2012-08-20, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neon666
Egenskaper hos en psykopat
1. Saknar samvete = Check
2. Saknar empatisk förmåga = Check
3. Övertro på sig själv = Check
4. Mytomani = nope
5. Manipulation och slugt beräknande = Check
6. Saknar känslomässigt djup = Check
7. Präglas av en kronisk rastlöshet och blir lätt uttråkade = Nope
8. Extremt kontrollbehov = Nope
9. Utnyttjar andra = Check
10. Sexuellt promiskuösa = ingen aning
11. Saknar normala värderingar och moral = Check
13. Saknar realistiska mål och är lata = nope
14. Impulsiva och otåliga = nope
15. Paranoida = nope
16. Har hemliga liv/Lever dubbelliv = check
17. Sadister = Check
18. Sjuklig Avundsjuka = Nope

Det där måste vara din egen uppfattning om psykopater, men den stämmer inte riktigt med min. Ta t ex punkt 4 så stämmer den inte eftersom psykopater bygger sitt liv på en livslögn.

En annan egenskap hos psykopater är att deras närvaro alltid är påtvingad. Det tar tid innan man förstår att man har med en psykopat att göra och det är alltid förenat med obehag. Man glömmer aldrig det. Jag hatar psykopater!
Citera
2012-08-20, 20:55
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Det där måste vara din egen uppfattning om psykopater, men den stämmer inte riktigt med min. Ta t ex punkt 4 så stämmer den inte eftersom psykopater bygger sitt liv på en livslögn.

En annan egenskap hos psykopater är att deras närvaro alltid är påtvingad. Det tar tid innan man förstår att man har med en psykopat att göra och det är alltid förenat med obehag. Man glömmer aldrig det. Jag hatar psykopater!

Så alla psykopater måste ljuga?
Citera
2012-08-20, 21:08
Bannlyst
Citat:
Egenskaper hos en psykopat
1. Saknar samvete = Check
2. Saknar empatisk förmåga = Check
3. Övertro på sig själv = Check
4. Mytomani = nope
5. Manipulation och slugt beräknande = Check
6. Saknar känslomässigt djup = Check
7. Präglas av en kronisk rastlöshet och blir lätt uttråkade = Nope
8. Extremt kontrollbehov = Nope
9. Utnyttjar andra = Check
10. Sexuellt promiskuösa = ingen aning
11. Saknar normala värderingar och moral = Check
13. Saknar realistiska mål och är lata = nope
14. Impulsiva och otåliga = nope
15. Paranoida = nope
16. Har hemliga liv/Lever dubbelliv = check
17. Sadister = Check
18. Sjuklig Avundsjuka = Nope

Du har alltså 10/18 och tror du lider av psykopati. Jag har blivit kallad samtliga av dessa och det beror väl på hur man ser det. Visst kan man ha drag, men psykopati är det inte.

Förstår inte riktigt denna hysteri kring pubertala pojkar som utnämner sig själva som psykopater, sen så fort de ser en katt som blir av med huvudet på flurl.com så börjar det fuktas i ögonkanalerna. Patetiskt.
Citera
2012-08-20, 21:09
Bannlyst
Citat:
Så alla psykopater måste ljuga?

Ja. Manipulativt beteende tillsammans med grandiositet, hänsynslöshet och lögner är kärnan till psykopati.
Citera
2012-08-20, 21:10
Medlem
Du har inte levt med en tonåring märker jag
Samvete är inget som bara dimper ner o är klart vid tre år..en 5 åring med fin-gå-bort kalaskläder och en djup lerpöl "vet" att det är fel att hoppa, har dåligt samvete redan innan han hoppar, men hoppar ändå i pölen..En 15 åring skriker och smäller i dörrar och skriker fula saker o vet att det inte är ok, men kan inte hålla sig lugn..efter puberteten har samvetet blivit så färdigt som det kommer att vara resten av livet.För somliga tar det ända till 25 ..
Ett "löst "samvete har ingen funktion utan impulskontroll och en kontrollerad akut behovstillfredställelse-det saknar psykopater bägge delarna.

Fast varenda människa lär av erfarenheter..tom Psykopater
Citera
2012-08-20, 21:11
Medlem
troubleices avatar
Min granne måste vara ett psykopat....
Citera
2012-08-20, 21:15
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrackThis
Du har alltså 10/18 och tror du lider av psykopati. Jag har blivit kallad samtliga av dessa och det beror väl på hur man ser det. Visst kan man ha drag, men psykopati är det inte.

Förstår inte riktigt denna hysteri kring pubertala pojkar som utnämner sig själva som psykopater, sen så fort de ser en katt som blir av med huvudet på flurl.com så börjar det fuktas i ögonkanalerna. Patetiskt.

Så låta en tjej bli våldtagen utan att ingripa är fullt med känslor menar du? Risken för att jag ska bli sedd som våldtäktsman är enorm, eftersom hon kommer vilja glömma allt förutom den som inte gjorde henne illa. Är inte detta psykopatiskt tänkande?
Citera
2012-08-20, 21:25
Medlem
eh .. nej..det är postwar neoemo tänkande...
Finns 1000 orsaker till det,en är paralys" mkt vanligt i svåra situationer o har inget med psykopati att göra.Man fryser bara till o gör nada..sen skäms man, sen försöker man bearbeta det.Fullt normalt...vad nu det är.
Citera
2012-08-20, 21:39
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
eh .. nej..det är postwar neoemo tänkande...
Finns 1000 orsaker till det,en är paralys" mkt vanligt i svåra situationer o har inget med psykopati att göra.Man fryser bara till o gör nada..sen skäms man, sen försöker man bearbeta det.Fullt normalt...vad nu det är.

Ok... men om det händer mig själv så åker snubben eller snubbarna på stryk, så länge det inträffar något som påverkar mig. Då ingriper jag, tillex hade jag fått böter på 1000 spänn ifall jag inte ingripit då hade jag ingripit. Är det inte psykopatiskt tänkande?
Citera
2012-08-20, 21:57
Medlem
Nej, det går inte att dra den slutsatsen .Nej.

en psykopat skulle inte ens fundera över frågan..
Senast redigerad av Zigga 2012-08-20 kl. 22:03.
Citera
2012-08-20, 22:05
Medlem
Neon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Nej, det går inte att dra den slutsatsen .Nej.

en psykopat skulle inte ens fundera över frågan..

Aja, då är jag väl en sociopat då.
Citera
2012-08-20, 22:11
Medlem
Jag tänker inte sätta en diagnos på dej,varför vill du ha en sån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in