2012-09-10, 19:23
Medlem
premeditations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snide
Jag skämde ut och förolämpade en psykopat inför hans vänner. Han blev skogstokig men kunde inte göra något just då. Vad kan jag räkna med för följder?

Det har jag ingen som helst aning om.
Citera
2012-09-10, 19:30
Medlem
premeditations avatar
[quote=Kundalini]För att en diagnos skall vara intressant måste den rimligen ha ett syfte. Man ger en skolelev ADHD-diagnosen för att underlätta inlärning genom att det ger tillgång till extra pedagogiresurser eller liknande.

Vad är poängen med din diagnos? För jag förstår inte...

Du skriver att du har intimitetsproblem, men det är ju inte så ovanligt och kan innebära allt möjligt, och inte vara något patologiskt. Det kan dessutom indikera en massa andra diagnoser, eller att man ligger långt ute på nån axel.

Citat:
På vilket sätt tynger din eventuella antisociala personlighetsstörning dig? Du pratar om våldsfantasier, men det är nog inte så ovanligt, och sådana återkommande tankestörningar kan väl kanske lika gärna handla om tvångsmässighet. Diskuterade du diffrentialdiagnoser med den här psykiatern?

Ja, vi diskuterade vid flera tillfällen detta. Han påpekade gång på gång att dessa diagnoser inte är vattentäta och att en annan kollega mycket väl kunnat ge mig en annan diagnos.

Citat:
Skulle du bli besviken om du fick reda på att du i stället för psykopatiska drag ansågs vara autistisk, borderline, ångestfylld eller nåt annat?

Nej, diagnosens namn eller betydelse är oviktig på så vis. Skall man se på det rationellt hade väl en annan diagnos varit bättre kanske. Men samtidigt är jag helt ointresserad av att medicinera mig, jag trivs som jag lever och vill inte förändra något.
Citera
2012-09-10, 19:39
Medlem
premeditations avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Zeke Warg
Vad får du ut av att besvara frågorna du får här?
Äcklas du av vissa frågeställare?
Kan du i så fall ge exempel?

Jag roas av frågeställningarna. Det ger mig också någon form av tillfredsställelse att få beskriva mig själv, då jag anser mig vara en starkare individ då jag kan tänka rationellt och inte påverkas av känslor.
Många frågor är dumma och korkade och tanken på personen som ställt dem ger mig avsmak. Det är snarare de konstruktiva frågorna som ger mig tillfredsställelse. Men att säga att jag äcklas är fel. Det är lättare såhär anonymt, då slipper jag elementet med den fysiska personen i fråga.

Citat:
Du har starka känslor när det gäller hat,
men inte när det gäller medkänsla.
Det är konstigt. Kan du förklara det?
Känslor har vi väl alla. Jag skulle nog dock säga att jag generellt känner avsky snarare än hat för människor. Det krävs inte mycket för att väcka aggressivitet hos mig, men jag håller det inom mig så ofta det går, livet blir lättare då. Utåt.
Citera
2012-09-10, 19:43
Medlem
premeditations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
No shit.
Hej, jag har lästnågra Bret easton ellis böcker och vill berätta hur jag skulle vilja vara -egentligen.
Eftersom TS är besatt av att betona hur lite han gör för andra, VARFÖR gör han då denna tråd? Den kan endast hjälpa oss. Bekräftelse får han ju genom att vara en Svensk Patrick Bateman så varför?

Fucking bollocks.

Att använda en fiktiv person som underlag för ditt utlägg säger en del om din generella begåvning. Jag har inte skapat tråden för att du eller någon annan skall avgöra hurvida jag är psykopat eller inte. Jag har delvis i tidigare svar beskrivit vad jag får ut av det här och det finns fler anledningar. Men jag kan inte riktigt se vad det skulle göra för nytta för dig?
Citera
2012-09-10, 19:46
Medlem
premeditations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBam
Känner du rädsla?

Självklart (antar jag?) känner du rädsla inför direkt livsfarliga situationer som att t. ex hålla dig i ena benet svävandes 200m över luften, men jag tänker mer på rädsla inför andra människor och lite mindre "livsfarliga" situationer. Skulle du känna dig rädd och skakig ifall du rånade en bank t. ex?

Jag skulle inte under några omständigheter riskera mitt liv i onödan.
Hur jag skulle känna mig vid ett bankrån vet jag inte. Men jag har gjort en del saker i mitt liv som nog ses som ganska grova. Av dessa har jag inte haft någon speciell känsla. Det har snarare varit saker som känts nödvändiga vid tiden.
Citera
2012-09-10, 19:48
Medlem
premeditations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brynjan
Du säger att du blivit utsatt "för diverse psykiska stressmoment".
Vad kunde det innebära, kan du ge några exempel?

Jag vill inte gå in på detaljer av skäl du nog förstår själv. Men generellt skulle man nog kunna likställa många av momenten vid psykisk tortyr. Min mor är inte riktigt frisk, vi har inte haft kontakt på 10 år och blotta tanken på henne får mig att vilja explodera.
Citera
2012-09-10, 19:53
Medlem
Hur ser din sexualitet ut?

