2018-08-06, 07:46
Medlem
Hey boys, I need yourself help. Since I don't know how to create a new forum post, I thought to add my query in this discussion. I hope someone else will help me out.

Please help me know if there is any accurate online test for determining psychopath personality disorder.
Citera
2018-09-27, 19:12
Bannlyst
Har ni sett den där unga söta ungen i Dr Phil som är en mer solklar psychopath än vad det är sant att solen är gul och att mjölken är god att ha i milkshake?
För er som inte har sett så länkar jag så att ni själva kan kika. https://www.youtube.com/watch?v=FT0N74qKK18

Roligaste var dock att de hade tagit en hjärnscan av henens hjärna och det visar exakt på en psykopathjärna. 0:50. Det förklara filen med att hon hade bipolär men jag antar att man måste vara så där politiskt korrekt för att vara känd som filen, inte snällt att outa en unge som psykopatisk. En sak jag dock inte förstår är hur hon med en annan scanningmetod kan ha överaktivitet i främre delen. WTF?

Någon kunnig som vill förklara för frågvisa mig? Tar tacksamt emot alla förklaringar'

DESSUTOM tar han upp att "the wiring" inte är som den ska, också det enligt vad vetenskapen säger i frågan. Psykopaten ska ha minst connections av alla, medan autister har för många connections.

#jävligtintresssantagrejer

Och det blir ju inte mindre intressant när den lidande har ett skönt yttra, JAJAJA jag vet att hon är 12 år och jag vill inte ha sex med henne. TACK
Senast redigerad av Kate.Moss 2018-09-27 kl. 19:15.
Citera
2018-09-30, 16:11
Medlem
MissTortoises avatar
Funderat otroligt mycket på detta.
Upplever inte att jag tillför något egentligen mer än mina egna funderingar.

Tveksam till vem som är psykopat, men tror ändå att en riktig psykopat i vissa fall kan upptäcka hur låg empati den har jämfört med andra. Därmed känna stolthet, för empati är något för svaga människor. Har för mig att jag sett någon dokumentär om psykopater, där de nämnde och visade just det fenomenet: folk som inte vet om att de är just psykopater, men de vet ändå om att de är empatilösa och är mycket nöjda med det faktum.

Sen är det väl en luddig gräns. Bara för att psykologer tror sig veta si eller så, så behöver inte det vara den exakta sanningen.
Men i allmänhet så föds man väl in i rollen som psykopat, medans en narcissist utvecklas till sin fulla potential.
Tror att antalet milda narcissister ökar då samhället idag uppmuntrar till självcentrerade personligheter. Men har nog alltid varit vanligare än man tror. Men psykopati borde väl inte öka? Om det inte är genetiskt?

Är nästan säker på att jag har varit vän med en narcissist. Vänskapen pågick så pass länge att jag började se mönster i hans agerande. Misstänker att jag var lätt att utnyttja som vän, därför jag fick vara med så länge.
Han var otroligt charmig, social och pratade till sig allt. Spelade igen roll vad man sa, för han hade alltid ett övertygande svar.
Även när lögnerna var som mest kritiska och genomskinliga så fanns det alltid ett svar som räddade honom och övertygade. Lögner var en del av vardagen. Vilket jag inte såg då.
Det var väldigt svårt att urskilja och peka ut vad som vad sanning eller inte, för han gick verkligen in i rollen på heltid.

Exempelvis så uttryckte han stort missnöje över sin egen mor och hur otroligt elak hon var. Det gjorde så att både vänner och kvinnor kände empati för honom.
När han sedan kom hem till sin mor, då anspelade han istället på hur elaka andra människor var mot honom ute. På så vis fick han sin vilja och tröst på både hemmaplan och bland bekanta.

En gång hörde jag hans mamma säga "Du kan inte utnyttja folk utan att ge något tillbaka, tillslut kommer de tröttna" och hon uppmuntrade honom att spela sina kort väl för att höja oddsen. Reagerade starkt på det.
Så misstänker att hon odlat fram personlighetsstörningen redan i tidig ålder.

