2026-09-09, 14:24
Medlem
Jag hade flera drömmar inatt och ena var om ett PB i Marklyft och sedan ett pass med stående press

Idag var det dags för stående pressar som huvudlyft, så förmodligen dä
därför som jag drömde om det. Egentligen borde det ha varit test av 5RM men appen sa 10x1 60kg igen, förmodligen för att jag loggade reps på 57,5kg. Skitsamma tänkte jag och tyckte att det lät som en bra idé att fortsätta försöka nöta 1or på 60kg.
Till min stora förvåning så klarade jag av 8st 1or. Dom 2 sista var riktiga grinders. Så jävligt bra prestation med sådan progression.

Blev sedan 3x6 Rdl 110kg, högreps hantel rodd, 3x10 smalbänk 55kg, upright row 3x10 30kg. Sedan lite armar, mage och vader.
Riktigt bra pass idag!

Jag har kört mer triceps pressar i kabelmaskinen för att få upp massan i yttre huvudet. Det har ändå gett hyfsat resultat i kombination med andra tunga pressar. Det långa huvudet har alltid utvecklats bra på mig. Men trots att jag inte prioriterar den så slutar dom inte att växa.
Klagar inte direkt då armarna ser ganska köttiga ut trots min kassa biceps.
Citera
2026-09-13, 15:26
Medlem
GertBennys avatar
Jag håller med OBBG, skitbra 105 kg x 10 i knäböj. Jag tror inte jag klarar så många reps om jag ska vara ärlig hehe.
Citera
2026-09-14, 08:24
Medlem
Jag hade en dag kortare vila eftersom har inte riktigt tid till att köra ett längre pass idag, så det blev igår. Kände på morgonen att jag verkligen inte var tillräckligt återhämtad och jag var så extremt trött dagen innan så orkade inte äta ordentligt utan slöade och somnade istället.

Huvudlyftet var Bänkpress 85kg 10 set av 1or på schemat. Jag hade det skulle kännas tufft men klarade de flesta seten utan väldigt lång vila. Höll det runt 3 min mellan seten förutom de 2 sista som kanske blev 4-5. Sista setet blev även 2a.
9x1, 1x2.

Var förvånad över prestationen med dåliga förutsättningar. Men det slog till efter i resterande övningar under passet.

Körde low bar squats 80kg 1x10, 1x9, 1x6, chins kv 8,6,4, Dips 20kg+ 4,3,2.
Tappade massvis av reps i dessa övningar, men är ändå nöjd med passet.
Körde lite armar, mage och vader också. Behöll reps i isolationsövningarna trots allt.

Nu dagen efter så har jag mycket mer träningsvärk än vad jag förväntade mig att jag skulle ha. I alla fall i ryggen och armar.

Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Jag håller med OBBG, skitbra 105 kg x 10 i knäböj. Jag tror inte jag klarar så många reps om jag ska vara ärlig hehe.

Behöver göra GainsFadern besviken!
Det är 10 set av 1or på 105kg. Men inom någon framtid så ska det gå med en 10a.
Citera
2026-09-15, 18:52
Medlem
Blev intervaller igår 4x4. Tempo och uthålligheten har verkligen sjunkit men pulsen var ändå på 176 som mest. Är ändå okej med detta och att jag ändå utförde passet när det fanns flera ursäkter att falla tillbaka på.

Idag blev det rörlighetsträning. Typ turkish get ups, ball slams, höfter, mage, underarmar och nacke.

Nu blir det 2 vilodagar framöver.
Citera
2026-09-19, 05:35
Medlem
Efter några dagars vila från träningen så blev det pass med marklyft som huvudlyft igår.

Senast så var det att testa 5RM, så denna gång är vikten tillbaka till 112,5kg och fokus på 3or. Så blev 4 set av 3or som var ganska lätta, körde 3min vila på dom. Sista setet var en amrap på 12reps.

Sedan var det stående press 45kg 2x8, 1x5, Stångrodd 47,5kg 3x10, front squat 47,5kg 3x8.
Sedan blev det lite isoleringsövningar för armar, mage, vader.

Var ett okej/bra pass. Marklyftet kändes bra, var besviken att det tog stop i sista setet i pressen, rodden är fortfarande ganska lätt vikt och front squaten kändes bra. Var inte lika stark i isoleringsövningarna, då vissa minskade i reps.
Kände mig fräsch i kroppen senare under dagen, lite öm i adduktorerna bara. Men när jag vaknade idag så hade jag ganska mycket träningsvärk i hela ryggen och lite överallt i kroppen.

Är uppe för att jag jobbar idag. Kommer köra låg intensitet jogging idag efter jobbet.
Citera
2026-09-19, 10:17
Medlem
Eldamyckes avatar
Det kräver sin karl bara att släpa sig till gymmet vid 05, bra jobbat!
Citera
2026-09-20, 05:18
Medlem
Blev lätt jogging på löpbandet efter jobbet. Så pass lungt tempo att det blev 5km på 43min. Fast det tog ändå ganska mycket på benen och har inte kunnat ha högre tempo i 20 min och bara enbart kortare sträckor. Så får försöka börja jobba upp det igen.

