Tränade på förmiddagen idag och har inte alls gjort så mycket idag då det är den ända lediga dagen för mig den här veckan. Behövde lägga mig och slumra i en halvtimme på dagen. Har sedan handlat och lagat storkok så jag har lunch och middag färdigt i några dagar fram. Landar på 15 000 steg idag så har ändå hållt mig något igång.
Blev ingen löpträning den här veckan. Har varit för mycket med jobb och allt så får bara acceptera att det blev så. Kommer jobba i helgen så tänker inte löpa i helgen utan bara låta kroppen vila för övrigt. Kanske kör lite rörlighet med dynamisk stretching. Kom även på att jag nog inte har nämnt att jag fortfarande kör kort vila mellan seten på 1 min, kan vara en bra notis ifall jag läser i framtiden.
Var helt tomt på gymmet när jag kom men fylldes på till när jag var klar. Kastade även in lite extra övningar då jag inte stressade. Värmde upp ordentligt med dynamisk stretching och foamrolla samt stretcha efter träningen. Var väldigt nöjd med passet. Vet inte om utfallen gav så mycket. Blev mest trött i greppet och ryggen än benen. Utrymmet är lite för kort och känns inte helt säkert att behöva vända med stång.
Var en liten grabb på gymmet som man såg inte hade koll på något med träning så tog mig tid att hjälpa och visa lite.
Veckans snittvikt blev 69,89kg så 0,79kg mindre. Kosten har väl egentligen inte varit så annorlunda. Lite att det har blivit lite mer kalorier av fett och unnat mig lite fikabröd av olika anledningar.
Annars har legat runt 15 000 steg om dagen under helgen och har jobbat i helgen. Somnade jättetidigt igår och det behövdes. Får se hur det blir med träningen i veckan pga har lite saker inbokade samt att jag kanske inte hinner löpa heller.
Hade riktigt med träningsvärk i benen igår också, så utfallen kanske gjorde sitt ändå. Eller var det bara knäböjen helt enkelt.
Idag har varit en bra dag rent generellt. Har kunnat återhämtat mig bra i helgen och fått bra sömn. Vaknade utvilad idag och pigg och det flöt på bra på morgonen.
För mig var det ganska lugnt på jobbet och varierande. Rört mig en hel del och behövt sitta en del också men det var aldrig stressigt för mig. Har gått lite över 19 000 steg idag i skrivande stund. Nu vecka 2 med högreps så märktes det att kroppen visste vad den skulle göra och inte jobbigt som förra veckan. Kommer behöva öka vikter i vissa övningar nästa vecka.
Breda Pull-upsen börjar kännas bättre i kontakt men inlärningskurvan kommer nog att ta sin tid. Blev bra uppvärmning med dynamisk stretching sen räckte ett set.
Har sovit bra och kände mig ganska utvilad. Hade blivit perfekt sömn om jag hade fått sova 1 timme till. Kom iväg tidigt till gymmet idag, innan kl 06.00. Var länge sen jag var på gymmet den tiden och har saknat det kände jag. Sen blev inget som planerat. Det som jag hade inbokat blev inställt så blev att bara göra om och anpassa.
Så tvättade kläder, handlade och tog det väldigt lugnt idag. Har gått rätt över 11 000 steg idag.
Var på ett annat gym idag så blev att ändra om lite i vikterna pga andra vikter, maskiner och ställningar. Var inte alls lika motigt som förra veckan. Brukar även träna på olika gym då jag har tillgång till flera och beroende på hur dagen ser ut.
Värmde upp med statistik stretching och ett uppvärmning-set i första övningen. Hantelpressarna kändes oförskämt bra idag. Den lutande kändes inte så tung som jag hade förväntat mig. Samma med den plana.
Axlarna hade bra kontakt idag. Trodde att det eventuellt skulle bli sämre pga vikthöjning och en annan kabel maskin. Allt idag kändes bra egentligen i alla övningar.
Börjar bli ganska nöjd med bf%. Genom tröjan börjar de komma defenition av nedre bröstmusklerna när de var pumpade och övre magrutorna syntes igenom. Såg även igår att ryggen börjar se definierad ut i rätt ljus och vinklar.
Är skönt om från gårdagens pass. Märker att jag har fått tillbaka gnistan till träningen. Hjälpte att byta om i träningsschemat och bra återhämtning.
Ska försöka sammanfatta senaste dagarna. Har inte orkat/prioriterat att uppdatera senaste dagarna.
Har varit ledig i onsdags så gick upp när jag vaknade av mig själv idag. Tränade på förmiddagen och fick till ett bra pass. Gjorde inte så mycket mer under dagen utan tog det lugnt. Hade egentligen kunnat kört lite på löpbandet men hade inte skor med mig så blev inget. Däremot så tog jag mig tid till att foamrolla och stretcha ordentligt efter träningen. Gick runt 13 000 steg.
Lite svårt att välja vikter pga ett annat gym och ovan med dessa maskiner. Men det kändes bra styrkemässigt och fick bra pump.
