Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Jag observerar en intressant utveckling i Sverige, där allt fler människor börjar tala om en mer restriktiv invandringspolitik. Det verkar som att pendeln håller på att svänga från en tidigare "woke"-kultur till en mer realistisk syn på invandrare. Människor börjar inse att Sverige inte kan släppa in vilket folk som helst. Jag har noterat att det pratas om restriktiva åtgärder, såsom indragna uppehållstillstånd, indragna medborgarskap, utvisningar och återvandring.
Det fascistiska jag förutspår är att människor blir allt mindre godtrogna, vill inte släppa in vem som helst längre, är trötta på muslimer, hucklen och kriminalitet, inte vill ha in bidragstagare, utan vill istället börja premiera företagsamma människor som kan stå på egna ben och bidra till samhället. Alltså att svenskarna blir hårdare, vill ha ut packet, och välja invandrare på meriter istället för empati. Det är den fascistoida riktningen jag förutspår.
Jag undrar om fler håller med om min tes? Ser ni också en förändrad attityd mot invandring i Sverige, och tror ni att detta kan leda till en mer fascistisk invandringspolitik?
Som någon annan skriver, detta är inte fascism. Fascism har per se ingen egentlig betydelse, men är oftast starkt kopplad till nationalistisk politik.
Sverige påvisar NOLL tendenser till nationalistisk politik, tvärtom går vi alltmer mot en politik som ger upp landets suveränitet och självstyre.
Inom fascism så brukar man ibland förväxla individens frihet och rättigheter. Medan dessa är oftast betydligt mer styrda i en icke nationalistisk politik. Vi ser att vi går mot en mer centralt styrd federationspolitik där korpokrati och lobbyism styr federationens politik och individens rättigheter bara innebär problem.
Så det du ser är ett folk som fått sin vilja och själ dränerad av centraliserad politik som omvandlar folket mer till trälar än ett fritt folk.
Politiken vill knäcka folkets egna vilja, länder skall försvinna och du ska bara jobba och köpa billiga saker samtidigt som du slösar bort ditt liv i meningslösa AI styrda molnet med sin skräp content.