Funderar på att ta en oplanerad vilodag idag och bara stretcha lite efter jobbet. Köra den planerade rörlighetsträningen imorgon, ta ytterligare 2 vilodagar och köra tunga 1or Ben den dagen som jag är ledig.

Har förövrigt sänkt kalorierna lite och har det lite mer kontrollerat. Ligger runt 2800kcal de flesta dagar och ökar ca 500kcal dagen innan styrketräningspasset, har lite extra dagen vid styrketräningspasset. Har nu legat stabilt på 81kg i en vecka så långt.

Överväger att köra en snabb deff när jag är färdig med tunga 1or, eller försöka göra en långsam och lång deff under vintern.
Tankeorocessen är kring att prestationen inte ska sjunka. Nu har jag haft en bra våg av ökningar så en snabb hård deff kommer förmodligen göra så att jag tar ett stort steg bakåt utifrån erfarenhet. Längre långsam deff så kan ökningar komma fortfarande fast långsammare, men kommer kännas kasst under längre tid. Oavsett behöver jag dra ner volymen om jag inte ska bränna ut mig så ur mig.

Aja inget bestämt än. Bara lite hur jag tänker kring framöver.

Citat:
Ursprungligen postat av Eldamycke
Det kräver sin karl bara att släpa sig till gymmet vid 05, bra jobbat!

Så hardcore är jag inte
Jag är uppe vid 5 för att jag börjar jobbet 6.45
Så styrketräningspasset blev på en ledig dag och körde på löpbandet efter jobbet
Citera
2026-09-20, 09:46
Medlem
Eldamyckes avatar
Gav dig världen läge att glänsa lite! Ljug för fan
Citera
2026-09-23, 05:22
Medlem
Har varit ganska mycket på jobbet, behövt göra matlådor någon dag efter jobbet osv. Så har prioriterat bastu framför stretching och rörlighet efter jobbet.

Ser fram emot att få sova ut imorgon och få köra ett styrketräningspass imorgon. Lite nervös samtidigt eftersom jag aldrig har knäböjt med 107,5kg tidigare.
Så fokus idag är att få i mig mycket kalorier under dagen så gott det går.

Citat:
Gav dig världen läge att glänsa lite! Ljug för fan

Inte min stil.
Citera
2026-09-25, 07:51
Medlem
Igår var jag fortfarande helt slut när jag vaknade av jobbveckan som har varit. Jag bara satt i någon timme efter frukosten för att jag kom aldrig igång.

Till slut tog jag mig till gymmet efter många om och men. Huvudlyftet var Knäböj high bar. Har inte ens kunnat racka av 107,5kg tidigare så hade låga förväntningar. Till min förvåning blev det faktiskt 10 set 1or.

Kroppen kändes inte alls i form, värmde inte upp som jag brukar, böjen kändes jobbig och obekväm. Men egentligen var jag inte jättenära fail, slutet var grinders men tappade inte formen.
Förra året var min 1rm 102,5kg, gjorde en 2a tidigare i år. Så nuvarande program fungerar bra för mig med toppstyrka. Sedan som GertBenny har påpekat med långa mellanrum med styrketräningen har varit gynnsamt.

Sedan var det lutande bänkpress 52,5kg 3x6, Latsdrag 40kg 2x15, 1x17, Split squat 18kg hantlar 1x8, 1x7, 1x6, sedan körde högreps lårcurls, sedan armar, mage och vader.

Idag vaknade jag med träningsvärk överallt. Det var ett bra pass trots att det kändes skit i kroppen. Jag gissar att det är jobbet som är boven. Hade nog inte blivit bra pass om jag inte hade sett till i att trycka i mig tillräckligt med kalorier dagen innan och tagit det lugnt med all annan träning under veckan och tagit tillräckligt vilodagar.

Kommer köra lätt jogging idag. Imorgon vilodag. Sedan vet jag inte om jag ska träna redan på söndag eller måndag. Jag jobbar ganska intensivt, jobbar 9 av 10 dagar så behöver tajma träningen ganska precist.
Citera
2026-09-25, 19:44
Medlem
Eldamyckes avatar
Skön grej att hela passet känns skit men när man sen tittar på vad man åstadkom är det ett jävla monsterpass trots allt!
Citera
2026-09-26, 07:39
Medlem
Citat:
Skön grej att hela passet känns skit men när man sen tittar på vad man åstadkom är det ett jävla monsterpass trots allt!

Ja, eller jag visste att det var ett bra pass när jag klarade flera 1or på en PB vikt. Men det var fan nice att kunna köra på trots kroppen kändes skit. Det är ändå ett kvitto på att det går bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in