Ponera att du en dag skulle bli fader, ditt barn avlider... Hur tror du att du skulle reagera känslomässigt?
Citera
2012-09-10, 19:55
Medlem
premeditations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherekhan
Mycket intressant, om du nu ljuger eller överdriver din diagnos spelar ingen roll för min del, då du enligt mig visar tecken på att tänka på ett viss sätt som andra människor inte förmår sig göra. Det som får mig att släppa de flesta tvivel är också att du skippar de klassiska fördomarna, psykopater är inte blodtörstiga seriemördare. De är asociala utan förmåga att känna "med" andra människor. Att du inte likt mytomanen Sam Vaknin i I, Psychopath använder en påhittad diagnos för att ursäkta ett vidrigt beteende, men istället visar de övriga sidor som folk missar, möjligheten till ett fullt logisk tänkande, förmågan att läsa sociala situationer som om man satt framför TVn gör att jag tror det ligger något i det du säger. Det jag reagerar lite dock är avsaknaden av livsmål, det är inget som hör till normen för likasinnade. Pengar brukar inte vara uteslutet ur ekvationen, inte ur ett statusperspektiv, men snarare för bekvämlighetens skull. Likaså spirituell harmoni. Tråkigt att du redan fått kuben testad, men men...

Jag skulle också gärna ta ett par diskussioner via PM, vad säger du om det?

Du har många intressanta aspekter och du har rätt i mycket av det du säger. Det folk inte förstår är att de statistiskt sätt känner flera psykopater utan att veta om det själva. Och det folk inte verkar förstå är att det finns väldigt många psykopater som är fullt medvetna om att de är annorlunda. Det är ju också med denna vetskap de inte söker hjälp, de är rädda att det skall komma ut i ljuset. Och jag förstår dem, att leka med psykiatriker är "farligt". Men för mig var det den ultimata kicken.

Många verkar också tro att alla psykopater t.ex skadade djur som barn, för att de läst det. Vad de missat i sin läsning är att det snarare visat sig att barn som skadade djur hade mycket större risk att senare få diagnosen.

Pengar har jag och jag skaffar mer när jag behöver. Tillvägagångssätten varierar. Men jag har det aldrig dåligt ekonomiskt ställt.

Edit: Och ja, är det frågor du hellre vill ta i PM går det bra.
Senast redigerad av premeditation 2012-09-10 kl. 20:29.
Citera
2012-09-10, 20:00
Medlem
premeditations avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Drömmer du när du sover?
Drömmer gör jag nog, men jag minns aldrig vad jag drömt när jag vaknar.

Har du nån gång gråtit av självömkan?
Nej, jag kan inte minnas att jag gråtit. Det är dock något jag önskar att jag kunde göra i vissa situationer. Lyckligtvis är jag ju man och vi förväntas inte att gråta.

Citat:
Känner du dig tom? Inte nu på ett deprimerande vis utan bara tom som ett ingenting?
Jag kan ofta känna tomhet inom mig. Oftast i situationer där de omkring mig är väldigt känslomässiga, som vid sjukdom, död eller frågor om t.ex otrohet.

Citat:
Kan du känna fysisk smärta?
Naturligtvis.
Citera
2012-09-10, 20:08
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av premeditation
Ibland kan jag fundera över hur det skulle kännas. Men jag kan inte relatera helt. Det närmaste jag kommit är genom intag av MDMA/extacy. Det gjorde det lättare att diskutera just emotionella frågor med folk, för det kändes som min analysförmåga ökade något. Om inte annat var det något upplysande.

Avund är ingenting du skall känna. Jag känner inte avund till folk som dras med sina känslor. Tanken på dessa meningslösa problem ger mig avsmak.
Okej!

En liten följdfråga; om du hade presenterats möjligheten att aldrig mer behöva känna fysisk smärta, med den medföljande konsekvensen att du inte heller kunde uppleva fysiskt njutning, skulle du acceptera det?
Citera
2012-09-10, 20:10
Medlem
premeditations avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av awfullsinns
Klargör skillnaden mellan välbehag och lycka?

Jag vill även att du definerar lycka och motsattsen.

Välbehag kan jag likna vid att ta kokain, fast mildare. Man blir tillfredsställd.
Jag vet inte riktigt hur man definierar lycka, jag tycker det är ett begrepp människor jagar men aldrig uppnår. Någon som säger sig vara lycklig avfärdar jag enbart som naivt. Jag tror det är ett ord man använder för att säga att man nöjer sig med vad man har.

Citat:
Har du någon gång kännt ångest? Svarar du nej så är då frågan hur vet du det när du inte kan definera något du inte käönt? Ångest är för det mesta fysiska symptom, antar att dina kroppsliga funktioner så som flykt och jakt instingt fungerar?
Jag tror inte det. När jag vill fly verkligheten gör jag detta med droger.
Citera
2012-09-10, 20:12
Medlem
premeditations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0ok
Lider du av diagnosen du fått? Utifrån vad jag läst verkar du inte göra det och det tycker jag är intressant!

Nej, jag lider inte av den, känner mig tvärt om befriad när jag ser andras meningslösa problem. Det enda negativa skulle väl vara att det är ansträngande och utmattande att spela teater i sociala sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in