Träning Onsdag
Rumänska marklyft 55kg: 15,15,15,10+5+3
Hantelrodd unilateral 17,5kg: 15,15,15
Lårcurls sittandes 23kg: 15,11,13
Pull over 12,5kg: 15,15,15
Kettelbell press 6kg: 15,15,15
Scottcurls 17kg: 15,15,15
Superset
Push downs rep kh 23kg: 15, 27kg: 15,15
Hammercurls rep kh 23kg: 15,15,16
AB wheel: 15,10+5,9+3+3
Vader Smithmaskin unilateral 20kg: 15,15,15
Pull ups breda 3,3,3
Dips 3,3,3
I Torsdags kom jag iväg ifrån jobbet lite sent. Men träningen gick bra och gick runt 18 000 steg. . Tyckte att kontakten inte var helt 100 i brösten i hantelpressen men fick riktigt bra pump ändå. Sen var mycket upptaget så Hammercurlsen blev riktigt hoppigt.
Träning Torsdag
Hantelpress 20kg: 15,15,15,15
Superset
Hantel S 10kg: 15,15,17+2
Omv flyes 8kg: 15,15,19+4
Lutande flyes 10kg: 15,15,17
Sidolyft kabel stretch 5kg: 15,15,15+1hold
Shrugs hantlar 20kg: 15,15,19
Hammercurls
10kg skiva 13
12kg Hantel 7
10kg 12
Pushdowns stång 22,5kg: 15,15,15
Mage Sidolyft kv 15,15,15
Pull-ups breda kv 3,3,3
Dips 3,3,3
Igår så kom jag inte iväg från jobbet så tidigt som jag hade önskat men behövde inte stanna över arbetstiden. Gick runt 18 500 steg. Böjen kändes väldigt stabil och hade bra tryck i benen.
Av misstag lassade jag på 10kg mer i Hipthrusten. Märkte att det var svårt ibland att få bra kontration i vissa reps. Men samtidigt ett tydligt tecken på att man är starkare än vad man uppskattar ibland.
Träning Fredag
Squat 52,5kg: 15,15,12+3,10+5+2
Pull ups gummiband mellan:
15
12+3
6+3+3f+3f+2
Dips kv: 15,15,13+2
Hipthrust 57,5kg: 15,15,10+3
Rodd 12kg: 15,15,17
Kettelbell rotation press 8kg: 15,15,12
Butterfly raises 5kg: 15,14
Omv ez curls 20kg: 15,12+3,10+5
OHE rep 13,5kg: 15,15,16
Benlyft 15 grader: 15,15,16
Stående vadpress 80kg: 15,15,16
Har kört lite rörlighet nu på morgonen efter frukosten. Kommer ta mestadels lugnt i helgen. Blir att räkna ut vikten imorgon.
Det är skönt när gnistan kommer tillbaka, rid pä vågen!
Ja det är en fantastisk känsla. Men för mig när jag märker att träningen känns tung och hamnar i platå, så hjälper det hoppa in i en ny fas av träningen. Byt ut varianter av en övning, ändra fokus på träningen. Skönt för kroppen och mentalt.
Veckans snittvikt 69,35kg, så 0,5kg mindre. Passade även på att mäta runt magen och det var 76cm. Såg även mig själv på lite videor och ser ganska smal ut nu. Kan passa på och dela med mig av lite random formbilder från veckan.
Var väldigt lugn dag igår, körde lite rörlighet på morgonen. Foamrollade lite på ömma och stela platser. Blev runt 5000 steg och blir något liknande idag också, kanske lite mer rörelse men blir mest att vara hemma och småpyssla med det som behövs göras.
Senast redigerad av Sklee 2024-10-13 kl. 07:10.
Igår var en relativt lugn dag på jobbet för mig så hade bra ork när jag skulle gymma. Frontböjen kändes riktigt bra idag, speciellt att bålen och ryggen inte blev så utmattad i sista repsen av seten. Fick mycket bättre träff på triccarna i Skullcrushers också, och fick en kontration som jag knappt har fått tidigare i bicepscurlsen. Överlag så var passet väldigt bra. Blev runt 16 500 steg under dagen.
Jag är imponerad att du är ensamstående förälder, verkar ha ett fysiskt aktivt jobb och ändå har disciplinen att gymma. Det är det inte många som har och jag tror inte jag alls hade gymmat så mycket som jag gör nu om jag varit i din sits. Grymt jobbat och fortsätt så.
Veckans snittvikt 69,35kg, så 0,5kg mindre. Passade även på att mäta runt magen och det var 76cm. Såg även mig själv på lite videor och ser ganska smal ut nu. Kan passa på och dela med mig av lite random formbilder från veckan.
Var väldigt lugn dag igår, körde lite rörlighet på morgonen. Foamrollade lite på ömma och stela platser. Blev runt 5000 steg och blir något liknande idag också, kanske lite mer rörelse men blir mest att vara hemma och småpyssla med det som behövs göras.
Schyst form, diggar din rygg. Julgranen börjar titta fram
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!