Citat:
Ursprungligen postat av PoeticJustice
Sådana han/hon lätt kan manipulera.
Jag påstår inte att jag är expert, men jag har läst på en del jag med. Ovanstående fråga var väldigt lätt att besvara också. En psykopat som skryter, ljuger och manipulerar kan lätt kännas igen av andra, och därav tar folk avstånd ifrån den här individen. De som stannar är de som är lätta att manipulera, med andra ord.
Ja, lr naiva.
Men en tjej som jag känner var inte lättlurad. Hon hade jobbat i krogbranschen, var typ 35, snabb, smart o snygg.. Hon föll för en psykopat. Vi träffade honom också, jag och min sambo, och vi brukar också vara bra på att bedöma människor. Vi blev också grundlurade, supertrevlig snubbe.
I efterhand har vi kunnat konstatera 2 ledtrådar:
1. Han var FÖR trevlig. Man kunde diskutera allt från poesi till streetfighting med honom.
2. Han drack inte så mkt alkohol, men det är inte konstigt med krokmänniskor.
Han söp till en kväll och spöade på henne friskt, hon satt i ett hörn i vardagsrummet medan han satt muttrande och klippte sönder hela hennes livs fotoalbum. "Hon hade ju kort på sina ex där".
Han flippade total som blixt från klar himmel. Han hade duperat hela sin omgivning men han tappade kontrollen med den här tjejen och avslöjade sedan sin besatthet även för vänner och arbetskamrater.
Man behöver inte vara korkad för att åka dit för en psykopat, han använder hela sin intelligens för att hålla masken och dölja sina mentala avvikelser...