2024-10-16, 10:55
Medlem
Var ganska lugnt på jobbet rent fysiskt men gick därifrån irriterad och allt kändes hopplöst. Så ville bara komma så fort som möjligt till gymmet för att rensa tankarna, blev även lite intervaller på löpbandet. Blev totalt 20 000 steg igår.

Blir delvis förvånad att träningen har känts så bra. Det är ju ändå tanken med att jag byter reps-antalet, övningar, reps tempo osv. Så det fungerar bra men blir ändå lite förvånad gång på gång.
Jag hade med mig skor så att jag kunde löpa. Behövde det för att rensa huvudet och dålig energi. Hjälpte lite, men det var skönt att få springa av sig. Tog tid till att foamrolla och stretcha efter och är glad idag att jag gjorde det. Lite stel i ena höften och strålande smärta men gick över nu på morgonen efter lite dynamisk stretching.

Träningspasset
Citera
2024-10-16, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Jag är imponerad att du är ensamstående förälder, verkar ha ett fysiskt aktivt jobb och ändå har disciplinen att gymma. Det är det inte många som har och jag tror inte jag alls hade gymmat så mycket som jag gör nu om jag varit i din sits. Grymt jobbat och fortsätt så.

Tack så mycket. Jo det blir kanske lite mycket ibland men behöver träna mest för få ro och rensa skallen. Kommer gå ner till 3 helkroppspass snart med enbart rörlighet dagarna emellan.
Citera
2024-10-16, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltsol
Schyst form, diggar din rygg. Julgranen börjar titta fram

Tack så mycket. Ryggen var en svaghet tidigare så har jobbat på den typ i 18 månader. Så roligt att få beröm. Däremot behöver nog jobba på bröst och armarna i fortsättningen.
Citera
2024-10-16, 19:18
Medlem
Lugn dag på jobbet idag och hade svårt att greppa att det var onsdag idag, hela dagen har jag fått för mig att det är en helt annan dag. Men det var ändå en bra dag på jobbet.

Kom ganska sent ifrån jobbet idag, så blev ett kort pass, hoppade över ordentlig uppvärmning och tog bort en del övningar. Tror att passet tog 40 min. Men träningen kändes bra ändå och fick bra kontakt.
Har 15 000 steg reggade.

Träningspasset
Citera
2024-10-19, 10:27
Medlem
Var en lugn dag hemma och sov riktigt bra och länge.

Torsdag
Fick känsla för att löpa så blev 30 min inkl uppvärmning och nedvarvning och slutade upp i 4,88km.
Det blev en ordentlig uppvärmning och foamrolla samt stretching efter. Hade ätit lite mindre kolhydrater dagen innan och det märktes. Tappade lite rep-styrka men körde på med myo-reps. Gått nästan 15 000 steg.

Träningspasset

Fredag
Sov bra och länge. Var ledig från jobbet idag med och jobbar i helgen. Idag såg jag väldigt mycket fram till att köra knäböj. Gick riktigt bra med passet ändå och tog god tid för foamrolla och stretcha.
Märkte att jag har väldigt många knutar i vaderna. Använde fotmassage-maskinen och massagekudde till vaderna. Gått runt 11 000 steg.

Träningspasset

Funderar på att dra ner volymen rejält genom att ta bort många övningar. Typ som en delaod den sista deff veckan och veckan innan nya träningsprogrammet börjar.
Senast redigerad av Sklee 2024-10-19 kl. 10:30.
Citera
2024-10-21, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sklee
Veckans snittvikt 69,35kg, så 0,5kg mindre.
Denna veckas snittvikt 69,53kg. Så lite mer än förra veckan då jag samlade på mig mycket vätska i början av veckan.

Var en ganska lugn dag på jobbet i lördags, med en del stress i slutet av dagen. Landade runt 13 600 steg.

Igår var en väldigt lugn dag på jobbet och landade på 11 800 steg.

Har fortsatt masserat ut knutar och stela platser och kroppen börjar kännas bättre. Har slarvat med det så får prioritera att underhålla det när knutarna är borta.
Citera
2024-10-21, 19:24
Medlem
Eldamyckes avatar
Citat:
Denna veckas snittvikt 69,53kg. Så lite mer än förra veckan då jag samlade på mig mycket vätska i början av veckan.

