2007-07-13, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero
Jag tror inte du kan klassas som psykopat enligt dom diagnostiska kriterierna i alla fall inte en uppenbar sådan. Alla har som sagt drag av allt detta och jag får intrycket att du mest av allt vill ha en saning som förklarar din situation och person så att du på detta sätt ska känna som en psykopat. Det är en önskvärd egenskap att aldrig känna ånger att själv alltid veta bäst och att dessutom vara begärlig för kvinnlig lusta. Kan själv känna igen mig i din beskrivning från ett skede tidigare i mitt liv men absolut inte där jag är idag. Mitt råd (även fast du uppenbarligen skiter i det om du är psykopat) är att fortsätta att granska dig själv som du nu precis har gjort. Detta självsanerande beteende talar direkt emot psykpatens. Att du dessutom ställer en öppen fråga för att få svar är ett konkret exempel på att du funderar över vad andra har för tankar kring dig som person, alltså blir min ödmjuka dom; Ej psykopat...

Trevlig helg!!

Det stämmer nog måste jag erkänna!

Men, jag känner aldrig ångest eller blir deprimerad... Även under den tid jag hade det som värst, blev av med ALLT genom en dålig affär... Sov på golvet under en bra tid och åt under ca 2-3 månader INGET annat än makaroner, inte ens ketchup till...

Har även gjort många saker många andra skulle känna en stor ånger för och få grova samvetesproblem... Men jag får inte det?

Men, det kanske är normalare än jag tror? Kan det vara så att jag är sjukt "bra" på att lura mig själv? Att jag lärt mig att inte känna sådant men det endå finns där under?

Må bäst!
Citera
2007-07-14, 00:16
Medlem
Mesmeros avatar
Ibaitem, du skrev:

"Men, det kanske är normalare än jag tror? Kan det vara så att jag är sjukt "bra" på att lura mig själv? Att jag lärt mig att inte känna sådant men dt endå finns där under?"

Precis så som nu nu själv svarade på frågan är jag överygad om att det är. Vi är i grund och botten lika personlighetsmässigt alltså vet jag att du kommer att inse att ditt liv i framtiden inte behöver spegla den bild som du har idag. Min framtid blev ljus. Jag har allt (jag vet det låter arrogant men jag menar på ett ödmjukt sätt, inte så att någon annan tycker jag har allt).

Njut av livet som jag.
Citera
2007-07-14, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero
Ibaitem, du skrev:

Precis så som nu nu själv svarade på frågan är jag överygad om att det är. Vi är i grund och botten lika personlighetsmässigt alltså vet jag att du kommer att inse att ditt liv i framtiden inte behöver spegla den bild som du har idag. Min framtid blev ljus. Jag har allt (jag vet det låter arrogant men jag menar på ett ödmjukt sätt, inte så att någon annan tycker jag har allt).

Njut av livet som jag.

Du har nog helt rätt, jag ser fan mig själv i dina ord och i ditt sett att skriva...

Jag kommer tillbaka till friden någon dag, till den riktiga lyckan. Jag har förut alltid haft den och samtidigt förändrats nästan varje dag genom goda insikter osv, alltid till det positivare...

Nu dock, senaste året har jag dock fastnat i ett "negativt" mönster, hur bra jag ändå har mått vet jag att jag inte har den inre friden och att jag inte levt i godhet, tappat min förståelse för människor, blivit dömande och tappat respekten för det allt... Men, senaste månaden har min senare "negativa" sanning fått riktiga törnar, otroligt tufft då jag lev totalt fast i den under 1 år, men jag vet att det är en sanning jag måste ta tag i och krascha...

Ser tom hur jag ändrats dag för dag senaste 2-3 veckorna, bara i mina olika foruminlägg, går upp och ner, ena timmen hit andra dit... Men det blir sakta positivare... Börjar få insikter, hela tiden, som regn... Tex bara utav att läsa ditt inlägg nu.

"Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise."

Må bäst!
Citera
2007-07-14, 16:21
Medlem
Made of stones avatar
Om jag minns rätt så är en av kriterierna för Psykopati att man är väldigt ytlig, inte grubblar särskillt mycket över saker och ting. Du verkar ju vara den direkta motsatsen till det..

