Citat:
Ursprungligen postat av awfullsinns
Allt jag säger och har sagt är en parodi på mitt rätta jag som drömmer om att bli den jag säger mig vara så vem är jag?
Citat:
Det kan tolkas precis som man vill, precis så som jag vill.
Läste meningen igen ett par gånger och ordet "illusionslös" kom spontant upp.
Ja åsikter är som rövhål alla har dem och subjektiva sådana. Jag tycker det är fascinerande hur olika jag uppfattas irl, även här såklart dock vågar folk släppa lite på integriteten här.
Citat:
Kanske det men precis som du saknar jag intigritet, alla vet/anar men ingen vet.
Det ironiska för mig är att jag de senaste åren öppnat upp mer och mer för vissa personer som vid det här laget verkligen "borde" misstänka att något inte står "rätt till". Jag får bara mer och mer bevis på att en människa som har ett normalt "känsloliv" inte kan mentalisera hur "världen" upplevs utan detta hinder/rättesnöre.
Ta bara en sådan sak som känsloladdade ord, i princip alla reagerar starkt på vissa ord dock ser jag en tydligt spektrum av olika personliga "nivåer". Detta gäller allt ifrån lättare kränkningar som tex "du är ju korkad" till "jag ska k-nulla din mamma", som främst tenderar få invandrare att gå i taket. De få gånger jag fått höra den senare har min spontana tanke varit "Ouch, det hade fått den jäkeln att må riktigt illa" och börjat skratta av den mentala bilden av att se en "känslig sprättupp bli överkörd av min moder i sängen"

Inte riktigt den reaktionen de hoppades på och ord berör mig inte överhuvudtaget. Enligt min erfarenhet tror "den normale känslomänniskan" nästan uteslutande att den är den som "uppvisar mest offentlig" ilska som är den farligaste; för det är den som ligger i "synfältet" de är tränade/uppfostrade att titta på. Jag tycker detta är komiskt för de missar grovt på målet gällande "varningstecken" i den antisociala världen utanför normen. Jag reagerar inte överhuvudtaget på om någon står och "sprätter med ilska", det väcker ingen "hotkänsla" alls utan det ser bara komiskt ut; är jag på gott humör kommer jag bara skratta är jag på dåligt humör skulle jag bara säga till dem att lägga ner tuppsprätteriet och attackera eller gå hem.
I yngre dagar och i mentalt tyngre tider då jag hade svårt att ens se det komiska i "låtsasarga" personer stod jag bara kvar beredd och stirrade på dem, väntade på en eventuell attack så jag kunde agera "friare" under lagens skydd om självförsvar. Gick de framåt gick jag emot dem millisekunden senare, varje typ av fysisk utmaning får ett autosvar men varje typ av verbal utmaning lämnas utan ens en blinkning som svar. Normtuppen har ingen handlingsplan för människor som inte uppvisar varken rädsla eller ilska i en sådan situation, deras tillfälliga självsäkerhet förtvinar ganska snabbt och jag upplever att de känner min energi. Det är helt ologiskt med en vedergällning eller offentligt uppvisande av hur arg jag kan bli inför åskådare; det får de uppleva (om de försöker en riktig attack = oförlåtelig gräns) när jag tar dem mol allena, där på plats hade jag avvärjt attacken enligt lagen om självförsvar. Finns inte på kartan att ge någon en uppenbar förvarning, totalt ologiskt. Spelad normtuffhet inför publik är den mest uppenbara bluffen av den alla. Jag känner inget behov alls av att behöva provocera någon, däremot är min naturliga självsäkerhet provocerande för många normtuppar har jag förstått.
De "riktigt" farliga har alltid känts som mina intuitiva vänner, den typen jag blir glad inombords av att bara se.
Hur är din erfarenhet på detta plan? Hur har du upplevt andra "tuppars" kraftmätningar? Osv?
LL