 18:58
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Bismillah

I väntan på att min förtryckta make serverar ramadanmaten passar jag på att skratta lite och komemntera Mysonoxens inlägg. Detta har vi redan diskuterat att det handlar bara om en en person och inte alla muslimerna i Sverige.

Så du vill inte ha shariahlagar? Många muslimer vill och KRÄVER detta!
Kolla in på Sindbad eller Noor eller ett annat forum så ser du att de är rätt många...
Citera
2006-10-05, 19:00
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Alla organiserade grupperingar vill ha särbehandling och specialskrivna lagar. Du känner väl till lobbying?

Några sådana lagar kommer emellertid inte att komma till stånd i Sverige, eftersom de strider mot vår grundlag samt FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna och Europakonventionen om desamma.

Du kan känna dig lugn. Bara drygt 1 % av Sveriges befolkning är utövande muslimer. Det behövs 50 % till för att de skall kunna styra politiken.

Här gäller det ju ofta kraven på en separat lag utanför grundlagen vilket bl.a. visades i ett TV-reportage om Fundamentalism jag hänvisat till tidigare.
Citera
2006-10-05, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Muslimer var från början en minoritet i alla områden läs historien.
På den tiden rådde inte demokrati, som du mycket väl vet. Precis som när kristendomen infördes i Sverige sipprade islam ned från de styrande muslimerna till den civila befolkningen i de erövrade områdena.
Citera
2006-10-05, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Koranen är lika motsägelsefull som Bibeln.
Allt kan du tolka in om du vill, även anfallskrig som ett led i en pågående konflikt sedan korstågen.
Absolut! Det har jag hävdat hela tiden. Men islamofober och islamister vill båda ha det till att Koranen är entydig. De accepterar inte att det finns motsägelser, utan väljer de verser som bäst tjänar deras syften.
Citera
2006-10-05, 19:08
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Absolut! Det har jag hävdat hela tiden. Men islamofober och islamister vill båda ha det till att Koranen är entydig. De accepterar inte att det finns motsägelser, utan väljer de verser som bäst tjänar deras syften.
IbnHazm och Nutid, anser ni att det finns motsägelser i den arabiska Koranen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in