2024-09-21, 12:56
Medlem
twinlab9999s avatar
Då var det dags att starta min andra kurrapport. Min tidigare rapport var resan från 29% till 20% BF men nådde inte riktigt målet till sommaren 2024 (går att läsa här (FB) Testo E 500mg/v, Tren E 400mg/v+ anavar 40mg/d kur (10 veckor))

Nu ska jag ner till under 10% till sommaren 2025. Efter min tidigare rapport så hade jag lite sommaruppehåll och låg på cruise 300mg/testo e/w tills mitten av juli då jag körde på med tren a 50mg E2D samt testo e 250mg E5D och 3 IU växt (trappade upp från 1 IU vecka 1 och ökade med 1 IU per vecka. Sen tar jag växt när jag vaknar mån-ons samt fre och sön så 5 dgr/vecka. Dock slutat med växt denna vecka men har också sen 1 mån tillbaka ökat upp tren a till 75 mg E2D. Tänkte öka till 100mg sista månaden då jag inte har några tuffa biverkningar, kanske att jag vaknar tidigt men inga konstiga drömmar eller svettningar.

Allmänt
Ålder: 50,5
Vikt: 88,8 kg
Längd: 161 cm
Uppskattad BF: 20,3% (använder withings bodyscan och daglig mätning där jag tar ett genomsnitt för veckan)
Stats: Bänk 1x165 kg, Mark 1x240 kg, Benpress 1x190 kg
Kostupplägg: ca 2200 kcal, Protein 220g, kolhydrater 118 g, fett 95 g +kosttillskott CLA, magnesium, kreatin, mm, Här försöker jag optimera att ha ett underskott på 600-800 kcal så jag justerar i viss mån beroende på cardio och träning men proteinet ligger konstant
Träningserfarenhet: Över 30 år men senaste 10 åren nästan ingen träning men började om förra sommaren
Tidigare kurer: lite blandat…
Målet med kuren: BF under 10% med minimal muskel minskning till sommaren 2025

240921
Allmän mående: just nu förträffligt, sover bra men vaknar tidigt, träningen funkar dock pga skador lite fokus på ben och ryggpass
Kroppsvärden: Blodtryck 116/76, Insulin 4,2 (morgon)
Blodvärden:
Östro 455 (här kämpar jag med att få ner detta, trots Arimidex dagligen så får jag inte ner detta, har sedan en vecka lagt till letrozole 1 tab dagligen för att se om jag kan få ner detta, gärna lite tips här..
SHBG 10 denna var uppe i 18 innan jag körde igång med växt och tren a men då låg även östrot mycket lägre. Jag har historiskt kämpat med detta men var tillbaka till 18 innan detta värde så får kämpa vidare här...
Testo 93 och fria 85
Prolaktin 18 detta låg högt, innan tren lågt det på normala värden 169 men efter tren så stack den till 443 men med cabergoline 1 tab/dag i en vecka så rasade det till 18 så nu tar jag en tab i vecka för att se mina nästa prover.
Träningsupplägg: kör avancerat bänkprogram 3g/v samt 1 dag i veckan rygg, ben, axlar och biceps.
Skador: Det har jag absolut och har just nu bekräftat kraftig rektus diastas (magmusklerna har gått isär) vilket troligtvis har gjort att jag har en nerv i kläm i ryggen som ger mig en falsk ischias (därav rygg och ben träningen blir lidande). Detta beror troligtvis på att mitt fett tidigare har kunna stabiliserat överkroppen men nu kan inte magmusklerna hålla det uppe. Har en operation inplanerad i början av november.
Prepp: Tren A 75mg E2D, Letrozole 2,5mg ED, Arimidex 1mg E3D, Testo E 250mg E6D

Kommer kanske inte att uppdatera varje dag men så ofta jag kan, denna kurresa kommer inte vara spikrak och utan hinder då rehab kommer komma in efter operation, prepp kommer jag att justera eftersom. Under operationen och några veckor innan så kommer jag gå av dessa prepp och bara köra 300 mg primobolan e5D tills jag är redo att gå på lite hårdare...

Ha en bra träningsdag!
Citera
2024-09-23, 21:23
Medlem
twinlab9999s avatar
240923
Preparat: Tren A 75mg E2D, Testo E 250mg/E6D (slutat med arimidex och letro då jag tror de sabbar mina östrovärden (se nedan)

Kost: Lämnade blodprover imorse så jag ligger efter, kom upp i 1600 idag bara men ska läppja på en proteindrink innan john blund så 140 kcal till så det slutar nog på - 1000 kcal

Allmäntillstånd: Klart godkänt, inga problem och mår bra
Skadeläge: Ingen skillnad dock verkar min korsett hjälpa och minimera ryggproblemen vilket bådar gott för stundande operation.