Vänner varade bara i perioder. Bekantskapskretsen byttes ut konstant efter att han mjölkat ur dem allt de hade ett erbjuda.
Började se mönstret tydligt när han tillslut inte längre kunde hålla lögnerna i schack och rörde ihop allt.
Hans överdrivet sociala personlighet gjorde så att han högg sig själv i ryggen.
I efterhand har jag fått höra lögner om mig själv och totalt förvrängda versioner av händelseförlopp.

Känner inte denna människan trots att jag känner honom väl, det går helt enkelt inte att få grepp om någon som är så grovt personlighetstörd. Den personen man trodde man kände först finns inte på riktigt. Tillslut sitter man bara och grubblar på heltid.
Tar tid att faktiskt förstå hur fruktansvärt det är med riktig narcissism, då det är som pesten själv. Ändå känner de stolthet över sig själva...
De har makten att förstöra andra människors förstånd.
Citera
2018-09-30, 21:35
Medlem
Tror din kompis var narcissist. Dessa är otroligt manipulativa. De är fortfarande på barnstadiet och har ett barnbeteende. Ofta ett barnbeteende när de inte får sin vilja igenom, trotsiga, aggressiva, skriker.
Detta beteende kan fortsätta i vuxen ålder. Som barn är detta vägvinnande när föräldrar inte orkar tjata emot. Alla a-lagare och pundare har detta beteende, skrik och du får din vilja genom.
Citera
2019-05-24, 21:05
Medlem
Yinool0401s avatar
Antar att den här frågan inte är ny.

Jag undrar om Psykopaten eller Narcissisten känner till att dom är psykopater?
Eller är det så att alla andra är knasiga rätt och slätt i deras ögon , alternativt att
dom utgår från "survival of the fitest".

Typ att alla är psykopater i deras ögon, det handlar bara om att den bästa på att dupera
är den som går längst?
Citera
2019-05-28, 18:30
Medlem
SvartaBjorns avatar
Denna tråd är inte självklar var den passar bäst men efter moget övervägande kom vi fram till ett nytt hem för den.

Psykiatri och psykofarmaka --> Psykologi: allmänt
/Moderator
Citera
2019-07-08, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTortoise
Funderat otroligt mycket på detta.

Men i allmänhet så föds man väl in i rollen som psykopat, medans en narcissist utvecklas till sin fulla potential.
Tror att antalet milda narcissister ökar då samhället idag uppmuntrar till självcentrerade personligheter. Men har nog alltid varit vanligare än man tror. Men psykopati borde väl inte öka? Om det inte är genetiskt?

Om du funderat otroligt mycket på detta så borde du ha insett detta:

Psykopater är - Självsäkra, charmiga, utåtriktade, manipulativa bland annat.

Detta leder till att de får kvinnor i hög grad som de sedan förökar sig med = Fler psykopater.

Dagens samhälle främjar dessa egenskaper och lägger all vikt på just dessa kriterier vilket leder till att det blir fler och fler narcissister och psykopater samtidigt som de hederliga människornas släkte sakta dör ut.
Citera
2019-07-09, 01:48
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Antar att den här frågan inte är ny.

Jag undrar om Psykopaten eller Narcissisten känner till att dom är psykopater?
Eller är det så att alla andra är knasiga rätt och slätt i deras ögon , alternativt att
dom utgår från "survival of the fitest".

Typ att alla är psykopater i deras ögon, det handlar bara om att den bästa på att dupera
är den som går längst?
Dom vet inte. Dom saknar självinsikt och har så kallade förnekelsemekanismer.
Citera
2019-11-03, 10:40
Medlem
Craftmanships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Dom vet inte. Dom saknar självinsikt och har så kallade förnekelsemekanismer.

