2025-05-02, 07:11
Medlem
Har varit fullt upp så har inte haft tid att skriva om passen.

Gick över till en hypertrofi fas med ganska kort vila, fokus på kontakt och strikta reps 8-12.
Första passet var hemskt. Kroppen och musklerna var inte alls van. Klarade inte 8 reps i sista seten på vikten som jag hade valt. Det brukar bli bättre efter första veckan och att ökningar kommer snabbt efter omställningen.

Så här dagarna efter så har kroppen varit riktigt öm på vissa ställen. Mest bröst, sedan har nog varit mest öm som hamstrings, gluteus och lite blandade platser.
Hade även pump när jag dagen efter. Kläder satt mycket tajtare också. Tänkte först träna den här veckan med 1 dags vila emellan men känner fortfarande lite träningsvärk så får bli 2 dagar emellan. Har även kommit lite senare i säng så har behövt sova 1 timme mindre per dag än vanligt.

Måndag 28/4 2025

Tränade igår på eftermiddagen. Fick äntligen sova ut så sov 10h30m och powernapade under dagen. Blev inte alls mycket aktivitet under dagen utan mest typ laga mat och liknande. Passet i sig gick mycket bättre än vad jag själv förväntade mig ändå.

Torsdag 1/5

Helt okej början ändå. Nästa pass blir förmodligen på söndag efter jobbet. Får se om A-passet känns bättre då.
Citera
2025-05-10, 07:28
Medlem
Har inte orkat uppdatera träningen eftersom jag har prioriterat annat i vardagen. Tänkte göra en liten längre uppdatering nu. Och uppdaterar mer kring kost och deff imorgon.

Träningen har gått bra efter första passen av hypertrofi fasen. Kroppen har kommit in i skiftet och nervsystemet är inte alls lika utmattad som fasen med tunga reps. Jobbar fortfarande dock på hitta en bättre kontakt genom lyften och blir bättre för varje pass.

Det har varit svårt att med progression i Böj och bänk. Tror att jag startade med lite för hög vikt i Böj och eventuellt att jag pausar i botten gör det svårare att öka. I Bänk övningar så tar det helt plötsligt slut i sista setet. Chins har varit lite seg också att öka i men där får jag riktigt bra kontakt och latsen får riktigt stor pump, så får kanske inte ha så höga förväntningar i den övningen.

Men i sin helhet är jag väldigt nöjd med träningen. Det har blivit mindre vilodagar pga hur arbetsschemat har sett ut och återhämtar mig bättre nu än under styrkefasen. Men samtidigt tror jag att jag flörtar med återhämtningen. Hade varit mer optimalt med fasta 2 vilodagar mellan passen.

Söndag 4/5 2025

Tisdag 6/5 2025

Fredag 9/5 2025

Hann även löpträna 1 gång den här veckan. Det märktes att det var ett tag då det var svårt att hålla formen i längre stund. Men det var skönt att få till det. Har märkt att konditionen har gått ner lite i vardagen.
Senast redigerad av Sklee 2025-05-10 kl. 07:35.
Citera
2025-05-13, 11:14
Medlem
Ska uppdatera med förra veckans snittvikt 71,2kg.

Var egentligen en bra förra vecka men i slutet av veckan åkte jag på någon magsjuka eller magförgiftning. Så har haft feber, antingen sängliggandes eller på toaletten.
Brukar inte bli såhär dålig vid matförgiftning faktiskt, brukar få i mig något osv men nu kunde jag inte äta eller dricka vatten på några dagar ens. Låg och bara skakade av frossa och hyperventilerade. Borde nog egentligen blivit inlagd med facit i hand. Men hade samtidigt barn hemma själv så all kraft gick typ till att se till att dom fick mat osv.

Har typ gått ner 3kg av all vätska jag förlorat och idag är första dagen jag börjar känna att det har vänt, klarade att äta lite frukost. Så får försöka få i mig det jag kan nu i några dagar, röra på mig i den mån som går.

Sen får typ börja med väldigt lätta pass typ 50% av normal träningsvikt några pass, när jag känner mig återställd.
Citera
2025-05-13, 15:45
Medlem
Eldamyckes avatar
Dina pass ser gedigna ut! Härligt
Citera
2025-05-14, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldamycke
Dina pass ser gedigna ut! Härligt

Tack!
Själv tycker jag att det inte ser så väldigt ut för världen
Men det är väl kontinuiteten som är avgörande
Citera
2025-05-15, 13:45
Medlem
Första dagen som jag orkade gå en liten promenad på förmiddagen. Bestämde mig under tiden att dra till gymmet.

Blev mycket rörlighet och försöka aktivera musklerna en stund på gymmet. Sänkte vikterna och set i några övningar, tappade en del reps i vissa övningar och körde inte till fail. Var mer fokus på rörelsen och försöka få kontakt.

Fick ganska bra pump på gymmet ändå. Men kroppen ser lite slappare ut när all vätska släppt från musklerna. Men kändes inte alls som att någon styrka egentligen har försvunnit och formen ser sig lik ut trots lite mjukare. Så ändå helt okej efter att ha varit helt sängliggandes. Är nog tillbaka relativt snabbt. Kommer nog inte vara så hård med att deffa nu fram tills jag känner mig återställd.

Torsdag 15/5
Citera
2025-05-17, 14:24
Medlem
Dishys avatar
Det var en riktig matförgiftning du åkte på. Är du helt återhämtad nu?
Citera
2025-05-18, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Det var en riktig matförgiftning du åkte på. Är du helt återhämtad nu?

Var förmodligen magsjuka. Det var ett utbrott på jobbet tydligen.

Ja, idag är väl första dagen om jag känner mig något normal. Är väl typ 95% återhämtad. Ska träna lite lättare idag också, sen börja trappa upp vikterna igen stegvis. Kommer nog äta runt energibalans veckan ut som kommer också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in