Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Jag observerar en intressant utveckling i Sverige, där allt fler människor börjar tala om en mer restriktiv invandringspolitik. Det verkar som att pendeln håller på att svänga från en tidigare "woke"-kultur till en mer realistisk syn på invandrare. Människor börjar inse att Sverige inte kan släppa in vilket folk som helst. Jag har noterat att det pratas om restriktiva åtgärder, såsom indragna uppehållstillstånd, indragna medborgarskap, utvisningar och återvandring.
Det fascistiska jag förutspår är att människor blir allt mindre godtrogna, vill inte släppa in vem som helst längre, är trötta på muslimer, hucklen och kriminalitet, inte vill ha in bidragstagare, utan vill istället börja premiera företagsamma människor som kan stå på egna ben och bidra till samhället. Alltså att svenskarna blir hårdare, vill ha ut packet, och välja invandrare på meriter istället för empati. Det är den fascistoida riktningen jag förutspår.
Jag undrar om fler håller med om min tes? Ser ni också en förändrad attityd mot invandring i Sverige, och tror ni att detta kan leda till en mer fascistisk invandringspolitik?
Inget av det du skriver om har något med fascism att göra. Det låter som att din fråga är om Sverige kommer införa en mer restriktiv invandringspolitik.
Där tror jag svaret är ja, med tanke på att vi redan infört såna förändringar, och fler är på väg.
Citat:
Ursprungligen postat av
frange
Det du skriver om har absolut noll och ingenting med fascism att göra.
Instämmer.