Först och främst, alla psykopater (rättare sagt, personer med antisocial personlighetsstörning) är narccisister men långt ifrån alla narccisicter är psykopater.

Om vi håller oss till psykopater just nu så är det människor som minst sagt känner sig själva eftersom de är de viktigaste människorna som finns enligt dem själva.
Så jo, psykopater vet att de är annorlunda, även när det gäller saker som empati, impulsivitet, kriminella handlingar och så vidare.
Sen kanske de inte nödvändigtvis vet att det de har heter just antisocial personlighetsstörning men de vet att de är annorlunda.
Citera
2019-11-10, 17:38
Medlem
ylletrasas avatar
Dom med antisocial personlighetsstörning förnekar detta totalt. Har en släkt med det. Och denne anklagar oss andra för det. En sjukt manipulativ person, som gör allt för att krossa andra.
Citera
2019-11-20, 17:23
Medlem
Hur vet man ifall man har ASPD?
Då syftar jag på drag av psykopatin
Citera
2019-11-21, 23:00
Medlem
Jag levde över 3 år med en tjej som är psykopat. Dock ska vi gå in på vad som är rätt å fel så kan jag säga så här att den korrekta diagnosen mer lyder Person med psykopatiska drag. Det finns en lista PCL-R med 20 punkter där man delar ut 0,1 eller 2 poäng beroende på hur väl varje punkt stämmer in. Alla här inne skulle hamna runt 5. Hamnar du över 10 har du möjligen sådant psykopatiskt beteende att du är en människa man inte vill ha en relation med. 30-40 för att bli diagnostiserad psykopat. Men precis som allt annat är de inte svart och vitt utan en skala. Sen beror det på vart du får dina poäng. Säg att du var sen i utvecklingen av hjärnan kan du tex haft psykopatiskt uppförande som barn. De kan gå över. Du kan vart en stökig person som hamnat snett å får poäng för det. Om du ligger runt mycket får du poäng för det osv. Min personliga uppfattning är att om du saknar empati för andra människor är du psykopat . Dock kommer du få över 10 poäng om du saknar just det.

För övrigt så föds man med anlag för att bli psykopat. Det går att se på en MRI bild av hjärnan om du har psykopatiska drag. Den visar en form av missbildning i frontalloben där känslocentret sitter. Jag kan rekommendera dig att läsa Psykopater online. kvinnliga psykopater och Omgiven av psykopater.

Skriver själv en form av blogg om hur mitt liv med en person med psykopatiskt beteende. Vill visa hur osynligt det är. Alla här känner säkert den där roliga killen som helt plötsligt blivit en toffel som aldrig gör något med kompisar han kan vara med en sådan tjej.

Man beräknar att ca 10% av befolkningen har så mörka psykopatiska drag att de är skadliga i relationer. Kan rekommendera alla människor att läsa på om de här personerna.

Jag visste inget . För mig va psykopater Ted Bundy och Charles Manson mfl. Jag levde inte i helvete jag hade bara en tjej som snabbt gick från världens bästa som fick mig döda kär på 3 dejter till världens tråkigaste som beskyllde mig för allt som var dåligt. Inte ens när jag väl gjorde slut fatta jag va hon var. Hon visade dock att hon va totalt känslodöd och empatilös då och tanken på psykopat dök upp i huvudet. Men de tog nästan 5 månader till innan jag förstod vad hon var och ju mer jag läst ju mer stämmer in på hur hon manipulera mig.

Tex hade hon köpt ny lägenhet 2v innan vi gjorde slut. Självklart hade hon fått ihop pengarna till de från mig. Hon styrde sedan upp allt så det såg ut som jag kastade ut henne. Hon försökte få de till att jag hade misshandlat henne men där misslyckades hon men alla hon känner ser mig som en psykopat som tryckt ner henne och inte tvärtom. Ändå va de hon som flytta in med en ny efter 5 månader och jag mår fortfarande dåligt av de som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in