En sak till:

Vissa på det här forumet menar att Psykopater inte kan känna ångest, och andra att dom kan det. Hur ligger det egentligen till med den saken? Jag har iallafall läst att många psykopater lätt får missbruksproblem för att bota sin ångest.
Citera
2007-07-15, 01:36
Bannlyst
Läs om Lasermannen. Han är "psykopat".
Citera
2007-07-15, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Läs om Lasermannen. Han är "psykopat".
Näe det är han inte. Han fick diagnosen Aspergers syndrom på beckis..
Citera
2007-08-06, 02:09
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Ondskans ansikte - om psykopater i TV4

Nån som såg det igår el tidigare (det var en repris)? Sten Levander intervjuades och en som trodde han var psykopat. Intervju med sambon till en sadistisk mördare, som hon trodde var psykopat. Dessutom en som ansåg sej haft en psyopatisk chef.

- Tidig sexualdebut (12 år el tidigare) var typiskt för (blivande) psykopater
- 70% hade haft ADHD som barn
- 100% hade beteendestörningar som barn

Mannen som själv trodde att han var psykopat gick hos en psykolog. Iofs brukar ju psykopater inte inse det själva och inte vilja bli botade. Så kanske han inte var en riktig psykopat? Men han hade haft iaf hemska vredesutbrott, då han slog folk ordentligt. De förtjänade det tyckte han. Han hade också suttit i fängelse.

I detta fall verkar han själv tycka att han led av sin ev psykopati trots att han saknade empati. Alla flickvänner flydde förr el senare.
Citera
2007-08-06, 02:10
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof

Men kan man inte vara både och? Det vore väl möjligt fast då utan det vinnande sättet och skickligheten att manipulera.
Citera
2007-08-06, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch
Men kan man inte vara både och? Det vore väl möjligt fast då utan det vinnande sättet och skickligheten att manipulera.
Jag har svårt att se att en personlighetsstörning och ett neuropsykiatriskt funktionshinder skall kunna diagnosticeras på samma individ. Isf tappar ju de redan urvattnade slaskdiagnoserna "personlighetsstörningar" ännu mer av sin relevans..
Citera
2007-08-06, 11:49
Bannlyst
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Erdinger
Lars-Olof Tunbrå har skrivit en bok om fenomenet med psykopatiska chefer.

http://www.svd.se/dynamiskt/naringsliv/did_4997522.asp

Låter i mina öron som typisk populärpsykologi som är grundad mer på populistiska uppfattningar än fakta...

De är en populär uppfattning att alla psykopater sitter i fängelse men de stämmer inte alls, ofta är han den trevliga eleganta killen som ständigt söker kickar på olika områden och uppskattas av sin omgivning för sina intressanta karaktärsdrag. psykopatens övertygelse om sin egna storhet bottnar i att han enda sedan han var liten gång på gång har vunnit eller varit bäst på vad han än har företagit sej. om han vill kan han sitta i en styrelse bland landets absoluta elit, eller så kan han råna en bank, eller ägna sej åt sofistikerad ekonomisk brottslighet; allt för kicken (känslan). Serie mörare är föresten sällan psykopater utan psykotiska människor som inte är medvetna om sina handlingar. Psykopater som är våldsbrottslingar mördar mer sällan än andra våldsbrottslingar. Pennalism eller en parasiterande livsstil hänger inte heller de nödvändigtvis ihop med psykopati eftersom många inte kan förena detta med sin självbild.

De där att psykpater inte skulle ha känslor är helt fel; vad är en känsla? Enkelt kan man säga att de är när en signalsubstans frisätts från en nervtråd och sedan fester på en mottagande cell. Psykopater har överskot på dopamin jag skulle tro att ingen känner och upplever så starkt som en psykopat eller en person med psykopatiska drag.
Citera
2007-08-06, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof

Jag skrev "psykopat", inte psykopat. Menade med det att många skulle se honom som en psykopat, utan att riktigt veta innebörden i ordet.
Citera
2007-08-07, 01:54
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnevan
Är det möjligt att en man med antisocial personlighetsstörning kan hysa varmare känslor för en kvinna? Någon som lider riktigt, riktigt gravt av psykopati? Om inte, är det möjligt att han kan se en kvinna som en viktig ägodel han inte vill såra?

Du tror att Du kan ändra honom till att bli mindre psykopat därför att Du ger honom kvinnlig kärlek? Jag skulle säga nope! Titta själv hur det går för andra kvinnor som tror att dom kan förändra en psykopat. Du ger Dig ut på djupt vatten, men gör det ut och simma om Du vill det, jag har ingenting att göra med vad Du gör av Ditt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in