Träning:
Bänkpress: 5 x 80, 4 x 100, 3 x 112,5, 3 x 127,5, 2 x 135, 2 x 140, 1 x 145, 1 x 147,5, 1 x 145, 2 x 140, 3 x 135, 3 x 135, 4 x 132,5, 4 x 132,5, 5 x 127,5, 5 x 127,5
Hantelflyes: 10 x 24, 10 x 24, 10 x 24, 10 x 24
Liggande tricepsextension med skivstång: 10 x 45, 10 x 47,5, 10 x 47,5
Hantelrodd: 10 x 35, 10 x 35, 10 x 35, 10 x 35

Betyg 2 av 3, körde allt utan pass idag så jag kunde nog köra lite hårdare, jag börjar bli grymt ådrig på axlar och översida bröst

Labresultat: tog nya östro prover idag och jag fick en chock, senaste var 455 p/mol idag en vecka efter letro kur 6190 (nej jag har inte skrivit fel), med dom värdena borde jag må piss och dwt måste vara nått fel. Så därför går jag av Arimidex, letro och caber för kanske dom påverkar resultatet, jag har ingen aning.

imorgon vilodag och lite promenad...

Kör hårt!
Citera
2024-09-24, 07:56
Medlem
IvanDF3s avatar
Först av allt: Starkt bröstpass!

Roligt att vi startar upp en andra kur ungefär samtidigt och med samma mål! Jag har inte satt upp en viss fettprocent som målgång i juni nästa år utan har lite mer luddiga ”i min bästa form någonsin”. Men jag känner att jag ska inspireras av dig och bli lite mer konkret.

Jag kommer också köra Tren men det blir först på andra sidan årsskiftet. Innan jag kliver på Det Rytande Lejonet (som profilen HeavyAssLoaded myntade för 14-15 år sedan) vill jag få tillbaka merparten av min vanliga styrka, jävlaranamma och intensitet. Annars tycker jag det blir lite som att elda för kråkorna.

Kör hårt nu. Du tar stafettpinnen så tar jag rygg på dig närmsta månaderna😎
Citera
2024-09-24, 22:31
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Först av allt: Starkt bröstpass!

Roligt att vi startar upp en andra kur ungefär samtidigt och med samma mål! Jag har inte satt upp en viss fettprocent som målgång i juni nästa år utan har lite mer luddiga ”i min bästa form någonsin”. Men jag känner att jag ska inspireras av dig och bli lite mer konkret.

Jag kommer också köra Tren men det blir först på andra sidan årsskiftet. Innan jag kliver på Det Rytande Lejonet (som profilen HeavyAssLoaded myntade för 14-15 år sedan) vill jag få tillbaka merparten av min vanliga styrka, jävlaranamma och intensitet. Annars tycker jag det blir lite som att elda för kråkorna.

Kör hårt nu. Du tar stafettpinnen så tar jag rygg på dig närmsta månaderna😎

Smart att skynda långsamt. Själv har jag ju kört tren a i 2 månader och nu jävlar ger det effekt. Sen kommer operationen i början av nov där jag ska rätta till en del fel i buken men samtidigt kommer jag ta bort överskott av hud. Har ju gått ner 33 kg i år och även opera bort hud samt körtlar på på bröst sen är gyno inget som jag kan få då jag valt att ta bort dom helt. Bieffekt är ingen känsel i vårtan men jag tror mig kunna leva med det. Funderar på prima före, under och efter operationen som en återhämtning. Tren kommer jag kliva av 3 veckor innan.
Citera
2024-09-24, 22:37
Medlem
twinlab9999s avatar
240924

Vila nej. Promenad 5 km
Sen lite spontan träning på hotellets gym då jag är på resande fot. Axlar och biceps och bara att få pump. Och jävlar vilken pump. Ådriga axlar och bröst. Körde i linne så man blev ju nästan lite tänd på sig själv… finns ingen vätska i denna kropp så att man har över 6000 i östro märks inte av men jag tror det är fel värden.
Imorgon måste jag hitta ett bättre gym annars räcker inte vikterna till mitt bänkpass på hotellet…
Citera
2024-09-25, 05:07
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinlab9999
Smart att skynda långsamt. Själv har jag ju kört tren a i 2 månader och nu jävlar ger det effekt. Sen kommer operationen i början av nov där jag ska rätta till en del fel i buken men samtidigt kommer jag ta bort överskott av hud. Har ju gått ner 33 kg i år och även opera bort hud samt körtlar på på bröst sen är gyno inget som jag kan få då jag valt att ta bort dom helt. Bieffekt är ingen känsel i vårtan men jag tror mig kunna leva med det. Funderar på prima före, under och efter operationen som en återhämtning. Tren kommer jag kliva av 3 veckor innan.

