2024-10-10, 23:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag observerar en intressant utveckling i Sverige, där allt fler människor börjar tala om en mer restriktiv invandringspolitik. Det verkar som att pendeln håller på att svänga från en tidigare "woke"-kultur till en mer realistisk syn på invandrare. Människor börjar inse att Sverige inte kan släppa in vilket folk som helst. Jag har noterat att det pratas om restriktiva åtgärder, såsom indragna uppehållstillstånd, indragna medborgarskap, utvisningar och återvandring.

Det fascistiska jag förutspår är att människor blir allt mindre godtrogna, vill inte släppa in vem som helst längre, är trötta på muslimer, hucklen och kriminalitet, inte vill ha in bidragstagare, utan vill istället börja premiera företagsamma människor som kan stå på egna ben och bidra till samhället. Alltså att svenskarna blir hårdare, vill ha ut packet, och välja invandrare på meriter istället för empati. Det är den fascistoida riktningen jag förutspår.

Jag undrar om fler håller med om min tes? Ser ni också en förändrad attityd mot invandring i Sverige, och tror ni att detta kan leda till en mer fascistisk invandringspolitik?

Din tes är bra men det är för sent. Nu är det Armageddon som väntar!
Citera
2024-10-10, 23:35
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Din tes är bra men det är för sent. Nu är det Armageddon som väntar!

Exakt, svensken skulle agerat redan 1979. Då skulle fortfarande detta gå att förhindra. Idag är det på tok försent. Svensken kommer att dö ut och dennes land erövras av judens fruktansvärda horder.
Citera
2024-10-10, 23:43
Medlem
pn222jws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gotet
Exakt, svensken skulle agerat redan 1979. Då skulle fortfarande detta gå att förhindra. Idag är det på tok försent. Svensken kommer att dö ut och dennes land erövras av judens fruktansvärda horder.

Nej men kom igen - det handlar inte om genetik - långt över hälften av alla invandrare är helt okej. Roliga, hjälpsamma...snälla. Storsverige på 1600-talet var förvisso lutheranskt - men ändå kosmopolitiskt - tyskar...ex-danskar...finländare..valloner...med flera...Adeln pratade franska hemma för att pigorna och drängarna inte skulle förstå vad dom sa.
Citera
2024-10-10, 23:46
Medlem
Christopher.s avatar
Själv tror jag inte på någon fascism eller för den delen att vi ska vara ledd av en auktoritär ledare där vi ska bedriva statskontrollerade bolag och skolbarn hylla den stora ledaren varje morgon.

Det jag dock tror starkt på är att vi går mot en klassamhälle där rika eliten isolerar sig från pöbeln och där trasproletariatet växer med en skenande kriminalitet och erodering av de offentliga institutionerna. Motreaktionen blir ett ökat övervakningssamhälle.
Citera
2024-10-10, 23:54
Du menar realistisk?

Det är bara snack ändå. Det händer absolut ingenting i praktiken. En miljard indier är på väg till Sverige. Om ni inte märkt det än så kommer ni märka det tydligt snart. Men det är inget problem enligt Annie.
Senast redigerad av Juristen08 2024-10-10 kl. 23:58.
Citera
2024-10-11, 00:22
Medlem
Gosifs avatar
Lite sent kanske nu.. Självklart är folk arga men det är 20 för sent.
Citera
2024-10-11, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
(Sverige 2025 2035)

Vi blir mer som Danmark...alltså höger om UK, BRD och Frankrike - mer direkt demokrati, mer lokal demokrati och mindre i rollen som "världssamvete". Det lilla landet i norr. Lite ödmjukare men också lite normalare. Lite mer rationella - mindre irrationella. Moderaterna och Sverigedemokraterna blir nästan partners.

Snarare har vi blivit mer och mer som USAs 51st state..
Citera
2024-10-11, 01:52
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Sverige är en av få länder som blir mer och mer "woke" och kommunistiska. Titta på EU-valet där Europa överlag röstade fram högerblocket, men Sverige var en av ytterst få länder därifrån vänstern fick flest röster (och de flesta vänsterpartierna ökade sina mandat).
Citera
2024-10-11, 02:10
Medlem
Som sagt, detta är inte fascism utan helt enkelt en återgång till en mer sansad hållning som vi hade förr i vissa frågor såsom invandring. Fascism är ett despotiskt styre med hyllning av "starka män". Tycker mig inte se något sådant alls i Sverige.
Citera
2024-10-11, 02:15
Medlem
Citat:
Jag observerar en intressant utveckling i Sverige, där allt fler människor börjar tala om en mer restriktiv invandringspolitik. Det verkar som att pendeln håller på att svänga från en tidigare "woke"-kultur till en mer realistisk syn på invandrare. Människor börjar inse att Sverige inte kan släppa in vilket folk som helst. Jag har noterat att det pratas om restriktiva åtgärder, såsom indragna uppehållstillstånd, indragna medborgarskap, utvisningar och återvandring.

Det fascistiska jag förutspår är att människor blir allt mindre godtrogna, vill inte släppa in vem som helst längre, är trötta på muslimer, hucklen och kriminalitet, inte vill ha in bidragstagare, utan vill istället börja premiera företagsamma människor som kan stå på egna ben och bidra till samhället. Alltså att svenskarna blir hårdare, vill ha ut packet, och välja invandrare på meriter istället för empati. Det är den fascistoida riktningen jag förutspår.

Jag undrar om fler håller med om min tes? Ser ni också en förändrad attityd mot invandring i Sverige, och tror ni att detta kan leda till en mer fascistisk invandringspolitik?
Du har nog rätt i ditt första stycke det andra lämnar jag okommenterat. Men när du blir äldre och ser tillbaka så kommer du att förstå att det går i cykler.
Citera
2024-10-11, 03:41
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:

Inget av det du skriver om har något med fascism att göra. Det låter som att din fråga är om Sverige kommer införa en mer restriktiv invandringspolitik.

Där tror jag svaret är ja, med tanke på att vi redan infört såna förändringar, och fler är på väg.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det du skriver om har absolut noll och ingenting med fascism att göra.
Instämmer.
Citera
2024-10-11, 04:51
Medlem
*juden har tröttnat på muslimer och ändrar algoritmerna vilket påverkar svenskarna och resten av väst.

Det hela ändrades över en natt efter israel massakern så kom det plötsligt upp islamism kritiska videor på min feed och mycket mindre woke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in