Citat:
Ursprungligen postat av gud talar
Barnknullare utgörs nog av brokig samling.
De som tänder sexuellt på barn har en idé om att de har "kärleksrelationer" med barn och inbillar sig att det finns barn som delar den uppfattningen.
Det finns också barnknullare som använder sig av sexuellt våld som maktmedel i relation även till barn och de har en klart störd personlighet med avsaknad av empati som största kännetecken. Psykopater/narcissister finns med i den gruppen.
Det var då en otrolig massa goja du fick ur dig på bara några meningar.
En pedofil tänder sexuellt på ett barn precis som du (kanske) tänder på en kvinna, exempelvis fetischism. Du kanske gillar stora bröst, en pedofil kanske gillar tofsar eller små barnskjärtar. (OBS! Jag är själv inte pedofil!). Många pedofiler känner självfallet medömkan, finns exempel på sådana här på FB.
OnT:
flowman66, jag har en fråga: (Bör noteras att jag tycker att det mesta inom psykologin är pseudovetenskap).
Finns det några studier gjorda på företagens krav på chefer gällande avsaknad av empati? Med andra ord, anställer företagen
medvetet psykopatiska chefer?
Enligt denna (ganska tillförlitliga) artikel: ...
http://www.askdrrobert.dr-robert.com/darktriad.html
... är definitionen av psykopati endast: en individ som saknar empati. Om vi enbart utgår från det kriteriet är de flesta chefer per automatik psykopater, inte sant?
Det går också bra om någon annan vill svara på denna fråga. StAugustin och PoeticJustice har varit mycket flitiga och förnuftiga i tråden annars.