Ja, jävlar som Tren...ja, där snackar vi högsta växeln. Jag reagerar liksom "trögt" på prepp. Alltså, det ger så klart en jäkla effekt men det var länge sedan jag upplevde någon större wow-effekt. Dvs, ända tills jag provade Tren. Jag kommer köra det igen men först nästa år. Den här hösten blir just en "skynda långsamt"-höst.

33 kilo?! Dang - Bra jobbat! Jag har blivit av med en bit över 20 kilo. Festligt att vi är i synk också på den här punkten. Jag verkar ha klarat mig från att få överskott av hud. Å andra sidan har jag ett par kilo kvar så det återstår att se.
Citera
2024-09-25, 05:11
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
240924

Vila nej. Promenad 5 km
Sen lite spontan träning på hotellets gym då jag är på resande fot. Axlar och biceps och bara att få pump. Och jävlar vilken pump. Ådriga axlar och bröst. Körde i linne så man blev ju nästan lite tänd på sig själv… finns ingen vätska i denna kropp så att man har över 6000 i östro märks inte av men jag tror det är fel värden.
Imorgon måste jag hitta ett bättre gym annars räcker inte vikterna till mitt bänkpass på hotellet…

"Så man blev ju lite tänd på sig själv" - hahaha!

Jag läste det här med +6000 i östro tidigare i tråden. Det låter faktiskt lite väl konstigt. Håller tummarna för att du faktiskt fick fel värde.

Apropå bröstpasset och ifall du inte hittar mer vikter: Kör ett högrepspass. Tunga 4: or är...tungt. Men 20-50 reps bränner. Jag fick fantastiska resultat när jag tränade en muskelgrupp tidigt på morgonen och sedan återvände på eftermiddagen och körde samma muskelgrupp fast bara med högreps.

Ps. Starkt att du inte duckade promenaden. Speciellt när du är på ett hotell. Bra där!
Citera
2024-09-25, 06:36
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Labresultat: tog nya östro prover idag och jag fick en chock, senaste var 455 p/mol idag en vecka efter letro kur 6190 (nej jag har inte skrivit fel), med dom värdena borde jag må piss och dwt måste vara nått fel. Så därför går jag av Arimidex, letro och caber för kanske dom påverkar resultatet, jag har ingen aning.

Tren ger falskt högt östro på blodprov.
Citera
2024-09-25, 17:44
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Tren ger falskt högt östro på blodprov.
Aha det kan ju förklara ett och annat. Men eftersom jag inte känner gyno eller vattnig så får jag mer på det…
Citera
2024-09-25, 17:47
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
"Så man blev ju lite tänd på sig själv" - hahaha!

Jag läste det här med +6000 i östro tidigare i tråden. Det låter faktiskt lite väl konstigt. Håller tummarna för att du faktiskt fick fel värde.

Apropå bröstpasset och ifall du inte hittar mer vikter: Kör ett högrepspass. Tunga 4: or är...tungt. Men 20-50 reps bränner. Jag fick fantastiska resultat när jag tränade en muskelgrupp tidigt på morgonen och sedan återvände på eftermiddagen och körde samma muskelgrupp fast bara med högreps.

Ps. Starkt att du inte duckade promenaden. Speciellt när du är på ett hotell. Bra där!

Jag kör ett avancerat bänkprogram och förra passet var det tunga. Idag blir det medel och på fredag lätt. Sist var det lätta på 8 set med 10 reps på 107,5 kg. Och sista seten trofé jag att jag inte skulle få ut armarna. Så slut och pump…
Gymdags😊
Citera
2024-09-25, 18:00
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Jag kör ett avancerat bänkprogram och förra passet var det tunga. Idag blir det medel och på fredag lätt. Sist var det lätta på 8 set med 10 reps på 107,5 kg. Och sista seten trofé jag att jag inte skulle få ut armarna. Så slut och pump…
Gymdags😊

Så i det 8:e setet reppar du iväg en 10a på 107,5 kg? Jävlar!

#imponerad

Jag är svag som satan i bänk. Ändå är bröst min kanske bästa muskelgrupp. Tur det inte är tvärtom. Eller ännu värre: Svag som satan och inte en muskel på bröstkorgen...

Kör hårt!
Citera
2024-09-25, 20:52
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Så i det 8:e setet reppar du iväg en 10a på 107,5 kg? Jävlar!

#imponerad

Jag är svag som satan i bänk. Ändå är bröst min kanske bästa muskelgrupp. Tur det inte är tvärtom. Eller ännu värre: Svag som satan och inte en muskel på bröstkorgen...

Kör hårt!
Stämmer. Det 2-8 är alla på 10 reps och 107,5 men sista 2-3 seten är inte njutbara. Haha bänk har varit min favorit men som en känd byggare sa till mig en gång, du är stark för du har korta armar och hög bröstkorg så man får aldrig tro att man är bra på nått…😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in