Var en ganska lugn dag på jobbet i lördags, med en del stress i slutet av dagen. Landade runt 13 600 steg.

Igår var en väldigt lugn dag på jobbet och landade på 11 800 steg.

Har fortsatt masserat ut knutar och stela platser och kroppen börjar kännas bättre. Har slarvat med det så får prioritera att underhålla det när knutarna är borta.

Ser ut som en välkontrollerad nedgång, blev det deload?
Citera
2024-10-21, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldamycke
Ser ut som en välkontrollerad nedgång, blev det deload?

Jo den har varit lång, långsam men har ändå varierat med en snabbare takt nu i slutet.

Haha nej fan. Hade god tid efter jobbet, så ökade vikterna i vissa övningar. Gjorde alla övningar som förra veckan. Så raka motsatsen!

Kommer loggföra det i journalen imorgon förmodligen. Orkar inte med det nu. Blir förmodligen löpa imorgon för att jag tid till det och köra nedvarvning efter med foamroller och stretchong. Eventuellt ta fram massagekudden och fotmaassagen. Är lite dåligt med tid för träning senare i veckan så kommer nog behöva sänka volymen oavsett.
Citera
2024-10-21, 19:40
Medlem
Eldamyckes avatar
Citat:
Jo den har varit lång, långsam men har ändå varierat med en snabbare takt nu i slutet.

Haha nej fan. Hade god tid efter jobbet, så ökade vikterna i vissa övningar. Gjorde alla övningar som förra veckan. Så raka motsatsen!

Kommer loggföra det i journalen imorgon förmodligen. Orkar inte med det nu. Blir förmodligen löpa imorgon för att jag tid till det och köra nedvarvning efter med foamroller och stretchong. Eventuellt ta fram massagekudden och fotmaassagen. Är lite dåligt med tid för träning senare i veckan så kommer nog behöva sänka volymen oavsett.

Bra kämpat!
Citera
2024-10-24, 11:08
Medlem
Har varit dåligt med att uppdatera journalen. Har berott lite på ork men mest tid så det har blivit nedprioriterat. Tänker göra ett inlägg i helgen för hela veckan.

Men har inte dragit ner volymen utan kört på och tycker att det är lite tråkigt att avsluta fasen när det rullar på bra. Men samtidigt ser jag fram emot att köra tyngre reps och äta upp mig lite.
Citera
2024-10-27, 17:22
Medlem
I helhet var det en bra vecka. Var lite svagare i början på veckan av gymmet, tappade lite repstyrka. Lyckades ändå att öka i några lyft. Var ganska behagligt på jobbet ändå. Någon dag som var lite mer körig men det är körigt konstant i perioder

Nu är jag lat och orkar inte lista upp alla träningspass

Snittvikten 68,95kg denna vecka. Mått runt magen 76cm.
Började öka kaloriintaget redan på lördagen för att ladda på inför veckan. Tänker inte göra så stora förändringar egentligen. Bara lägga till lite i varje måltid.

Kommer vara bulk i ca 5 månader medans jag kör ett träningsprogram. Målet är att att gå upp till max 76kg under den perioden, räknat med vätskan som kommer nu i början.
Träningen kommer bestå av 3 helkroppspass och rörlighet dagarna emellan. Ska ändå försöka få in ett löppass i veckan. Första fasen kommer att vara tunga reps och bygga styrka.
Citera
2024-10-29, 12:44
Medlem
Har en del blandade känslor angående gårdagen. Inget illa direkt men ändå blandade känslor.

Själva arbetsdagen var egentligen lugn och bra. Däremot hade kommit av mig lite så hade glömt att det var nytt träningsschema när jag skulle in i gymmet. I böjen och bänken så körde jag långsamma negativa reps, en liten paus i botten och explosivt upp. Jag tänkte att 90kg i böjen skulle bli lite lätt men det var fan inte enkelt med paus i botten. Blev helt tomatröd och varenda kärl i ansiktet kom fram. Failade även på sista repetitionen.

Har lite svårt att få till tekniken i Push Press då jag inte är van. Kan pressa samma vikt när jag strikt pressar.
Värmde upp med rörlighet och körde lite foamroller och stretch efter passet.

Landade på 11 000 steg igår och fick i mig runt 3000kcal.

Passet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in